|
کدخبر: 329462 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

درآمدهای نجومی در تهران | بازار نوبت گیری در ادارات داغ شد!

این روزها شاهد شغل های عجیبی هستیم که شاید باورتان نشود، عده بسیاری از آن درآمد ۳۰ میلیونی دارند.

اقتصاد درآمدهای نجومی در تهران | بازار نوبت گیری در ادارات داغ شد!

شغل های بسیاری در تهران وجود دارد که نمی توان آن ها را شغل کاذب دانست و بعضی ها آن را به عنوان کار اصلی انتخاب می کنند. این شغل ها در هیچ جایی ثبت شده نیست و درآمد آن به تخصص و پشتکار بالا نیاز دارد. این افراد حرفه ای را انتخاب می کنند که یا از صدای بلند خود استفاده می کنند و یا آنکه وقت خود را می گذارند و از تلف شدن وقت خود پول می گیرند. لازم به ذکر است که درآمد بسیار بالایی هم دارند که بعضا به ۳ برابر حقوق کارمندان هم می رسد. ما در این گزارش قصد داریم شغل های عجیب و پر درآمدی را معرفی کنیم که شاید شما ساده از کنارشان گذشته باشید.

دادزن

شاید افرادی را دیده باشید که مقابل لباس فروشی ها و مغازه های فروش کتاب ایستاده اند و با داد زدن محصولی را معرفی می کنند. در واقع شغل این افراد داد زدن است و قصد دارند با داد و فریاد محصولی را تبلیغ و مشتری جذب کنند. آگهی های بسیاری در سایت ها وجود دارد که به «داد زن» نیاز دارند و پول خوبی هم می دهند. عده ای از این کارفرمایان، جای خواب و غذا هم به فرد داد زن می دهند. در یکی از این آگهی ها، اعلام شده بود که به هر داد زن مبلغ ۶ تا ۱۰ میلیون تومان به صورت ماهانه پرداخت می شود و ساعت کاری از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر است. اگر این افراد بتوانند مشتری هم جذب کنند، پورسانت دریافت خوبی به آن ها تعلق می گیرد. در یکی دیگر از این آگهی ها، داد زن را برای فروشگاه لباس کفش فروشی می خواستند. کارفرما اشاره کرده است که میزان درآمد از این کار بین ۸ تا ۲۰ میلیون تومان است. اما با دریافت پورسانت ممکن است در طول ماه تا ۳۰ میلیون تومان هم درآمد داشته باشند. پس نتیجه می گیریم که داد زن ها درآمد بالایی دارند و شاید تا الان از نظر ما یک کار ساده و بیهوده را انجام می دادند.

داد زن

داد زن۲

یکی دیگر از شغل هایی که شاید تاکنون ندیده باشیم، «نوبت گیر» است. در بسیاری از ادارات دولتی و بانک ها و سایر ادارات که نیاز است برای مدتی در صف باشید تا نوبت شما شود، افرادی حضور دارند که به جای شما در صف ایستاده و نوبت می گیرند تا شما بتوانید به سایر کارهای خود برسید. زمانی هم که نزدیک نوبت شما می شود، تماس گرفته تا شما خودتان را برسانید. گفته می شود که نوبت گیر ها از هر شخص بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان دریافت می کنند و با این وجود ماهانه تا ۶۰ میلیون تومان درآمد دارند. این هم یکی از شغل هایی است که شاید تاکنون متوجه آن نشده باشیم اما باید بدانید که در بسیاری از ادارات و بانک ها که نیاز به نوبت است و افراد بسیاری به آن جا مراجعه می کنند، نوبت گیر ها وجود دارند و به جای شما در صف می ایستند. شاید یک روز هم سر و کار ما با این افراد باشد.

نوبت-گیر

خط نگهدار ها را قطعا همه ما دیده ایم. افرادی هستند که در خطوط و ایستگاه های تاکسیرانی فعالیت دارند و با فریاد زدن، مسافر پیدا می کنند. البته این افراد، نوبت را برای تاکسی های دیگر هم نگه می دارند اما اصل کار آن ها پیدا کردن مسافر است. این افراد کاری مشابه داد زن ها انجام می دهند و با فریاد زدن، مسافر پیدا می کنند. طبق گفته های خودشان، ماهانه ۳۰ میلیون تومان درآمد دارند. این کار نیاز به صبر و حوصله بسیار دارد و ممکن است زیر آفتاب سوزان تابستان و یا سرمای سوزناک زمستان کلافه شوند. اما با این وجود افراد بسیاری در این شغل مشغول به کار هستند و درواقع کار اصلی شان همین است.

خط-نگهدار

آخرین شغل عجیب که در این گزارش به آن پرداخته ایم، «جا پارک گیر» است. این افراد قبل از طلوع آفتاب کار خود را آغاز می کنند و مقابل بیمارستان ها، مراکز اداری مهم و ... ماشین خود را پارک می کنند و جای پارک را به افراد می فروشند. بیشتر این افراد ممکن است وسیله ای هم کمی جلوتر از مکانی که پارک کرده اند قرار دهند تا بتوانند ۲ جای پارک نگهدارند. گفته می شود بیرای هر جای پارک ۲۰۰ هزار تومان پول دریافت می کنند.

جا پارک

مشکلات اقتصادی و وضعیت معیشت، سبب ایجاد این شغل های بی نام و نشان شده است و اگر فکری به حال اقتصاد نشود، ممکن است شاهد رواج شغل هایی از این قبیل باشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها