|
کدخبر: 328707

معرفی برترین کشورهای جهان از نظر گردشگری | مردم دنیا جیب کدام سرزمین را پر می کنند؟

اخیرا، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل اعلام کرده است که کشورهایی که سال گذشته بیشترین هزینه‌های گردشگری، بیشترین درآمد و بیشترین تعداد بازدیدکننده را داشته‌اند، مشخص شده‌اند.

اقتصاد معرفی برترین کشورهای جهان از نظر گردشگری | مردم دنیا جیب کدام سرزمین را پر می کنند؟

در دنیای امروز که صنعت گردشگری به عنوان یکی از صنایع پررونق و کلان اقتصادی محسوب می‌شود، کشورها به شدت به رقابت برای جذب گردشگران مشغولند. هر کشور برای جذب بیشترین تعداد گردشگر، برنامه‌ها و استراتژی‌های خاص خود را طراحی می‌کند.

برخی کشورها با دارا بودن مناطق طبیعی خیره‌کننده، تاریخچه‌های فرهنگی غنی و خدمات برتر گردشگری، توانسته‌اند جذابیت‌های منحصر به فرد خود را نشان دهند. این تنوع فرصت‌ها و منابع گردشگری، آن‌ها را به مقصدهای محبوب برای توریست‌ها تبدیل کرده است.

شهرهای بزرگ و پر رونق نیز از جمله مقاصد محبوب گردشگری هستند. با داشتن تجربه‌های فرهنگی، هنری، و خرید منحصر به فرد، این شهرها موفق به جذب گردشگران شده اند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که گردشگران چینی بیشترین هزینه را خرج کرده‌اند و مجموع پرداختی آن‌ها در سال ۲۰۲۳ به حدود ۱۸۳ میلیارد یورو رسیده است. با بازگشایی مرزها برای سفرهای بین‌المللی، آن‌ها از آمریکایی‌ها که سال گذشته ۱۱۴ میلیارد یورو هزینه کردند، پیشی گرفتند؛ گردشگران آمریکایی سال گذشته رتبه اول را کسب کردند. آلمانی‌ها با مجموع ۱۰۴ میلیارد یورو سومین گردشگران پرهزینه و بریتانیایی‌ها با ۱۰۲ میلیارد یورو در رتبه چهارم قرار گرفتند.

کانادا، ایتالیا، هند، روسیه و کره فهرست کشورهایی را تکمیل می‌کنند که در سال ۲۰۲۳ بیشترین هزینه را برای گردشگری کرده‌اند و ایتالیا از رتبه دهم به رتبه هفتم جهش کرده است.

برترین-کشورهای-گردشکری

کدام کشورها بیشترین سود را از گردشگری می‌برند؟

وقتی صحبت از درآمدهای گردشگری به میان می‌آید، ایالات متحده آمریکا با درآمد ۱۶۴ میلیارد یورویی در سال ۲۰۲۳ پیشتاز است. پس از آن اسپانیا با ۸۶ میلیارد یورو (€)، انگلیس با ۶۹ میلیارد یورو (€)، فرانسه با ۶۴ میلیارد یورو (€) و ایتالیا با ۵۲ میلیارد یورو (€) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

امارات متحده عربی، ترکیه، استرالیا، کانادا، ژاپن، آلمان، عربستان سعودی، ماکائو (چین)، هند و مکزیک ۱۵ فهرست برتر درآمدهای گردشگری را تکمیل می‌کنند.

گردشگران از چه کشورهایی دیدن می‌کنند؟

دو کشور اروپایی در سال گذشته رتبه‌های نخست بیشترین مسافران خارجی را به خود اختصاص دادند. فرانسه با ۱۰۰ میلیون گردشگر بین‌المللی پربازدیدترین کشور جهان باقی ماند. انتظار می‌رود این اعداد در سال ۲۰۲۴ نیز با برگزاری المپیک پاریس در ماه‌های جولای و آگوست تکرار شود.

اسپانیا با ۸۵ میلیون در جایگاه دوم قرار گرفت. این دو کشور هر دو بالاتر از آمریکا (۶۶ میلیون)، ایتالیا (۵۷ میلیون) و ترکیه (۵۵ میلیون) قرار گرفتند. اروپا یکی از پرتقاضاترین مناطقی است که بیشترین بازدیدکنندگان بین‌المللی را در سراسر جهان به خود جلب می‌کند.

چین سال‌ها مقصد برتر بود، اما تعداد بازدیدکنندگان از این کشور از زمانی که الزامات ورود سختگیرانه‌ای در طول کووید -۱۹ وضع شد، به‌شدت کاهش یافت. تعداد بازدیدکنندگان این کشور از ۶۵.۷ میلیون در سال ۲۰۱۹ به ۳۵.۵ میلیون در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

در نتیجه، رقابت بین کشورهایی که صنعت گردشگری خود را توسعه داده‌اند، چشمگیر است و هر کشور سعی دارد با استفاده از منابع خود، گردشگران را به سوی خود جذب کند.

منبع: ایمنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها