|
کدخبر: 330150

سقوط وحشتناک شبکه مهم‌ ارز دیجیتال | کدام کیف پول ها مورد حمله سایبری قرار گرفتند ؟

توسعه‌دهندگان پروژه بیت تنسور (Bittensor)، یک شبکه غیرمتمرکز هوش مصنوعی، به دنبال شناسایی یک سوءاستفاده امنیتی مشکوک که چندین کیف پول را هدف قرار داده بود، این شبکه را به طور موقت متوقف کردند.

اقتصاد سقوط وحشتناک شبکه مهم‌ ارز دیجیتال | کدام کیف پول ها مورد حمله سایبری قرار گرفتند ؟

این حمله امنیتی اولین بار توسط ZachXBT مورد توجه قرار گرفت. به گفته یکی از مدیران انجمن دیسکورد بیت تنسور، تراکنش‌ها در این شبکه متوقف شده‌اند تا تیم توسعه‌دهنده بتواند بررسی‌های لازم را انجام دهد.

در پی این رویداد، قیمت توکن TAO، که در اکوسیستم بیت تنسور استفاده می‌شود، از شب گذشته تاکنون حدود ۱۴٪ کاهش یافته است. این نشان می‌دهد که بازار به این اقدام واکنش منفی نشان داده است.

توسعه‌دهندگان بیت تنسور با هدف حفاظت از امنیت کاربران و بررسی ابعاد این سوءاستفاده، تصمیم به توقف موقت فعالیت‌های این شبکه گرفته‌اند. آنها قصد دارند تا پس از انجام اقدامات امنیتی لازم، شبکه را مجدداً فعال کنند.

ZachXBT سرقت را گزارش کرد

گزارش‌هایی مبنی بر حمله غیرمعمول به کیف پول‌های Bittensor در ساعات اخیر منتشر شده که منجر به توقف عمدی این شبکه توسط توسعه‌دهندگان شده است. کاوشگر بلاک Bittensor نشان می‌دهد که آخرین بلوک حدود پنج ساعت پیش تایید شده است.

ZachXBT، تحلیلگر آنچین، ابتدا اشاره کرد که در این اطلاعیه آمده است سرقت‌های احتمالی ممکن است به کلیدهای خصوصی لو رفته مرتبط باشد. او در کانال تلگرام خود توضیح داد:

بیتنسور به دلیل سرقت‌های بیشتری که اوایل امروز و احتمالا در نتیجه نشت کلید خصوصی رخ داده، متوقف شد.

یکی از مدیران انجمن دیسکورد بیتنسور اطلاع داد که تمام تراکنش‌ها برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز در حین انجام تحقیقات، متوقف شده‌اند. او گفت:

ما در حال بررسی چیزی هستیم که به نظر می‌رسد حمله به تعدادی کیف پول بیتنسور در ۳ ساعت گذشته بوده است. ما در حال بررسی هستیم و با احتیاط فراوان، اخیراً تراکنش‌های آنچین را کاملاً متوقف کرده‌ایم تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد ماهیت این حمله به دست آوریم.

به گفته ZachXBT، حدود ۸ میلیون دلار TAO، تقریبا معادل ۳۲٬۰۰۰ توکن TAO به سرقت رفته که احتمالا باعث تصمیم این بنیاد برای ایمن‌سازی شبکه در مقابل حوادث بیشتر شده است.

بنیاد TAO هنوز بیانیه مفصلی در مورد این سرقت‌ها ارائه نکرده است زیرا تحقیقات در حال انجام است.

این اتفاق به ۱۵٪ کاهش قیمت توکن بومی TAO منجر شده است. در زمان نگارش این مطلب، قیمت TAO حدود ۲۳۴.۹۶ دلار و ارزش بازار آن ۱.۶۵ میلیارد دلار است.

نمودار-قیمت-تائو

منبع: میهن بلاک چین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها