|
کدخبر: 332343 امیرمحمد درویش

اسرائیل به زودی حذف می شود | اقدامات مهمی را برای اربعین انجام دادیم

نشست خبری رئیس سازمان بسیج مستضعفین شهرداری تهران در محل ساختمان بسیج شهرداری با حضور اصحاب رسانه و بمناسبت روز خبرنگار برگزار شد.

اقتصاد اسرائیل به زودی حذف می شود | اقدامات مهمی را برای اربعین انجام دادیم

مهدی حسن زاده در ابتدای این نشست خبری، ضمن تبریک به مناسب روز خبرنگار ، شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفت و اظهار کرد: دشمن خون ریز اسرائیل با همراهی آمریکا و‌ اروپا این جنایات را رقم زدند که انشاالله به زودی شاهد پاک‌شدن این لکه ننگ از روی کره زمین خواهیم بود. 

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران درحاشیه برگزاری این نشست خبری گفت: یکی از اقدامات بخش هایی که در شهرداری وجود دارد، برپایی موکب ها در پیاده روی های اربعین است که موکب علی ابن موسی الرضا نام دارد. لازم به ذکر است که این مرکز به صورت دائم فعالیت دارد. 

وی افزود: افتخار داریم که مجموعه بسیج شهرداری تهران، با همکاری شورای شهر، زمینی را در عمود ۷۰۷  در مسیر پیاده روی اربعین، در اختیار گرفته تا بتواند با حضور ۷۰۰ خادم به زائران مراسم اربعین خدمت رسانی کند. البته ما نباید نگاهمان تنها به اربعین باشد و باید ظرفیتی ایجاد شود تا در طول سال بتوان اقدامات مناسبی را انجام داد. شهرداری تهران با همراهی شورای شهر، کمک های بزرگی را کرده اند که مربوط به ساماندهی زیرساخت موکب خواهد شد. هزینه های پذیرای را نیز با کمک های مردمی، گروه های جهادی و نذورات تامین خواهیم کرد.

حسن زاده خاطرنشان کرد: اسکان زائران برای پیاده روی اربعین اهمیت بسیار دارد و در طول ۱۰ روز، ۱۰۰ هزار بسته پذیرایی را توزیع خواهیم کرد. ۹۰ چشمه سرویس بهداشتی برای این موکب درنظر گرفته شده و همچنین امکان استحمام فراهم است. درمانگاه مجهز نیز در این موکب وجود دارد و تخصص های دندانپزشکی هم وجود خواهد داشت. همچنین به علت نیاز به اقلام دارویی و بهداشتی، قرار است داروخانه ای راه اندازی شود. غرفه های خدماتی، اینترنت رایگان و نانوایی در این موکب برقرار خواهد بود. خادمین حاضر در این پیاده روی ۷۰۰ نفر هستند که ۱۰۰ نفر آن ها را بانوان تشکیل می دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین شهرداری تهران در در ارتباط با نصب تابلوی شهدا در ورودی خیابان و کوچه های شهر  گفت: اخرین تصویر شهدایی که در  خیابان نصب شد، تصویر شهدای خدمت بود. قدر شهید رئیسی دانسته نشد و به زودی ایشان را فراموش کرده ایم. شهید رئیسی، شهید هنیه و غزه باید همواره در صدر اخبار باشد.

وی گفت: روز ۱۳ و ۱۴ مرداد، کوچه ها و خیابان ها و بلوار های تهران شناسایی و حدود ۳۴ هزار خیابان و بلوار و کوچه در تهران وجود دارد، لازم به ذکر است که ۷۰ درصد کوچه های تهران به نام اسامی شهدا هستند. وظیفه سازمان بسیج شهرداری این است که تابلوی تصویر شهدا را ترسیم کند و از ۷۰ درصد کوچه های تهران که نام شهید دارند، ۵۰ درصد آن ها دارای عکس شهید هستند. یک گروه دانش بنیان وعده داده است که تابلوهای جدید تا چندین سال بدون آسیب و ماندگار خواهند ماند.

وی افزود: پیش بینی خواهد شد که امسال در بحث جا ماندگان اربعین، جمعیت میلیونی را شاهد خواهیم بود که این راهپیمایی از میدان امام حسین تا حرم عبدالعظیم  خواهد بود

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها