|
کدخبر: 328526

جانشین محصول جذاب ایران خودرو مشخص شد | دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک آپشنال چند ؟

ثبت‌نام‌کنندگان برای دریافت دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک در دور اول فروش محصولات شرکت‌های خودروساز در سامانه یکپارچه فروش خودرو اقدام کرده بودند. این افراد باید به جای خودروی دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک، آپشنال دنا پلاس یا رانا پلاس ارتقا‌یافته را انتخاب کنند.

اقتصاد جانشین محصول جذاب ایران خودرو مشخص شد | دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک آپشنال چند ؟

شرکت خودروساز مستقر در کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص، پس از الزام سازمان ملی استاندارد مبنی بر ارتقای استانداردهای خودرویی، مجبور شد برخی از محصولات خود را از سبد محصولاتی خود حذف کند. دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک نیز یکی از این خودروها بود.

البته این مساله برای آبی های جاده مخصوص تبعاتی نیز در پی داشت.  به عنوان مثال خروج پژو پارس از سبد محصولاتی ایران خودرو به حدی با مخالفت ثبت نام کنندگان روبرو شد که مدیران این خودروساز مجبور شدند تا پایان بهار ۱۴۰۳ این محصول محبوب خود را در خطوط تولید نگه دارند.

به نظر می رسد عمده چالش متقاضیان با محصولات جایگزین افرایش قیمت آنها به نسبت خودروهایی باشد که پیش از این از سوی آنها در سامانه یکپارچه فروش انتخاب کرده بودند. این مخالفت ها در ارتباط با محصولات پیشنهادی جایگزین برای دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک نیز وجود دارد.

ایران خودرویی ها برای اینکه بتوانند دل مشتریان خود را به دست بیاورند؛ دو اقدام را در دستور کار قرار داده اند. اول، امکان پیش فروش دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک آپشنال را برای ثبت نام کنندگان فراهم کردند. مشتریان می توانند دو بازه زمانی آبان یا آذر سال جاری را به عنوان موعد تحویل انتخاب کنند.

مشتریان دنا پلاس اتوماتیک اگر آبان ۱۴۰۳ قصد داشته باشند خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند باید مبلغی حدود ۳۵۰ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت به حساب ایران خودرو واریز کنند. چنانچه موعد تحویل در آذر ماه امسال برای آنها مناسب باشد؛ مبلغ پیش پرداخت به حدود ۳۱۵ میلیون تومان کاهش می باید. البته الباقی قیمت خودرو به قیمت روز در زمان واگذاری از مشتریان دریافت خواهد شد.

مسیر دوم برای ثبت نام کنندگان دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک انتخاب رانا پلاس ارتقا یافته است. این محصول ایران خودرو با قیمت حدود ۴۵۷ میلیون تومان و در بازه ۹۰ روزه برای مشتریان فاکتور خواهد شد.

الیته فراموش نکنیم متقاضیان می توانند دنا پلاس اتوماتیک آپشنال را در بازه ۹۰ روزه نیز از ایران خودرویی ها تحویل بگیرند. قیمت این محصول خودرو حول و حوش ۷۰۰ میلیون تومان است.

این طرح جایگزینی برای آن دسته از متقاضیانی که دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک را انتخاب کرده و موعد تحول خودروی آنها تابستان ۱۴۰۳ اعلام شده در دسترس است. البته پیش از ورود به سایت فروش این خودروساز، ایران خودرویی برای متقاضیان واجد شرایط پیامک ارسال می کنند.

ایران‌خودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیس‌لیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز ۱۳۹۵ معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل ۱۳۹۶ آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغ‌های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه می‌شود. ایران‌خودرو در ابتدا امکانات رفاهی مشتری پسندی مانند سانروف، مانیتور بزرگ‌تر، دوربین عقب، ایربگ جانبی، کروز کنترل، دی‌لایت‌های جدید و چراغ خوش‌آمدگویی روی دنا پلاس قرار داده بود. البته از اواسط سال ۹۷ بعضی از این آپشن‌ها (ایربگ جانبی و سانروف) مجددا از خانواده دنا پلاس حذف شدند!

مهم‌ترین حذفیات این خودرو مواردی مانند ایربگ‌های جانبی، سانروف، جاعینکی و سیستم پشتبانی نویگیشن است. در قسمت فنی نیز دنا پلاس، تفاوتی با دنا معمولی ندارد. کیفیت ساخت آن نیز اندکی بهتر از دناست اما همچنان از تندر پلاس، کمتر است. حال به سراغ دومین عضو خانواده دنا، یعنی نسخه «پلاس توربو دنده‌ای» برویم؛ خودرویی که تولید آن از اواسط سال 96 آغاز شد اما اولین سری آن در سال 97 بدست مشتریانش رسید. 

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها