|
کدخبر: 332174

گزارش اختصاصی گسترش نیوز

قیمت تور قزاقستان در تابستان ۱۴۰۳ | بدون ویزا چند روز می توان در آلماتی اقامت داشت؟

قزاقستان نُهمین کشور پهناور جهان و بزرگ‌ترین کشور محصور در خشکی محسوب می‌شود. این کشور دارای شهرهایی با پیشینه ایرانی هست. این کشور تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد دارد که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد و از قیمت تورهای آن مطلع خواهیم شد.

اقتصاد قیمت تور قزاقستان در تابستان ۱۴۰۳ | بدون ویزا چند روز می توان در آلماتی اقامت داشت؟

قزاقستان کشوری در آسیای میانه با ۱۸ میلیون نفر جمعیت و ۲ میلیون متر مکعب وسعت است. این کشور از شمال با روسیه، از شرق با چین، از جنوب با قرقیزستان و ازبکستان و از جنوب غربی با ترکمنستان همسایه محسوب می‌شود. سواحل شمال شرقی دریای خزر در خاک قزاقستان قرار دارد، پایتخت قزاقستان، آلماتی نام دارد و از دیگر شهرهای بزرگ کشور می‌توان به آستانه و قراغندی اشاره کرد. زبان‌های رسمی مردم قراقستان، قزاقی و روسی است.

از لحاظ منابع زیرزمینی قزاقستان، سرزمینی غنی به شمار می‌رود و صاحب دومین منابع بزرگ اورانیوم، کروم، روی و سرب، سومین منابع بزرگ منگنز و چهارمین منبع بزرگ مس است. همچنین این کشور ازلحاظ منابع زغال‌سنگ، آهن و طلا در بین ۱۰ کشور اول دنیا قرار می‌گیرد و یازدهمین منابع بزرگ نفت و گاز طبیعی را در اختیار دارد.  اقتصاد این کشور تا حد زیادی به بخش کشاورزی متکی است.

دره چارین از مهم‌ترین جاذبه‌های قراقستان به شمار می‌آید. با فاصله ۲۰۰ کیلومتری از شرق آلماتی، با طول ۹۰ کیلومتر قرار گرفته است و خود بخشی از پارک ملی چارین محسوب می‌شود. صخره‌های لایه‌ لایه و رنگ‌های زیبای آنها یکی از دلایل جذب گردشگران  در این کشور است. همچنین دره‌نوردی از فعالیت‌های مهیج در دره چارین شمرده می‌شود.
قزاقستان

مجموعه ورزشی مدئو آلماتی از جاذبه‌های محبوب گردشگران علاقمند به ورزش است. این مجموعه ورزشی که در جنوب‌شرقی آلماتی قرار دارد، شامل بیش از ۱۰ هزار متر مربع زمین یخی می‌شود. با قرار گرفتن در ارتفاع ۱۶۹۱ متر از سطح دریا، مدئو لقب مرتفع‌ترین زمین یخی اسکیت را به خود اختصاص داده است. از دیگر دیدنی‌های قزاقستان می‌توان به برج بایترک اشاره کرد. این برج با معماری شگفت‌انگیز و با ارتفاع ۱۰۵ متر و سکوی بازدید ۹۷ متر، در آستانه واقع شده و می توان آن را به عنوان  یکی از نمادهای  اصلی این کشور دانست. از دیگر دیدنی‌های قزاقستان می‌توان دریاچه بزرگ آلماتی، کلیسای جامع معراج و تپه کوک توب را نام برد.

ویزای قزاقستان برای ایرانی‌ها

بنا به گفته سفیر قزاقستان در ایران فعالیت های خوبی برای جذب گردشگران ایرانی و تبادلات مالی و فرهنگی بین دو کشور در جریان است و از کشور قزاقستان به استان های شمالی ایران پرواز های جداگانه و مستمر در جریان است که به  استحکام روابط طرفین کمک ارزنده ای خواهد کرد، هم چنین پرواز های تهران آلماتی نیز در جریان است که پس از حذف روادید برای سفر به دو کشور اوضاع بهتر خواهد شد.

خوشبختانه از سال ۱۴۰۱ به بعد مسافران ایرانی برای ورود به خاک قزاقستان نیازی به ویزا ندارند. هر مسافر ایرانی می‌تواند تا ۱۴ روز بدون ویزا در این کشور اقامت کند و فقط درصورت اقامت طولانی‌تر نیازمند اخذ ویزا است.

گردشگری در قزاقستان

آسخات اورالوف، وزیر فرهنگ و ورزش قزاقستان با اشاره به اینکه باید گردشگری یکی از رکن های اصلی این کشور شود گفت که قزاقستان مفهوم توسعه  گردشگری را به طور کامل پذیرفته و در این مورد برنامه های فراوانی دارد و چشم انداز آینده این کشور را می بیند.

اورالوف در ادامه مسیرها و چشم‌اندازهای اصلی برای پیشرفت گردشگری کشور، ارتقای مقاصد گردشگری، توسعه زیرساخت‌ها و بهبود خدمات را نیز تشریح کرد که هدف از این اقدامات افزایش تعداد گردشگران داخلی به ۱۱میلیون نفر و گردشگران ورودی به ۴میلیون نفر تا سال ۲۰۳۰ است. این وزارتخانه قصد دارد تا ۸۰۰ هزار نفر را در بخش گردشگری استخدام کند و سهم ارزش افزوده ناخالص در این صنعت را تا ۱۳.۶میلیارد دلار افزایش دهد. قرار است رشد سرمایه‌گذاری در خدمات اقامتی و غذایی تا ۵۸۹.۳میلیون دلار افزایش یابد.

در جدول زیر نگاهی به آخرین قیمت تور ایران به قزاقستان خواهیم داشت.

قزاقستان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها