|
کدخبر: 329303

اختصاصی گسترش نیوز؛

۸ شغل جذاب برای دوران بازنشستگی | بازنشستگان حتما بخوانند

در این گزارش قصد داریم ۸ کار جذاب برای بازنشستگان معرفی کنیم که می‌تواند در دوران بازنشستگی، برای این افراد محل درآمد مناسبی باشد.

اقتصاد ۸ شغل جذاب برای دوران بازنشستگی | بازنشستگان حتما بخوانند

دوران بازنشستگی در ایران به صورت قابل توجهی متفاوت از کشورهای دیگر است. در حالی که در بسیاری از کشورها، بازنشستگی به معنای دوران استراحت و تفریح است، در ایران اغلب بازنشستگان مجبور به ادامه فعالیت شغلی هستند.

مهمترین عامل این تفاوت، ناکافی بودن حقوق بازنشستگی است. با توجه به نرخ بالای تورم و افزایش چشمگیر هزینه های زندگی، حقوق بازنشستگی در ایران اغلب کفاف مخارج روزمره را نمی دهد. این امر موجب می شود که بازنشستگان به ناچار به دنبال اشتغال مجدد باشند تا بتوانند هزینه های زندگی خود را تأمین کنند.

علاوه بر هزینه های معیشتی روزمره، بازنشستگان در ایران با انواع هزینه های دیگر از جمله هزینه های درمانی، مسکن و آموزش فرزندان نیز روبرو هستند. این هزینه ها گاهی به میزانی است که حتی نصف حقوق بازنشستگی نمی تواند آنها را پوشش دهد.

در این گزارش قصد داریم ۸ کار جذاب برای بازنشستگان معرفی کنیم که می‌تواند در دوران بازنشستگی، برای این افراد محل درآمد مناسبی باشد.در ادامه با ما همراه باشید.

پرورش بلدرچین

اگر قصد دارید به طور جدی به پرورش بلدرچین بپردازید، بهتر است از همان ابتدا نوع و روش کار خود را انتخاب کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا سود بیشتری از بازار پرورش بلدرچین به دست آورید. به این نکته توجه داشته باشید که هرچند مزرعه بلدرچین می‌تواند بسیار سودمند و پردرآمد باشد، اما با کمی بی‌تدبیری می‌تواند به ورشکستگی منجر شود.

پرورش-بلدرچین

در ابتدا باید مشخص کنید که قرار است چه نوع پرورشی را انجام دهید. می‌توانید یک مجموعه کامل نگهداری مولد بلدرچین راه‌اندازی کنید که شامل واحدهای مختلف از جمله بلدرچین تخمگذار خوراکی، واحد جوجه‌کشی بلدرچین، پرورش بلدرچین گوشتی، تولید و پرورش نیمچه مادر مولد یا تخمگذار بلدرچین، کشتارگاه و سالن بسته‌بندی گوشت و تخم بلدرچین و حتی واحد فناوری کود بلدرچین باشد. یا می‌توانید فقط بخشی از مراحل پرورش بلدرچین، مثل نگهداری بلدرچین تخمگذار را انجام دهید.

پرورش زنبور عسل

پرورش زنبور عسل یک فعالیت کشاورزی مهم و پردرآمد است که در سال‌های اخیر توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است از این رو این شغل می تواند محل درآمد خوبی برای دوران بازنشستگی باشد.

پرورش-زنبور-عسل

فروشندگی

بازنشستگی می‌تواند فرصت مناسبی برای ورود به حوزه فروش باشد.بازنشستگان معمولاً سال‌ها تجربه کاری و شبکه ارتباطی گسترده‌ای دارند که می‌تواند در امر فروش بسیار مفید باشد.

نگهبانی

نگهبانان مسئولیت های مهمی بر عهده دارند و باید ویژگی هایی مانند آمادگی جسمی، توجه و تمرکز بالا، و توانایی مدیریت استرس را داشته باشند. این شغل به طور بالقوه می تواند در معرض خطرات فیزیکی و روحی قرار گیرد، مانند حمله یا درگیری با متخلفان؛ اما در عین حال، این شغل می تواند شرایط مناسبی برای افراد بازنشسته فراهم کند. ساعات کاری معمولا انعطاف پذیر است و می تواند همراه با منافع و مزایای مناسب باشد. همچنین، این شغل فرصت خوبی برای حفظ فعالیت و تعامل اجتماعی در دوران بازنشستگی ارائه می دهد.

شغل-نگهبانی

رانندگی

رانندگی می‌تواند یکی از جذاب‌ترین شغل‌ها برای دوران بازنشستگی باشد. رانندگی به بازنشستگان امکان می‌دهد تا به صورت مستقل و بدون نیاز به حضور در محیط اداری کار کنند. این می‌تواند حس آزادی و استقلال را به آنها بدهد.و به عنوان راننده، بازنشستگان فرصت زیادی برای تعامل با مردم و افراد مختلف خواهند داشت. این می‌تواند حس نشاط و زنده بودن را به آنها بدهد.همچنین درآمد حاصل از رانندگی می‌تواند کمک قابل توجهی به درآمد بازنشستگی آنها بکند و بر کیفیت زندگی آنها تاثیر مثبت بگذارد.

راننده-تاکسی

مشاور املاک

بازنشستگان معمولا سال‌ ها تجربه زندگی و کار دارند که می‌تواند به عنوان مشاور املاک به آنها کمک کند. همچنین ممکن است شبکه ارتباطی گسترده‌ای داشته باشند که به کسب و کار آنها کمک می‌کند.به عنوان مشاور املاک، بازنشستگان می‌توانند ساعات کاری خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که با سبک زندگی آنها سازگار باشد و به آنها اجازه دهد تا به فعالیت‌های دیگر خود نیز بپردازند.درآمد حاصل از مشاوره املاک می‌تواند به عنوان یک درآمد مکمل و تکمیل‌کننده درآمد بازنشستگی عمل کند.

وام-ودیعه-مسکن

مشاغل کامپیوتری

مشاغل کامپیوتری در سال‌های اخیر به یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین حوزه‌های شغلی تبدیل شده‌اند. بازنشستگانی که قبلاً در این حوزه‌ها تجربه کاری داشته‌اند شانس بیشتری برای موفقیت در این مشاغل دارند.

مشاغل-کامپیوتری

مشاغل خدماتی

مشاغل خدماتی نیز یکی از بخش‌های مهم و پر تقاضای بازار کار هستند. این دسته از مشاغل به طور کلی شامل انواع خدمات ارائه شده به مشتریان و مصرف‌کنندگان در حوزه‌های مختلف می‌شود.بسیاری از مشاغل خدماتی نیازمند مهارت‌های عمومی و کاربردی هستند که بازنشستگان معمولا به واسطه تجربیات زندگی و کاری خود در آنها مهارت دارند. مانند خدمات اداری، پرستاری، مشاوره و راهنمایی.اغلب این مشاغل امکان انجام پاره‌وقت یا ساعات کاری انعطاف‌پذیر را فراهم می‌کنند که برای بازنشستگان مناسب است.

اکثر مشاغل خدماتی نسبت به محیط‌های کاری پرتنش و پرمخاطره دیگر، محیط‌های آرام‌تر و کم‌استرس‌تری دارند که برای بازنشستگان مطلوب است.بنابراین، مشاغل خدماتی می‌توانند گزینه‌های جذابی برای بازنشستگان به منظور درآمدزایی، حفظ سلامت و داشتن زندگی فعال باشند.

مشاغل-خدماتی

سخن پایانی

در این گزارش به ۸ شغل که ممکن است برای دوران بازنشستگی مناسب باشد اشاره کردیم. اما امیدواریم روزی در کشورمان حقوق و مزایای بازنشستگی به اندازه‌ای بالا برود که هیچ فردی به فکر داشتن شغل در این دوران نباشد. در این صورت، افراد می‌توانند به جای کار، به تفریح بپردازند و پس از ۳۰ سال کار بی‌وقفه به آرامش برسند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها