|
کدخبر: 329460

میلیاردر مشهور برای بیت کوین خواب دید

اخیراً، مایکل دل (Michael Dell)، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت دل تکنولوژیز (Dell Technologies)، توییتی جالب منتشر کرده است که برخی گمانه‌زنی‌های مختلف درباره سرمایه‌گذاری خود یا شرکتش در بیت کوین را به وجود آورده است.

اقتصاد میلیاردر مشهور برای بیت کوین خواب دید

دل در توییتر، روز گذشته عبارت مرموز "کمیاب بودن، ارزش ایجاد می‌کند" را منتشر کرد. این عبارت به طور معمول به دلیل عرضه محدود ۲۱ میلیون واحدی بیت کوین در مقابل تقاضای رو به رشد آن که به طور مداوم در جامعه رمزارز‌ها شنیده می‌شود استفاده می‌شود.

پس از انتشار این توییت، مایکل سیلور (Michael Saylor)، بنیانگذار شرکت مایکرواستراتژی بلافاصله به آن واکنش نشان داد و بیت کوین را کمیابی دیجیتال توصیف کرد. در نهایت، مایکل دل نیز به توییت سیلور واکنش نشان داد و با انتشار تصویری از کوکی مانستر در حال خوردن بیت کوین، هیجان زیادی در بازار رمزارزها مبنی بر سرمایه‌گذاری احتمالی او یا شرکت دل در بزرگترین ارز دیجیتال بازار ایجاد کرد.

آیا مایکل دل به دنبال سرمایه‌گذارای در بیت کوین است؟

بررسی سوابق تراکنش‌های مالی اخیر دل به گمانه‌زنی‌های سرمایه‌گذاری او در بیت کوین قوت می‌بخشد.

سهام شرکت دل تکنولوژیز از زمان بازگشت به بازار سهام عمومی در دسامبر ۲۰۱۸ تاکنون تقریبا ۵ برابر افزایش یافته است. تنها در ۱۸ ماه گذشته، سهام عادی کلاس C این شرکت از ۴۰ دلار به ۱۴۵ دلار به ازای هر سهم رسیده و ثروت خالص مایکل دل را چهار برابر کرده است. در حال حاضر دل با ۱۲۰ میلیون دلار ثروت، چهاردهمین فرد ثروتمند جهان است.

نکته جالب‌تر اینجاست که دل در سال ۲۰۲۴ تاکنون، ۲.۱ میلیارد دلار از سهام خود را به فروش رسانده و مالکیت ۵۸٪ از شرکت دل تکنولوژیز را حفظ کرده است. این یعنی در حال حاضر چهاردهمین فرد ثروتمند جهان سرمایه مازادی دارد که ممکن است با توجه به افزایش بدهی‌های آمریکا و تاثیر احتمالی منفی آن بر ارزش دلار، به بیت کوین اختصاص دهد.

جو کنسورتی (Joe Consorti)، تحلیلگر شرکت بیت کوین لیر (Bitcoin Layer) معتقد است شرکت‌هایی از جمله دل با توجه به مزایای استفاده از هوش مصنوعی، درآمد زیادی به دست می‌آورند که می‌توانند آن را به بازار بیت کوین تخصیص دهند.

وی در این رابطه می‌گوید:

بازدهی بالای این شرکت‌ها در طول رونق هوش مصنوعی به آنها فرصت اضافی‌تری برای سرمایه‌گذاری به خصوص در زمانی که تولید محصولات رایانه‌ای در اوج دهه‌های گذشته خود قرار می‌دهد. شرکت دل در حال حاضر ۵.۸۳ میلیارد دلار پول نقد برای این کار دارد.

در رابطه با شرکت‌های بزرگ، حتی تخصیص درصد کمی از ترازنامه به بیت کوین، به عنوان مثال ۱٪ می‌تواند برای آنها مزایای قابل توجهی نسبت به سایر رقبا ایجاد کند.

بر اساس بازدهی سالانه ۱۰۳.۵٪ بیت کوین در دهه گذشته، اگر شرکت دل تکنولوژیز ۱٪ از ۵.۸۳ میلیارد دلار ذخایر نقدی خود را به بیت کوین اختصاص دهد، می‌تواند ۵۸.۳ میلیون دلار خود را در عرض تنها یک سال به ۱۱۸.۷ میلیون دلار تبدیل کند.

آمار نشان می‌دهد شرکت‌ها از سرمایه‌گذاری خود روی بیت کوین می‌توانند سود زیادی به دست بیاورند. به عنوان مثال، شرکت مایکرواستراتژی از سرمایه‌گذاری سال‌های اخیر خود روی بیت کوین حدود ۶.۳۳ میلیارد دلار به دست آورده است.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها