|
کدخبر: 328168

پس از ۱۱ سال کیف پول بیت کوین باز شد / ۴۳.۶ ارز دیجیتال رمز گشایی شدند

یک سرمایه‌گذار قدیمی بیت کوین قصد داشت تا زمانی که قیمت این ارز دیجیتال به ۱۰۰ هزار دلار برسد، به دارایی‌های کیف پولش دست نزند. اما متأسفانه، رمز کیف پول او گم شد!

اقتصاد پس از ۱۱ سال کیف پول بیت کوین باز شد / ۴۳.۶ ارز دیجیتال رمز گشایی شدند

دو محقق امنیت سایبری به این کاربر ناشناس کمک کردند تا ۴۳.۶ بیت‌کوین (BTC) خود را که ۱۱ سال پیش به دلیل از دست دادن دسترسی به کیف پولش گم کرده بود، بازیابی کند.

این دو محقق، جو گرند و دوستش برونو، با مهندسی معکوس روی نرم‌افزار تولیدکننده‌ رمز عبوری که برای ساختن رمز عبور کیف پول بیت کوین استفاده شده بود، توانستند به نوعی در زمان سفر کنند! هرچند این فرآیند بسیار پیچیده بود، اما به آن‌ها کمک کرد تا مجدداً به کیف پول دسترسی پیدا کرده و بیت‌کوین‌های گمشده این کاربر خوش‌شانس را بازیابی کنند.

بازیابی دسترسی به کیف پول ۱۱ ساله بیت کوین

کاربر ناشناس ارز دیجیتال که با نام مستعار مایکل از او نام می‌بریم، به گرند و برونو گفته بود که در سال ۲۰۱۳ کیف پول خود را راه‌اندازی و از نرم‌افزار RoboForm برای تولید رمزعبور منحصربه‌فرد برای آن استفاده کرده است. با این حال، او به دلایلی امنیتی، تصمیم گرفت به جای نگه‌داشتن رمز عبور در RoboForm، آن را در فایل رمزنگاری‌شده‌ای ذخیره کند. مایکل با بیان اینکه آن زمان به شدت در مورد امنیت دارایی‌اش وسواس داشته، فاش کرد که ارزش محتویات کیف پولش در آن زمان حدود ۵۳۰۰ دلار بود. متأسفانه، فایل رمزنگاری‌شده حاوی رمز عبور مایکل در برهه‌ای زمانی خراب شد و او دسترسی خود به کیف پول را از دست داد.

گم کردن رمز عبور کیف پول بیت کوین

مایکل برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ با گرند تماس گرفت، اما گرند درخواست او را رد کرد. صاحب بیت کوین‌های گم‌شده دست‌بردار نبود و دوباره در ژوئن ۲۰۲۳ تلاش کرد تا با گرند تماسی برقرار کند. این بار، او موفق شد تا توجه گرند را جلب کند و آن‌ها فرآیند بازیابی دارایی‌ها را آغاز کردند.

هولد تا رسیدن بیت‌کوین به ۱۰۰ هزار دلار

گرند و برونو متوجه شدند که در تولیدکننده‌ اعداد تصادفی نرم‌افزار RoboForm، نوعی آسیب‌پذیری نرم‌افزاری وجود داشت که هر رمز عبور تولید شده را به تاریخ و زمان ایجاد آن در کامپیوتر کاربر متصل می‌کرد. هرچند این باگ در سال ۲۰۱۵ برطرف شد، اما این دو نفر استدلال کردند که این باگ حتماً بر تمام رمز عبورهای ایجاد شده پیش از آن تاریخ تأثیر گذاشته است.

سفر در زمان برای پیدا کردن رمز عبور کیف پول بیت کوین

گرند و برونو از مایکل خواستند تا به یاد بیاورد که رمز عبور را در چه تاریخی ساخته و با اینکه به نظر کار دشواری می‌رسید، او در نهایت به یاد آورد که بیت کوین‌هایش را در تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۱۳ به کیف پولش منتقل کرده است. آن‌ها با استفاده از پارامترهای زمان و تست مداوم صدها رمز عبور، سرانجام موفق شدند تا رمز عبور صحیحی که در ۱۵ مه ۲۰۱۳ ایجاد شده بود را پیدا کنند.

پس از کشف رمز عبور صحیح، آن‌ها به کیف پول دسترسی پیدا کرده و بیت کوین‌ها را بازیابی کردند. زمانی که قیمت بیت کوین حدود ۳۸ هزار دلار بود، مایکل بخشی از دارایی‌های خود را به گرند و برونو داد و وقتی قیمت آن به ۶۲ هزار دلار رسید، مقداری از آن را فروخت. او در حال حاضر ۳۰ بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۲ میلیون دلار در اختیار دارد و قصد دارد آن‌ها را تا رسیدن قیمت به ۱۰۰ هزار دلار هولد کند.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها