|
کدخبر: 332318

معلمان بازنشسته چشم انتظار پاداش پایان خدمت | رتبه بندی کاسه صبر فرهنگیان را لبریز کرد

صبح امروز، سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳، گروهی از فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۲ در مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند. این فرهنگیان به دلیل حواشی مربوط به رتبه‌بندی و عدم واریز پاداش پایان خدمت خود، اقدام به برگزاری این تجمع کردند.

اقتصاد معلمان بازنشسته چشم انتظار پاداش پایان خدمت | رتبه بندی کاسه صبر فرهنگیان را لبریز کرد

یکی از فرهنگیان بازنشسته در این زمینه اظهار داشت: پس از ۳۳ سال خدمت با مدرک دکترای فلسفه بازنشسته شدم و در پنج سال آخر فعالیت خود، مدیر پژوهشسرای دانش‌آموزی بودم. در رتبه‌بندی، رتبه ۴ را کسب کردم که پس از اعتراض، به رتبه ۵ ارتقا یافت. اما متأسفانه مزایای مالی این ارتقا در حقوق بازنشستگی‌ام لحاظ نمی‌شود! دلیل این موضوع نیز عدم واریز سهم آموزش و پرورش به حساب صندوق بازنشستگی است.

.وی افزود: هم‌اکنون ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنم اما اگر رتبه ۵ برایم اعمال شود، حقوق دریافتی به۳۲ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

این معلم بازنشسته در اعتراض به عدم واریز پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۲گفت: در حالیکه مسئولان وزارت آموزش و پرورش وعده واریز بخشی از پاداش را داده بودند اما این موضوع محقق نشده است.

پیش از این علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره پاداش پایان خدمت بازنشستگانی که فرودین تا مرداد سال ۱۴۰۲ بازنشسته شده‌اند، گفته بود که این پاداش تاکنون پرداخت نشده اما سعی می‌شود تیر یا مرداد امسال پرداخت شود و پس از آن پاداش پایان خدمت سایر بازنشستگانی که سال ۱۴۰۲بازنشسته شده‌اند، پرداخت خواهد شد.

فرهنگیان بازنشسته می‌‌گویند طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، پاداش پایان خدمت کارکنان دولت باید در زمان بازنشسته شدن پرداخت شود، نه روزها و ماه‌ها بعد از آن و با توجه به تورم موجود در کشور و کاهش ارزش پول ملی که هر ماه تأخیر در پرداخت پاداش مذکور باعث کاهش ارزش و قدرت خرید این مبلغ می‌‌شود و بازنشستگان از این بابت متضرر می‌شوند اما با این حال، متاسفانه پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی با تأخیر یک یا دو ساله انجام می‌شود.

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    خیلی جالبه بازنشستگان فرهنگی مهر ماه سال ۱۴۰۲ باتوجه به اینکه 24 ماه کامل با رتبه بندی خدمت نموده اند از 24 ماه 18 ماه  رتبه بندی در احکامشان محاسبه شده ولی بازنشستگان فرهنگی مهر ماه سال 1400 فقط برای 1 روز رتبه بندی  کامل در احکامشان محاسبه شده  این از نتایج آئین نامه نویسی مجلسی بوده که قاليباف مسئول آن بود، این آقا فکر کنم  اصلا آئین نامه را ندیده و مطالعه نکرده!!!

  • جلال ارسالی در

    باسلام همکار گرامی جوری صحبت می کنید از رتبه بندی گویا که هر رتبه هفت میلیون به حقوق اضافه می شود نه جانم هررتبه پانصد تا یک میلیون اضافه میشود شما ابراز داشتید با یک رتبه بالاتر از 25 به 32 می رسید نه عزیز خوابی که دید خیالی بیش نیست

  • امید ارسالی در

    با سلام حرف حق رو می زنند . دلیلی نداره بعد از یکسال حق معلم زحمتکش رو که شامل پ اداش هست ندهند . مزایای رتبه بندی و تغی یر رتبه بندی هم همچنان مونده کسی هم جواب گو نیست متاسفانه ...

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها