|
کدخبر: 328384

خونی تازه در رگ های بازار ارز دیجیتال | کاهش نرخ بهره در بازار کریپتو

آرتور هیز، بنیانگذار و مدیرعامل سابق صرافی بیت‌مکس، اعتقاد دارد که بازار ارزهای دیجیتال پس از کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی کانادا (BOC) و بانک مرکزی اروپا (ECB) در این هفته، «جان تازه‌ای خواهد گرفت».

اقتصاد خونی تازه در رگ های بازار ارز دیجیتال | کاهش نرخ بهره در بازار کریپتو

در ابتدای این هفته، کانادا و اروپا به عنوان اولین کشورهای گروه ۷ (G7)، نرخ بهره خود را کاهش دادند، امری که در چندین سال اخیر اتفاق نیفتاده بود. به گفته هیز، این حرکات محوری «کریپتو را از رکود تابستانی نیمکره شمالی خارج خواهد کرد».

کاهش نرخ بهره بانک‌های مرکزی

روز چهارشنبه، بانک مرکزی کانادا اولین بانک مرکزی بزرگی بود که نرخ بهره خود را در سال جاری کاهش داد. نرخ بهره این بانک ۰.۲۵٪ کاهش یافت به ۴.۷۵٪ رسید. بانک مرکزی اروپا نیز دیروز از همین رویه پیروی کرد و نرخ بهره خود را با همان میزان به ۴.۲۵٪ کاهش داد.

هیز در پست Substack خود در تاریخ ۶ ژوئن (۱۷ خرداد) افزود:

آتش بازی بانک‌های مرکزی که با این تصمیمات آغاز شد، کریپتو را از رکود تابستانی خارج خواهد کرد.

بانک مرکزی انگلستان بعدی است؛ چه زمانی نوبت به آمریکا می‌رسد؟

هیز انتظار داشت که کاهش نرخ بهره بانک‌های مرکزی اروپا و کانادا، طی ماه آگوست (مرداد) و در جریان سمپوزیوم جکسون هول فدرال رزرو ایالات متحده، جایی که تغییرات قابل‌توجهی در سیاست‌های اقتصادی رخ می‌دهد، انجام شود.

رویدادهای مهم بعدی در تقویم اقتصادی، نشست FOMC فدرال رزرو در ۱۱ تا ۱۲ ژوئن (۲۲ و ۲۳ خرداد) و پس از آن نشست سران G7 در آپولیا، ایتالیا در ۱۳ تا ۱۴ ژوئن (۲۴ و ۲۵ خرداد) است.

هیز گفت: سوال بزرگ این است که آیا فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان) آمریکا آغاز خواهد کرد یا خیر.

با این حال، هیز گفت که فدرال رزرو آمریکا معمولا خیلی نزدیک به انتخابات تغییر مسیر نمی‌دهد و همچنان معتقد است که کاهش نرخ بهره در ایالات متحده در حال حاضر یک «خودکشی سیاسی» محسوب می‌شود. چرا که نگرانی‌های مداومی در مورد تورم وجود دارد و وی فکر می‌کند که فدرال رزرو نرخ بهره را در جلسه آتی خود ثابت نگه می‌دارد.

هیز انتظار ندارد تغییری از سوی بانک مرکزی ژاپن نیز رخ دهد، اما گفت که نشست بانک مرکزی انگلیس (BOE) طی مدت کوتاهی پس از رویداد G7 می‌تواند با توجه به اقدامات BOC و ECB، شگفتی‌ساز بعدی در کاهش نرخ بهره باشد.

هیز گفت: BOE چیزی برای از دست دادن ندارد. حزب محافظه‌کار در انتخابات بعدی با شکست قابل‌توجهی روبرو خواهد شد، بنابراین دلیلی برای سرپیچی از دستورات حاکمان مستعمره سابق خود جهت کنترل تورم وجود ندارد.

آیا چرخه تسهیل شروع شده است؟

به گفته هیز، در نهایت مسیر روشن است. بانک‌های مرکزی در حاشیه چرخه‌های تسهیلی را شروع کرده‌اند.

او درباره بازار کریپتو گفت: بیت کوین و متعاقبا شت کوین‌ها را لانگ بگیرید.

در اوایل ماه می (اواسط اردیبهشت) که قیمت بیت‌ کوین در حدود ۵۹,۰۰۰ دلار بود، هیز پیش‌بینی کرده بود که در بحبوحه انتشار اخبار جدید از سوی فدرال رزرو و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (چاپ مخفیانه پول)، BTC می‌تواند به ۷۰,۰۰۰ دلار بازگردد.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها