|
کدخبر: 330151

تکلیف افزایش اجاره‌ بها ۱۴۰۳ یکسره شد + سند

جدول افزایش سقف اجاره‌بها مسکن به ۳۱ استان کشور ابلاغ و سقف افزایش نرخ اجاره‌بها مسکن در تهران ۲۵ درصد مقرر شده است.

اقتصاد تکلیف افزایش اجاره‌ بها ۱۴۰۳ یکسره شد + سند

دفتر ریاست جمهوری به صورت رسمی جدول افزایش سقف اجاره مسکن را به مراکز ۳۱ استان کشور ابلاغ کرده است. بر اساس این اعلام، حداکثر درصد افزایش سقف اجاره مسکن به شهر یزد با ۲۵.۲ درصد تعلق می‌گیرد و کمترین درصد افزایش با ۲۲ درصد برای شهر زاهدان است. در شهر تهران نیز سقف افزایش نرخ اجاره مسکن به میزان ۲۵ درصد تعیین شده است.

دکتر هادی عباسی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بحث ابلاغیه وام ۸۰۰ میلیون تومانی به بانک مرکزی به اتمام رسید. بانک ها موظفند به تعهدات خود پایبند باشند وگرنه شامل مالیات های مصوبه مجلس شورای اسلامی می شوند.

او تاکید کرد: درصد سقف اجاره بها توسط دفتر ریاست جمهوری به طور رسمی تعیین شد و موجرین مکلف به اجرای آن هستند. حداکثر افزایش ۲۵ درصد است که در استان زاهدان ۲۲ درصد لحاظ شده که کمترین مقدار محسوب می شود. 
اجاره-بها

عباسی در ادامه مطرح کرد: دیگر مصوبه جلسه اخیر ما، ساخت خانه های سازمانی برای نیروهای مسلح بود. پرداخت تسهیلات و ساخت واحدهای مسکونی برای نیروهای مسلح مورد بررسی قرار گرفت و مصوبه مربوطه ابلاغ شد.

وی یادآور شد: بحث مسکن ابعاد گوناگونی دارد و برخی نامزدهای انتخاباتی با آگاهی ناکافی در این خصوص اظهارنظر کردند. تکمیل مسکن مهر در دولت سیزدهم به معنای صدور پروانه ساخت است که باید به این نکته توجه شود. آمار منتشر شده توسط آقای آخوندی دارای ایرادات واضحی بود که متاسفانه حقایق موجود را منعکس نمی‌کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها