|
کدخبر: 331959

تیر خلاص بلک راک به شایعات | خبری از ETF سولانا نخواهد بود

در هفته‌های گذشته، در حالی که شایعات فراوانی از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله بورسی (ETF) برای ارزهای دیجیتال دیگر از جمله سولانا منتشر می‌شود، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت بلک راک آب پاکی با اعلامیه‌ای برای سرمایه‌گذاران، اعلام کرده است که در آینده نزدیک، هیچ درخواستی برای ETF ارز دیجیتال دیگری ثبت نخواهد کرد.

اقتصاد تیر خلاص بلک راک به شایعات | خبری از ETF سولانا نخواهد بود

در گفتگویی با بلومبرگ تی‌وی، سامارا کوهن (Samara Cohen)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت بلک راک، تأکید کرد که اگرچه بیت کوین و اتریوم حداقل انتظارات این شرکت را برآورده می‌کنند، هیچ ارز دیجیتال دیگری نزدیک به آنها نیست و به همین دلیل، احتمال ایجاد ETF برای آنها کمتر است.

کوهن همچنین خاطرنشان کرد که فارغ از چالش‌های فنی، در حال حاضر تقاضای قابل توجهی نیز برای ETF سایر ارزهای دیجیتال، به ویژه سولانا وجود ندارد.

وی در این مصاحبه گفت: ما واقعا به سرمایه‌پذیری نگاه می‌کنیم تا ببینیم که دارایی‌هایی با معیارهای یک ETF مطابقت دارد. بر اساس سرمایه‌پذیری و بازخورد مشتریان، بیت کوین و اتریوم با این استانداردها مطابق‌اند. اما مدتی طول می‌کشد تا سایر ارزهای دیجیتال این معیارها را برآورده کنند.

پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز ETFهای اتریوم در هفته گذشته که با رسیدن حجم معاملات هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال به بالاترین سطح خود از ماه می (۱۴.۸ میلیارد دلار) همراه شد، گمانه‌زنی‌های مختلفی از راه‌اندازی ETF سایر ارزهای دیجیتال مطرح شد.

سولانا

در حال حاضر با توجه به اینکه دو شرکت ون‌اک (VanEck) و توئنتی‌وان شرز (۲۱Shares) درخواست‌های خود برای راه‌اندازی ETF سولانا را به کمیسیون بورس ارسال کرده‌اند، این ارز دیجیتال محتمل‌ترین گزینه برای ETF بعدی محسوب می‌شود. در حقیقت بسیاری معتقدند با توجه به نوآوری‌های سولانا و سرعت بالاتر آن نسبت به اتریوم، این دارایی نیز می‌تواند به بازار بورس آمریکا راه پیدا کند.

با این حال، در حال حاضر تنها قراردادهای فیوچرز بیت کوین و اتریوم در بورس کالای شیکاگو (CME) معامله می‌شوند و معامله‌نشدن قراردادهای سولانا در این پلتفرم مانع مهمی برای تایید ETFهای سولانا توسط کمیسیون بورس تلقی می‌شود.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها