|
کدخبر: 329610

شرایط میهمانی و انتقالی دانشجو معلمان | دانشگاه فرهنگیان ضوابط جدید تعیین کرد

فرآیند ثبت‌نام اسکان تابستانه فرهنگیان در حال انجام است و مهلت آن تا تاریخ ۲۰ شهریور ادامه دارد.

اقتصاد شرایط میهمانی و انتقالی دانشجو معلمان | دانشگاه فرهنگیان ضوابط جدید تعیین کرد

طرح اسکان تابستانه فرهنگیان برای فرهنگیان و خانواده‌های درجه یک آنها است. فرهنگیان شاغل و فرهنگیان بازنشسته رسمی، پیمانی و قراردادی، همچنین مدارس غیردولتی و کانون‌های پرورش فکری که امکان احراز هویت در سامانه را داشته باشند با ارائه کارت شناسایی یا معرفی‌نامه از ادارات مناطق امکان استفاده از طرح را دارند.

۴۲۴ مرکز اقامت رفاهی یا خانه‌های معلم به همراه حدود ۲۵۰۰ مدرسه برای فرهنگیان در نظر گرفته شده است و حدود ۷ هزار نفر فرهنگی به‌عنوان عوامل اجرایی آماده پذیرایی از مسافران تابستانه هستند.

ثبت‌نام طرح اسکان تابستانه به دو صورت حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود. در ثبت‌نام غیرحضوری همکاران فرهنگی می‌توانند با مراجعه به سامانه Eskan.medu.ir و از طریق درگاه خدمات الکترونیک دولت یا درگاه سها از طریق گوشی همراه یا از طریق کامپیوتر با مراجعه به سایت بعد از احراز هویت، کار ثبت‌نام را انجام دهند و نسبت به رزرو اتاق اقدام کنند.

متقاضیان با مراجعه به ستادها یا پایگاه‌های اسکان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام حضوری درخواست خود اقدام کنند.

وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرده است در صورتی که ظرفیت اضافه به وجود بیاد امکان خدمات‌دهی به اقشار دیگر جامعه اعم از کارکنان لشکری و کشوری و افراد عادی با اولویت خانواده‌های شهدا و جانبازان و همچنین کسانی که سال گذشته ازدواج کرده یا صاحب فرزند شده‌اند با اولویت، وجود دارد.

در ماه اردیبهشت هم مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از آغاز پذیرش اسکان موقت تابستان فرهنگیان از هفته پایانی خرداد‌ ۱۴۰۳ خبر داده بود.

شایان ذکر است که در این تاریخ، ‌مهدی نیک‌فر ضمن تاکید بر برگزاری جلسات توجیهی برای اعضای ستاد و عوامل اجرایی در دهه اول خردادماه امسال در اجرای دقیق اسکان موقت تابستان فرهنگیان اظهار داشت: بازدید از مدارس تحت پوشش طرح و توصیه‌های لازم به مدیر و سرایدار مدرسه در دستور کار است و پس از ارزیابی زیرساخت‌های اجرای طرح اسکان تجهیزات لازم بین مدارس توزیع می‌شود.

اسکان-فرهنگیان

وی ضمن ‌اعلام شروع به کار ستاد مرکزی اسکان موقت تابستان فرهنگیان گفت‌: ابلاغ اعضای ستاد اسکان موقت تابستان فرهنگیان استان‌‌ها صادر شده است و برای تقسیم وظایف اعضای ستاد تشکیل جلسه شد.

مدیر‌کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: آغاز پذیرش اسکان موقت تابستان فرهنگیان از هفته پایانی خرداد‌ ۱۴۰۳ است و تعداد ۲هزار و ۲۵۸ مدرسه به همراه ۱۸ هزار و ۵۸۷ کلاس، ۴۲۴ مرکز آموزشی – رفاهی، ۳ هزار سوئیت در ۳۰۰ اردوگاه و ۲ هزار اتاق در ۵۰ پردیس دانشگاه فرهنگیان میزبان مسافران اسکان موقت تابستان فرهنگیان است.

نیک‌فر تعداد مسافران پذیرش شده در تابستان ۱۴۰۲ را چهار میلیون نفر روز خواند و گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان پذیرش مسافر و اسکان موقت تابستان فرهنگیان ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.‌

به گفته مدیر‌کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش پذیرش مسافر ‌به دو شیوه حضوری و برخط از طریق سامانه Eskan.medu.ir انجام خواهد شد که این امر توسط ۷ هزار و ۲۰۵ نفر عوامل اجرایی ساماندهی می‌شود.

منبع: پانا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها