|
کدخبر: 328476

پیش بینی اعجاب انگیز از قیمت این ارز دیجیتال | چشم ها به نمودار اتریوم دوخته شد

طبق پیش‌بینی تحلیلگران بانک استاندارد چارترد، قیمت اتریوم تا پایان سال ۲۰۲۴ با ۱۱۶ درصد افزایش به بیش از ۸ هزار دلار خواهد رسید.

اقتصاد پیش بینی اعجاب انگیز از قیمت این ارز دیجیتال | چشم ها به نمودار اتریوم دوخته شد

جف کندریک، مدیر بخش پژوهش کریپتو و بازارهای نوظهور در این بانک، اظهار کرده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به زودی نخستین صندوق ETF اسپات اتریوم را تأیید خواهد کرد.

این پیش‌بینی افزایش چشمگیر قیمت اتریوم تا پایان سال جاری، آیا می‌تواند واقعی و منطقی به نظر برسد؟ سؤال اساسی است که در این زمینه وجود دارد.

بر پایه این گزارش، با این اتفاق، مشابه آنچه برای صندوق‌های ETF بیت‌کوین در ماه ژانویه رخ داد، نقدینگی فراوانی وارد بازار اتریوم خواهد شد. این تحلیلگر همچنین تاکید کرد که تاثیر جریان نقدینگی به صندوق‌های ETF بیت‌کوین را به درستی پیش‌بینی کرده بود. لازم به ذکر است که کندریک هدف قیمتی اتریوم خود را بر مبنای آخرین هدف قیمتی بیت‌کوین برآورد کرده است. به بیان دیگر، از دیدگاه او تایید صندوق‌های ETF اسپات اتریوم خبر خوبی برای بازار کریپتوکارنسی به شمار می‌رود. از نظر تاریخی، به دلیل وجود ارتباط قوی بین دو رمزارز، اتریوم همیشه دنباله‌رو قیمت بیت‌کوین بوده است. کندریک افزود: با توجه به اینکه قیمت بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ به مرز ۱۵۰ هزار دلار می‌رسد، طبیعی است که قیمت اتریوم در این زمان به ۸ هزار دلار برسد.

هفته گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با یک تغییر در قوانین، راه را برای تایید نخستین صندوق ETF اسپات اتریوم در بازارهای آمریکا هموار کرد. گرچه ممکن است این روند ماه‌ها به طول انجامد اما تایید صندوق‌های ETF بیت‌کوین می‌تواند روند تایید صندوق ETF اسپات اتریوم را تسریع کند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که پیش‌بینی بانک استاندارد چارترد موجب افزایش اشتیاق سرمایه‌گذاران کریپتویی به خرید اتریوم شده به طوری که یک روز پس از انتشار این خبر، قیمت اتریوم ۲۳ درصد افزایش یافت. در شرایط مشابه، این رقم برای بیت‌کوین تنها ۷ درصد بود.

با وجود این اتفاق، نمی‌توان ادعا کرد که حرکت این دو رمزارز بزرگ تنها بر پایه اخبار تایید صندوق‌ها بوده است، چون قیمت اتریوم پس از آن ثابت ماند و بیت‌کوین با افت قیمت روبه‌رو شد. با این حال باید تاکید کرد که تحلیل کندریک از نظر مسیر حرکت کاملا درست است. در واقع، ترکیب تایید صندوق‌ها و رویداد اخیر «هوینگ» به آغاز روند افزایش قیمت بیت‌کوین، اتریوم و بسیاری از آلت‌کوین‌های کوچکتر طی یک سال آینده کمک خواهد کرد. بر همین اساس، کتی وود، مدیرعامل شرکت «آرک اینوست» نیز قیمت ۱۵۰ هزار دلار را برای بیت‌کوین پیش‌بینی کرده است.

از دیدگاه منطقی، ایده افزایش قیمت کریپتوها درست به نظر می‌رسد. از یک سو، بر مبنای محاسبات عرضه و تقاضا، ارزش بازار بیت‌کوین در حال افزایش است و از سوی دیگر، تایید صندوق‌های ETF بیت‌کوین راه را برای ورود خریداران متعدد با سرمایه‌های متفاوت (سرمایه‌گذاران خرد) باز کرده است. در حال حاضر، بیت‌کوین با افزایش تقاضا و عرضه محدود مواجه است که این شرایط، قیمت آن را جذاب‌تر می‌کند. به طور طبیعی، وقتی بیت‌کوین به مدت طولانی در مسیر افزایش قیمت قرار می‌گیرد، دیگر کریپتوها را به دنبال خود می‌کشد.

 

منبع: صدای بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها