|
کدخبر: 332376

موج خطرناک هرج و مرج در راه بازار ارزدیجیتال | ضرر شوکه کننده سرمایه گذاران بیت کوین

به‌نظر می‌رسد که سقوط قیمت بیت‌کوین به ۴۹,۰۰۰ دلار، باعث ضرر و زیان بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران شده است.

اقتصاد موج خطرناک هرج و مرج  در راه بازار ارزدیجیتال | ضرر شوکه کننده سرمایه گذاران بیت کوین

داده‌های آنچین نشان می‌دهند که در طول این سقوط قیمتی، سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت‌کوین تنها ۶۰۰,۰۰۰ دلار از این ارز دیجیتال را به فروش رسانده‌اند. این نشان می‌دهد که این سرمایه‌گذاران همچنان به رشد بیشتر قیمت بیت‌کوین در آینده اعتماد دارند. گزارشی اخیراً در وب‌سایت شرکت تحلیلی کریپتوکوانت منتشر شده است که در آن، گروه‌های مختلف هولدرهای بیت‌کوین با یکدیگر مقایسه شده‌اند. در ادامه، این گزارش را بررسی خواهیم کرد.

ضرر ۶۰۰.۰۰۰ دلاری در مقابل ضرر ۸۵۰ میلیون دلاری

همانطور که گزارش دادیم، به دنبال هراس شدید در بازارهای مالی جهانی، قیمت بیت کوین روز گذشته به زیر ۵۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرد و بسیاری از سرمایه‌گذاران دارایی خود را با ضرر به فروش رساندند. این فروش در نهایت به ریزش ۲۰٬۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین دامن زد.

به گفته کویی الیورا (Cauê Oliveira)، تحلیلگر کریپتوکوانت، تحلیل عمر کوین‌های دخیل در تراکنش‌های آنچین نشان می‌دهد که در این بازه، کوین‌های «جوانتر» (بیت کوین‌هایی که به تازگی خریداری شده اند) با ضرر مجدداً فروخته می‌شدند.

او نتایج خود را اینگونه خلاصه کرد: وقتی به خروجی خرج شده بر اساس محدوده سنی کوین‌ها نگاه می‌کنیم، مشخص است که بیشترین حجم حرکت‌های آنچین متعلق به کوین‌هایی با سن کمتر از ۱ هفته است.

سن کوین به مدت زمانی اشاره دارد که یک واحد مشخص BTC قبل از استفاده در آخرین تراکنش خود، غیرفعال باقی مانده است. در دنیای آنچین، به کوین‌های با حداکثر عمر ۱۵۵ روز، عرضه کوتاه‌مدت گرفته می‌شود. این عرضه مربوط به سرمایه‌گذارانی است که سابقه هولد بیت کوین ندارند و عمدتا بر سفته‌بازی و سودآوری متمرکز هستند.

اولیویرا ادامه داد: در مجموع، در محدوده‌های سنی تا ۱ روز و ۱ روز تا ۱ هفته، بیش از ۵.۲ میلیارد دلار در یک ساعت جا به جا شد.

این را با رفتار کوین‌هایی که برای مدت طولانی در کیف پول سرمایه گذارانشان ثابت مانده‌اند مقایسه کنید؛ این‌ها احتمالاً متعلق به دارندگان بلندمدت (LTHs) هستند، و تفاوت در ذهنیت سرمایه‌گذار بلافاصله قابل مشاهده است.

اولیویرا یادآور شد:

بیت-کوین

وقتی به الگوی خرج کردن دقیق‌تر نگاه می‌کنیم، حدود ۸۵۰ میلیون دلار در این حرکت نزولی به عنوان ضرر تحقق یافته داشتیم.

با این حال، تنها ۶۰۰ هزار دلار توسط دارندگان بلندمدت (LTHs) به عنوان زیان تحقق یافت ثبت شده است. بقیه توسط سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت تحقق یافته است. بزرگ‌ترین حجم این زیان در میان سرمایه‌گذارانی که حداکثر تا ۳ ماه کوین‌های خود را نگه داشته‌اند، متمرکز است که نشان می‌دهد کاهش قیمت، فشار زیادی بر تازه‌واردها برای تسلیم شدن وارد می‌کند.

قیمت BTC با «موج دوم» هرج و مرج مواجه است

در حالی که قیمت بیت کوین از کف ۶ ماه اخیر خود بیش از ۱۰٪ افزایش یافته است، بسیاری معتقدند هنوز ریزش به پایان خود نرسیده و احتمالا ادامه پیدا خواهد کرد. در حال حاضر، معامله‌گران همچنان به محدوده ۴۰٬۰۰۰ دلاری نگاه می‌کنند و آن را زیر نظر قرار داده‌اند.

آرتور هیز، مدیرعامل سابق صرافی رمزارز BitMEX، در هشداری که به دنبال‌کنندگان خود در توییتر در تاریخ ۶ اوت (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) داد، گفت که بهبود موقت بازارها دوام نخواهد داشت.

او نوشت: این موج اول بود. حالا منتظر می‌مانیم تا قربانیان سنتی (TradFi) با اهرم‌های بالا ظاهر شوند (اشاره به قربانیان تجارت انتقال ین ژاپن که فکر می‌شود عمده تأثیرات سقوط شاخص نیکی هفته را تشکیل دهند). سپس موج دوم آغاز می‌شود. اگر قرار است کمکی صورت بگیرد، بازار باید تا جمعه درد بیشتری را تحمل کند. از این وقفه لذت ببرید چون جنگ ادامه خواهد داشت.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها