|
کدخبر: 329968

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

صعود کم جان در بورس | حمایت دولت و مجلس از بازار سرمایه

با توجه به آمار معاملات در آخرین روز هفته، در تاریخ ۱۱ تیر ۱۴۰۳، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به سطح ۲,۰۷۵,۱۴۵ واحد رسید. در این روز، شاخص کل بورس افزایشی نسبت به روز قبل بیش از ۲ هزار واحد افزایش یافت که نشان‌دهنده روند مثبت و رونق در بازار سهام تهران بود.

اقتصاد صعود کم جان در بورس | حمایت دولت و مجلس از بازار سرمایه

در روز ۱۱ تیر ماه، بازار بورس شاهد افزایش خیلی محدودی در شاخص کل و قیمت سهام بود. این افزایش باعث تغییر رنگ نماد برخی از سهام ها به رنگ سبز در صفحه نمایش بورس شد. کارشناسان همواره باور دارند که افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سهام ایران، باعث افزایش ارزش شرکت‌ها و رونق بازار می‌شود و این تغییرات ممکن است انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های بازاری فراهم کند.

رنگ سبز در بازار بورس نشان‌ دهنده افزایش قیمت فعلی سهم نسبت به قیمت قبلی آن است. این تغییر رنگ نمادها به سبز، بیانگر افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است و می‌تواند نشانگر اعتماد بازار به آن سهام و بهبود وضعیت مالی و عملکرد شرکت مربوطه باشد. بنابراین، بازار سهام طی این مدت با رشد شاخص کل و افزایش قیمت برخی از سهام، روند مطلوبی را تجربه کرده است که می‌تواند بازتاب بهبود اوضاع اقتصادی و صنعتی شرکت‌های بورسی باشد.

روند مثبت در بورس می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه مطلوب باشد، زیرا افزایش ارزش سهام می‌تواند منجر به افزایش بازده و سود سرمایه‌گذاری آنها شود. با این حال، همواره باید به نوسانات بازار و عوامل مؤثر بر آن توجه داشت و تصمیمات سرمایه‌گذاری بر اساس تحلیل دقیق شرایط و ریسک‌های موجود اتخاذ شود.معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای ۱ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی مانند حکشتی، فملی، مبین، اخابر، فولاد، نوری و کنور تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۱ تیر ۱۴۰۳

نقشه-بازار
 
شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایشی شد تا با ریزش ۷۵ واحدی به ۶۶۸  هزار و ۱۵۳ واحدی رضایت دهد.
 
شاخص-کل
در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۲ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۴۴۷.۹۹۸.۵۲۳ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۳,۳۲۸.۰۸۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۰۹ میلیارد سهم است.
 
نمادهای-بورسی
نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز مارون، خاور، انتخاب، حسینا، مادیرا، خدیزل و تجلی هستند.

خبرهای بورسی در ۱۱ تیر ۱۴۰۳

سید محسن میرصدری، رییس کمیسیون کسب و کارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران گفت: صیانت از سرمایه‌های خرد و حذف قیمت‌گذاری دستوری می‌بایست در اولویت فعالیت‌های رییس جمهور جدید قرار بگیرند.

در شرایطی که بازار سرمایه در هر کشوری یکی از نمادهای رونق اقتصادی یا رکود آن است، سیاست‌های رسمی اعلامی دولت، تشویق دولتمردان و در راس آن رئیس جمهوری، نقش اصلی را برای تصمیم ورود، حضور و ماندگاری مردم در این بازار ایفا می‌کند.

حمایت ویژه و همه‌ جانبه دولت و مجلس از بورس

بهروز محبی نجم آبادی، نماینده مجلس دوازدهم گفت: تلاش می‌کنیم تا برنامه‌ها به سمت ایجاد تعادل در معاملات بازار و بازگشت اعتماد از دست رفته سهامداران پیش رود.

تجربه نشان داده طی سال‌های گذشته، بازار با وجود جو روانی منفی به ثبات لازم رسیده است.

چشم‌انداز بازار سرمایه در دولت چهاردهم با حمایت ویژه و همه جانبه دولت و مجلس روشن خواهد بود. 

ثبت‌نام بیش از ۲۶۰ هزار سهامدار در سامانه سجام 

در سه ماه ابتدایی سال جاری، تعداد ۲۶۰ هزار و ۵۴۸ سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند و در عین حال در این بازه زمانی ۲۴۸ هزار و ۲۲۳ سهامدار نیز در این سامانه احراز هویت شده‌اند.

امسال تعداد ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان #سجام در فروردین ماه ۱۰۲ هزار و ۵۰۲ نفر، اردیبهشت ماه ۹۶ هزار و ۵۱۹ نفر و خرداد ماه ۶۱ هزار و ۵۲۷ نفر و تعداد احزار هویت در این سامانه نیز، در فروردین ماه ۹۷ هزار و ۲۴۵ نفر، اردیبهشت ماه ۹۲ هزار و ۳۱۹ نفر و خرداد ماه ۵۸ هزار و ۷۸۱ نفر، بوده است.

اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان نشان می‌دهد که از آغاز ثبت نام و احراز هویت تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۹۴۸ ثبت نام و ۳۹ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۹۰۳ احراز هویت در سامانه سجام توسط سمات انجام شده است.

مجازات حبس و جزای نقدی برای پنج متهم به دستکاری در بازار سرمایه

محسن تفرشی، رییس اداره دعاوی بازار و تشکل‌های خودانتظام سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در پی شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار از برخی اشخاص به اتهام دستکاری بازار سرمایه در یک نماد فرابورسی و ارتکاب برخی جرائم دیگر، در نهایت مرجع قضایی متهمان را به تناسب جرائم ارتکابی به تحمل حبس از یک سال تا سه سال و پرداخت مجموعا ۱۶۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها