|
کدخبر: 328186

نفوذ این ارز دیجیتال به قلب وزارت دفاع امریکا | بیت کوین ۱۰۰ میلیون دلار می شود ؟

جیسون لوری (Jason Lowery)، یکی از فرماندهان نیروی فضایی ایالات متحده، ادعای عجیبی در مورد بیت کوین مطرح نموده است. وی این ارز دیجیتال را به عنوان یک سیستم تسلیحاتی بالقوه توصیف و بر اهمیت استراتژیک آن برای امنیت ملی تأکید کرده است.

اقتصاد نفوذ این ارز دیجیتال به قلب وزارت دفاع امریکا | بیت کوین ۱۰۰ میلیون دلار می شود ؟

لوری همچنین در مورد لزوم اولویت دادن به تحقیقات و ادغام سیستم‌های اثبات کار مانند بیت کوین در ارتش ایالات متحده صحبت کرده است. او استدلال می‌کند که مکانیسم اجماع اثبات کار بیت کوین می‌تواند به عنوان یک مکانیسم بازدارنده موثر در برابر حملات سایبری عمل کند.

لووری طی پستی در X عنوان کرد: «هنگامی که مردم بر ترس خود از ممنوعیت‌های دولتی غلبه کنند و بیت کوین را به عنوان یک سیستم دفاعی بشناسند، پیامدهای آن برای امنیت ملی روشن خواهد شد.» لوری معتقد است که این درک می‌تواند ارزش بیت کوین را به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به ازای هر کوین برساند.

جیسون لوری (Jason Lowery)، یکی از فرماندهان نیروی فضایی ایالات متحده، ادعای عجیبی در مورد بیت کوین مطرح نموده است. او این ارز دیجیتال را به عنوان یک سیستم تسلیحاتی بالقوه توصیف کرده و بر اهمیت استراتژیک آن برای امنیت ملی تأکید کرده است. او همچنین در مورد لزوم اولویت دادن به تحقیقات و ادغام سیستم‌های اثبات کار مانند بیت کوین در ارتش ایالات متحده صحبت کرده و استدلال کرده که مکانیسم اجماع اثبات کار بیت کوین می‌تواند به عنوان یک مکانیسم بازدارنده موثر در برابر حملات سایبری عمل کند. لوری طی پستی در X عنوان کرده: «هنگامی که مردم بر ترس خود از ممنوعیت‌های دولتی غلبه کنند و بیت کوین را به عنوان یک سیستم دفاعی بشناسند، پیامدهای آن برای امنیت ملی روشن خواهد شد.» او معتقد است که این درک می‌تواند ارزش بیت کوین را به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به ازای هر کوین برساند.

دیدگاه لوری ریشه در باوری دارد که طبق آن، بیت‌کوین می‌تواند شبکه برق جهانی را به یک کامپیوتر عظیم فیزیکی یا «ماکروچیپ» تبدیل کند که قابلیت ایستادگی در برابر عوامل مخرب فیزیکی را دارا است و از داده‌های عبوری در اینترنت محافظت می‌نماید. لوری مدعی است که این امر می‌تواند شروع یک انقلاب در حوزه امنیت سایبری باشد و به ایالات متحده کمک کند تا موقعیت خود را به عنوان ابرقدرت جهانی حفظ نماید.

حمایت لوری از بیت کوین، وزارت دفاع ایالات متحده را برای بررسی اهمیت استراتژیک سیستم‌های اثبات کار ترغیب کرده است. البته دیدگاه‌های لوری در تضاد با رویکرد نظارتی فعلی است؛ زیرا دولت آمریکا در حال حاضر بیشتر روی کنترل و محدود کردن حوزه کریپتو متمرکز شده است.

این موضوع در حالی است که در طول یک دهه گذشته، کشورها در سراسر جهان ارزهای دیجیتال افراد را به بهانه‌های مختلفی توقیف کرده‌اند. دولت آمریکا در صدر این ماجرا قرار دارد و داده‌های اخیر نشان می‌دهد مجموع دارایی‌های دیجیتال در اختیار آن به ۱۵.۲۷ میلیارد دلار رسیده است.

تفکیک دارایی‌های دیجیتال موجود در آدرس‌های دولت آمریکا نشان می‌دهد این دولت در حال حاضر ۲۱۲.۸۴۷ هزار بیت کوین و ۴۵.۶۵۴ هزار اتریوم در اختیار دارد.

آمریکا پیشتاز توقیف کریپتو در جهان

توقیف بیت کوین‌های بازار دارک وب سیلک رود (Silk Road) یا همان جاده ابریشم مشهور شاید معروف‌ترین توقیف بیت کوین جهان باشد. دولت آمریکا در سال ۲۰۱۳ با دستگیری راس اولبریخت، فرد پشت پرده بازار سیلک رود، حدود ۱۴۴٬۳۳۶ واحد بیت کوین را توقیف کرد. سیلک رود یکی از معروف‌ترین بازارهای دارک وب بود که از بیت کوین برای مبادلات مواد مخدر و سایر کالاهای غیرقانونی استفاده می‌کرد.

آلفا بی (AlphaBay) دیگر بازار دارک وب معروف است که در سال ۲۰۱۷ مورد هدف مقامات آمریکایی قرار گرفت. در حالی که مشخص نیست دولت آمریکا در این مورد چقدر دارایی دیجیتال توقیف کرده است، گزارشات نشان می‌دهد در بین این دارایی‌ها، بیت کوین، اتریوم، مونرو و سایر ارزهای دیجیتال به چشم می‌خورد.

 

منبع: رمز ارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها