|
کدخبر: 328011

اختصاصی گسترش نیوز:

قیمت تور چابکسر و رامسر | سفر به عروس شهرهای ایران چقدر پول می خواهد؟

شهر زیبای رامسر در استان مازندران واقع شده و با اقلیم معتدل و جنگل‌های سرسبز خود، گزینه‌ی عالی برای استراحت و تفریح است. آب‌های زیبای دریاچه نمک زیبای رامسر و جاذبه‌های طبیعی این شهر بی‌نظیر هستند. در ادامه، شهر چابکسر واقع در استان گیلان با سواحل شنی زیبا، طبیعت فوق‌العاده و آب‌های زلال خلیج فارس، گزینه‌ی دیگری برای لذت بردن از تابستان است. بازدید از جزایر نزدیک، فعالیت‌های ورزشی دریایی و خوراک‌های محلی شهرت این شهر را بیشتر کرده است. در این گزارش به قیمت برخی تورهای گردشگری این شهرهای جذاب و دیدنی می پردازیم.

اقتصاد قیمت تور چابکسر و رامسر | سفر به عروس شهرهای ایران چقدر پول می خواهد؟
چابکسر شرقی‌ترین شهر گیلان است که در مرز گیلان و مازندران واقع شده است. این شهر، نگین شهرهای شمالی ایران است و به آن دروازه ورودی بهشت گیلان می‌گویند. تصور قدم‌زدن در شهری که فاصله جنگل و دریا از هم، فقط ۱۳۰۰ متر است، می‌تواند برای هر گردشگری جذاب و وسوسه‌کننده باشد! به جز فاصله کم دریا تا جنگل، این شهر جاذبه‌های زیادی دارد که از چشمه بندین (در نزدیکی خود چابکسر) تا روستای قاسم‌آباد و قلعه بندین در ۲۰ کیلومتری شرق را شامل می‌شود.

بنابراین؛ بی‌شک یکی از زیباترین شهرهای شمال ایران، چابکسر است که همواره مورد توجه گردشگران و مسافران بوده است.

چابکسر

چه فصلی را برای سفر به چابکسر انتخاب کنیم؟

اگر دوست دارید از آب‌وهوای خوب این خطه لذت ببرید و نه گرما و هوای شرجی اذیت‌تان کند و نه سرمای زیاد مجبورتان کند که در هتل بمانید، باید پاییز و بهار را برای مسافرت به چابکسر انتخاب کنید. مخصوصا اوایل پاییز و اواسط بهار. در این مواقع از سال علاوه بر مناسب بودن دمای هوا، زیبایی طبیعت چابکسر چندبرابر می‌شود و حسابی لذت خواهید برد.

چابکسر-1

اما اکثر آیین‌های باستانی شمال ایران که بسیاری از گردشگران را برای تماشا به سمت خود می‌کشد، در تابستان  برگزار می‌شوند. پس اگر به فرهنگ و آیین‌های سنتی علاقه‌مند هستید و تحمل گرمای هوا هم برایتان کار سختی نیست، بهترین موقع برای سفر شما می‌تواند از خرداد تا شهریور باشد. البته قبل از سفر نیم‌نگاهی به تقویم سنتی و آیین‌های باستانی این خطه بیندازید.

رامسر؛ عروس مازندران

رامسر در استان مازندران واقع شده است؛ در معرفی رامسر باید گفت که این شهر تلفیقی از جنگل و کوه و دریای خزر است و با جاده‌های سرسبز و بارانی، شما را به سفری در یک تابلوی نقاشی فاخر و رویایی دعوت می‌کند. به این شهر سرسبز خطه‌ شمالی، لقب عروس مازندران را بخشیده‌اند، چرا که سرشار از زیبایی‌ها و شگفتی‌های طبیعت است و نظیر آن در هیچ کجا پیدا نمی‌شود. همچنین به علت آب و هوای پر طراوت و نزدیکی به پایتخت، در هر زمان از سال گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور به این شهر زیبا سفر می‌کنند.

رامسر-جدید

آوازه طبیعت حیرت‌انگیز این دیار در گوش جهانیان نیز پیچیده است و تعداد قابل توجهی از گردشگران خارجی برای سفری خاطره‌انگیز روانه این شهر شمالی کشور می‌شوند.

رامسر-1-جدید

بهترین زمان سفر به رامسر

در هر کدام از روستاها و ناحیه‌های رامسر، آب و هوای متفاوتی مشاهده می‌شود. مثلا روستای جواهرده یک منطقه ییلاقی است که از رطوبت و گرمای هوا حتی در تابستان نیز در امان است.

فاصله چابکسر تا رامسر

شهرهای رامسر و چابکسر به دلیل جاذبه های طبیعی و دریایی که دارند طرفداران و خواستاران زیادی در بین مسافران و گردشگران شمال ایران و استان مازندران و گیلان دارند و به همین دلیل است که خانواده ها و افراد در هر تعطیلات تصمیم می گیرند هر ساله به استان های شمالی مانند مازندران و گیلان سفر می کنند.

در جواب این سوال باید این گونه پاسخ دهیم که ابتدا باید بدانید با چه وسیله نقلیه ای می خواهید در کنار خانواده و دوستانتان چرا که مدت زمانی که از چابکسر تا رامسر طول خواهد کشید زمان صرف کنید بسته به وسیله نقلیه ای است که با آن سفر را آغاز کرده اید و یا با استفاده از تورهای گردشگری قصد سفر  به این شهر را دارید.

اما اگر بخواهیم فاصله زمینی این دو شهر از استان های مازندران و گیلان را بگوئیم باید گفته شود که شهر چابکسر از استان گیلان با شهر رامسر از استان مازندران فاصله ای ۱۳ کیلومتری داشته و همین فاصله نزدیک این دو قطب گردشگری در دو استان باعث شده بسیاری از افراد در سفر خود به هر یک از این دو شهر تصمیم به دیدن کردن از جاذبه های دیگر شهر را می گیرد.

تور شمال

برخی گردشگران، علاقه به تورگردی دارند و برای سفر به این شهرهای جذاب و دیدنی از انواع تورهای هوایی و زمینی بهره می گیرند.

در جدول زیر، قیمت برخی از این تورها را بررسی میکنیم: (مبدأ این تورها از تهران است....)
 انواع تور شمال وسیله نقلیه مدت زمان اقامت قیمت تور
تور رامسر هوایی ۳ شب ۷/۹۰۰/۰۰۰ تومان
تور رامسر هوایی ۳ شب ۹/۱۰۰/۰۰۰ تومان
تور ساری هتل جنگلی هوایی ۳ شب ۵/۶۰۰/۰۰۰ تومان
تور رشت قطار ۱ روزه ۱/۱۵۰/۰۰۰ تومان
تور سوادکوه قطار ۱ و نیم روزه ۱/۶۰۰/۰۰۰ تومان
تور چابکسر زمینی ۱ شب ۱/۹۵۰/۰۰۰ تومان
 
 

سوغات چابکسر

چابکسر مانند بسیاری از شهرهای شمالی ایران، مواد غذایی بسیاری برای خرید به عنوان سوغاتی دارد. انواع ماهی‌ها، ترشیجات، مرکبات، شیرینی‌های خانگی و سنتی، برنج، چای و نهال‌های زینتی از مهم‌ترین سوغات چابکسر به حساب می‌آیند.

سوغات رامسر

زیتون، چای، برنج، عسل و انواع ماهی‌های تازه این شهر نیاز به تعریف و معرفی ندارند. گردشگران در سفر به این شهر حتی شده یکی از این ۵ قلم را خریداری می‌کنند؛ چراکه از زیتون خوش عطر و طعم تا برنج ایرانی درجه یک این منطقه قابل قیاس با سایر شهرها نیست.

اما سوغات این دیار به این موارد محدود نمی‌شود؛ این شهر کلی شیرینی منحصر‌به‌فرد دارد که یکی از یکی لذیذتر هستند. آغوزنون، رشته به رشته، برنجک، قماق، کلوچه و حتی نان قتلمه که در ماه مبارک رمضان پخته می‌شود، از خوراکی‌های شیرین و خوش طعم این دیار هستند. گرچه که چای و شیرینی‌ در همه جا می‌چسبد اما خوردن این چنین عصرانه‌ای در رامسر آن هم با شیرینی‌هایی که مخصوص منطقه هستند، بیش از پیش لذت‌بخش خواهد بود.

از سوی دیگر در این دیار سبزی‌های محلی‌ای کاشته می‌شوند که شمالی‌ها از آن‌ها برای درست کردن غذاهای خوشمزه استفاده می‌کنند؛ این سبزی‌ها و دیگر خوراکی‌های شمالی را می‌توانید از بازارهای سطح شهر خریداری کنید.

  • بابک ارسالی در

    چابکسر زیباترین شهر ایران و شمال میباشد و خوش آب و هواترین شهر شمال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها