|
کدخبر: 328136

سیگنال رشد قیمت بیت کوین ادامه دارد ؟

بیت‌کوین روز اول ژوئن (۱۲ خرداد) را با قیمت ۶۷,۵۰۰ دلار شروع کرد. نوسانات شدید و دقیقه‌نودی قیمت بیت‌کوین در این روز، باعث شد تا حامیان بازار صعودی (گاوها) تلاش دیگری برای شکست مقاومت قیمتی انجام دهند.

اقتصاد سیگنال رشد قیمت بیت کوین ادامه دارد ؟

بر اساس داده‌های سایت تریدینگ ویو، پس از بسته شدن ماهیانه، روند صعودی نمودار قیمت بیت‌کوین کمی مسطح شده است، اما این ارز دیجیتال در حال بازیابی از کف‌های هفتگی خود است.

این نوسانات قبل از بسته شدن دوره ماهانه، به دلیل نگرانی‌ها پیرامون هک صرافی ارزهای دیجیتال در ژاپن و همچنین حرکات «غارتگرانه» برخی تریدرها رخ داده بود.

نمودار-بیت-کوین۱۱

داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده در قالب شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) علیرغم پایین‌تر بودن نسبت به انتظارات و مشاهده آرام شدن تورم، نتوانستند به‌طور قابل‌توجهی روحیه تریدرها را بهبود بخشند.

اسکیو (Skew)، تریدر مطرح ارز دیجیتال، در صفحه X (توئیتر سابق) خود نوشت:

قیمت بیت کوین به سطوح قبل از گزارش PCE رسیده که دلیل اصلی آن پوزیشن‌های بسته شده تریدرها در آستانه این رویداد است.

اکنون مهم است که حرکت‌های بازار را زیر نظر داشت، به‌خصوص در بازار اسپات. قیمت‌های بالا نیازمند قیمت سفارش خرید و تقاضای بالا هستند. اگر قیمت پایین بیاید، احتمالا یک فومو به وجود آورد که در نهایت می‌تواند باعث یک تله شود.

نمودار-بیت-کوین۲۲

در این رویداد، بیت کوین در اطراف ۶۶٬۶۵۰ دلار روند خود را معکوس کرده و کلوزی مثبت با ۱۱٪ رشد فراهم کرد.

مایکل فان د پوپه، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت تریدینگ MNTrading بیان کرد:

بیت کوین در حال تثبیت قیمت خوبی است.

بازار در تعادل قرار دارد و به آرامی در حال بلند شدن برای مومنتومی صعودی است. منطقه مهمی که باید حفظ شود، ۶۶٬۰۰۰ دلار است.

نمودار-بیت-کوین۳۳

با بررسی عمیق‌تر رفتار بیت کوین، متریال ایندیکیتورز (Material Indicators) عامل نوسان را نهنگ‌های بیت کوین اعلام کرد.

تریدرهای با حجم معاملاتی بزرگ، لیکوییدیتی را در انتهای ماه دستکاری کردند که منجر به یک تلاش ناموفق برای تبدیل سطح ۶۹٬۰۰۰ دلار به حمایت شد. پیش‌تر، کیث آلن (Keith Alan)، یکی از بنیان‌گذاران متریال ایندیکیتورز بیان کرده بود که اگر این سطح تبدیل به حمایت شود، ماه می حماسی پایان خواهد یافت.

یک نهنگ بزرگ، سفارش فروش لیکوییدیتی بزرگی را ثبت و سایه‌ای بالای سطح ۶۹٬۰۰۰ دلار ایجاد کرد. اکنون حمایت نیز در حال از بین رفتن است و هنوز لیکوییدیتی جدیدی بالای ۶۵٬۰۰۰ تا وارد نشده است.

شکار استاپ لاس همچنان ادامه دارد.

نمودار-بیت-کوین۴۴

نمودار مورد نظر سطوح لیکوییدیتی را برای بیت کوین و همچنین حجم نهنگ‌ها از دسته‌های مختلف را در صرافی بایننس نشان می‌دهد.

معیارهای آنچین چه می‌گویند؟

علیرغم کاهش قیمت بیش از ۲٪ در هفت روز گذشته، چشم‌انداز کوتاه مدت همچنان خوش‌بینانه است زیرا بیت کوین حمایت خود را بالای ۶۶٬۰۰۰ هزار دلار حفظ کرده و سیزدهمین ورودی ETF مثبت متوالی خود را تجربه کرده است.

با این حال، چندین معیار نزولی وجود دارد: سپرده‌های خالص بالاتر در صرافی‌ها و aSORP قرمز، که نشان‌دهنده سیو سود بیشتر سرمایه‌گذاران است که اغلب نشانه‌ای از صعودی بودن بازار است. شاخص ترس و طمع در ۷۲ قرار دارد که نشان می‌دهد ممکن است یک اصلاح قریب‌الوقوع رخ دهد.

نمودار-بیت-کوین۵۵

از طرف دیگر، اندیکاتو Pi Cycle Top به بازگشت احتمالی با نزدیک شدن بیت کوین به میانگین متحرک ۱۱۱ روزه اشاره می‌کند. با این حال، هر دو شاخص جریان پول و جریان پول Chaikin در حال کاهش هستند که حاکی از کاهش قیمت احتمالی کوتاه مدت قبل از هر بازگشتی است.

نمودار-بیت-کوین۶۶

نرخ منفی فاندینگ ریت نیز نشان می‌دهد که قیمت‌های اسپات بالاتر از قیمت‌های rvhvnhnihd فیوچرز است که نشان‌دهنده افزایش فعالیت تریدرهای اسپات است.

نمودار-بیت-کوین۷۷

علاوه بر این، شاخص پریمیوم کوین بیس فشار فروش قابل توجهی از سوی سرمایه‌گذاران آمریکایی را نشان می‌دهد که به تلاش‌های ناموفق برای شکست‌های قیمتی اشاره دارد.

نمودار-بیت-کوین۸۸

علیرغم نوسانات کم که نشان می‌دهد قیمت ممکن است در حال حاضر در یک محدوده باقی بماند، اگر معیارهای اصلی مثبت شوند، این احتمال وجود دارد که بیت کوین تا قبل از پایان ژوئن از سقف خود عبور کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها