|
کدخبر: 330140

قیمت گوشت گوسفندی در بازار | چند تن گوشت تولید شد؟

قیمت گوشت قرمز امروز، چهارشنبه، ۱۳ تیر ۱۴۰۳، اعلام شد.

اقتصاد قیمت گوشت گوسفندی در بازار | چند تن گوشت تولید شد؟

گوشت قرمز یکی از مواد غذایی اساسی در لیست خرید خانواده‌های ایرانی است. به همین دلیل، بررسی قیمت این محصول به دلیل اهمیت آن در جامعه ایرانی، اهمیت زیادی دارد. افزایش قیمت گوشت قرمز می‌تواند منجر به حذف آن از سبد خرید خانواده‌های ایرانی شود.

قیمت گوشت قرمز

قیمت گوشت قرمز امروز اعلام شد. بر اساس داده‌های منتشرشده، گوشت شقه به ازای هر کیلوگرم با قیمت ۷۵۹ هزارتومان به فروش می‌رسد.

ران گوسفندی ۸۱۰ هزارتومان، گوشت خورشتی گوسفندی بدون استخوان و بدون چربی۶۵۵ هزارتومان و ماهیچه گوسفندی یک میلیون و ۱۱۰ هزارتومان به ازای هر یک کیلوگرم، قیمت گذاری شده است.

راسته مغز گوسفندی سنگسر و شهمیرزاد ۶۵۵ هزارتومان، شقه گوسفندی تنظیم بازار ۶۹۹ هزارتومان و سردست گوسفندی در بسته‌های ۳.۵ کیلوگرمی ۶۹۵ هزارتومان به ازای هر کیلوگرم به فروش می‌رسد که این قیمت‌ها هم نسبت به چند روز گذشته، تغییری نداشته و همچنان ثابت باقی مانده است.

لاشه گسفندی تنظیم بازار به قیمت ۶۷۹ هزارتومان، شیشلیک به قیمت ۷۳۵ هزارتومان و راسته با استخوان گوسفند سنگسر و شهمیرزاد هم به قیمت ۳۷۰ هزارتومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

مقایسه قیمت‌ها

قیمت ماهیچه گوسفندی، ران گوسفندی، گوشت نیم‌شقه گوسفندی ۵ کیلوگرمی و بسته شقه گوسفندی ۱۰ کیلوگرمی، قیمت بالایی به نسبت سایر اقلام گوشت دارند.

بررسی قیمت‌ها در بازار، مشان‌دهنده‌ی یک روند ثابت در چند روز گذشته است. البته قیمت‌ها همچنان برای بسیاری از اقشار جامعه بالا محسوب می‌شود و هر روز به تعداد خانواده‌هایی که گوشت قرمز را از سفره خود حذف می‌کنند؛ افزوده می‌شود.

تولید ۱۴۷۵ تن گوشت قرمز توسط عشایر گیلان

صالح محمدی امروز در جلسه شورای عشایری گیلان در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه ترکیب اجتماعی جمعیت ایران متشکل از سه جامعه متمایز شهری، روستایی و عشایری است، اظهار کرد: حیات اجتماعی از دیرباز متاثر از روابط متقابل و توامان جوامع یاد شده بود و در این میان جامعه عشایری همواره نقش بارز و تعیین کننده‌ای در سرنوشت سیاسی و حیات اقتصادی کشور داشته و دارند.  

وی با اشاره به ویژگی‌های عشایر گفت: عشایر کوچنده به استناد ماده یک آیین نامه ساماندهی عشایر مصوب سال ۱۳۸۴ به مردمی اطلاق می‌شوند که حداقل دارای سه ویژگی شامل؛ ساخت اجتماعی قبیله‌ای، مبتنی بر سلسله مراتب ایلی، اتکای معاش به دامداری و شیوه زندگی شبانی مبتنی بر کوچ باشند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش میزان تولید گوشت قرمز عشایر استان گیلان از ۱۳۱۴ تن در سال ۱۴۰۰ به ۱۴۷۵ تن در سال ۱۴۰۲ بیان کرد:  عشایر گیلان ۲۰۴ هزار و ۳۸۴ راس دام سبک دارند که ۲۳.۵ درصد کل دام سبک استان را شامل می‌شود که سهم عشایر در تولید گوشت و شیر استان نیز به ترتیب ۵.۲ درصد و دو درصد است. 

محمدی با بیان اینکه  آمار (ثبتی مبنایی) عشایر در قشلاق یک هزار و ۵۹۸ خانوار (آمار واقعی سه هزار و ۷۷۰ خانوار) است، افزود:  تعداد خانوار (ثبتی مبنایی) عشایر در ییلاق یک هزار و ۶۴۲ و آمار واقعی سه هزار و ۸۱۴ خانوار است. 

وی، عشایر را میراث دار و حافظان ادب، رسوم و سنت‌های کهن کشور دانست و گفت: عشایر تولیدکنندگان محصولات دامی و کشاورزی سالم و ارگانیک، تولیدات متکی بر منابع در دسترس و داخلی، ایجاد امنیت در مناطق دور افتاده و مرزی کشور هستند. 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها