|
کدخبر: 332384

آماده شدن اتریوم برای یک پرش صعودی | آیا قیمت اتریوم به کف رسیده است؟

به نظر می‌رسد که قیمت توکن بومی شبکه اتریوم، پس از یک ریزش شدید در روز گذشته و رسیدن به کف قیمتی ۸ ماهه خود، در حال تلاش برای آغاز یک حرکت صعودی قدرتمند است.

اقتصاد آماده شدن اتریوم برای یک پرش صعودی | آیا قیمت اتریوم به کف رسیده است؟

قیمت اتریوم از اکتبر سال گذشته با یک رالی ۱۷۵٪، در حال پیروی از یک الگوی فرکتال (Fractal) است. در تاریخ ۶ آگوست (۱۶ مرداد)، قیمت اتریوم پس از بازگشت از یک سطح حمایتی که شامل خط روند پایین الگوی کانال صعودی غالب و میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای (موج آبی) بود، نشانه‌هایی از یک روند صعودی را نشان داده است.علاوه بر این، این جهش صعودی همراه با افزایش شاخص قدرت نسبی هفتگی اتر (RSI) از ۳۹.۴۰ به کمی بیش از ۹ واحد بالاتر از آستانه اشباع فروش، اتفاق افتاده است.

اتریوم

شاخص‌های تکنیکال اتر در اکتبر ۲۰۲۳ نیز شبیه به نظر می‌رسند. در اکتبر ۲۰۲۳، عوامل فاندامنتال مثبت مانند رالی قبل از هاوینگ و راه‌اندازی ETF‌های بیت‌کوین نیز به افزایش قیمت به سمت خط روند بالای کانال صعودی کمک کرد.

 

اگر این الگوی فراکتال طبق برنامه پیش برود، به معنای ایجاد کف اتر در سطح ۲٬۱۲۸ دلار در ۵ آگوست (۱۵ مرداد) است و اکنون به سمت خط روند بالای کانال صعودی در حدود ۴٬۵۶۰ دلار حرکت خواهد کرد. هنگامی که از سطوح قیمت فعلی اندازه‌گیری شود، این میزان تا پایان سال ۲۰۲۴ به یک رالی ۱۰۰٪ خاتمه پیدا می‌کند.

کاهش نرخ ممکن است باعث افزایش بیش از پیش قیمت اتریوم شود

از منظر فاندامنتال، کاهش نرخ بهره پیش‌بینی‌شده فدرال رزرو ایالات متحده می‌تواند تقاضا برای اتر را افزایش دهد. زیرا معامله‌گران به دنبال بازدهی بالاتر از دارایی‌های پرریسک‌تر هستند و از راه‌حل‌های دیگر با بازده پایین‌تر مانند اوراق قرضه دولتی دوری می‌کنند.

معامله‌گران اوراق قرضه بر این باورند که اقتصاد ایالات متحده به سرعت رو به وخامت است که ممکن است فدرال رزرو مجبور شود قبل از جلسه بعدی خود برای جلوگیری از رکود، نرخ بهره را به شدت کاهش دهد. نگرانی‌ها در رابطه با تورم بالا، کمرنگ شده و ترس از کسادی اقتصادی و رکود جایگزین آن شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، معامله‌گران اکنون احتمال کاهش اضطراری ۰.۲۵٪ نرخ بهره در یک هفته را ۶۰٪ تخمین می‌زنند. علاوه بر این، داده‌های CME احتمال افزایش سه کاهش نرخ تا پایان سال ۲۰۲۴ را نشان می‌دهد.

اهداف پیش‌بینی شده نرخ بهره – منبع: CME

این سناریو شبیه به مارس ۲۰۲ است که پس از مداخله فدرال رزرو در واکنش به سقوط بازار به دلیل کوید-۱۹، یک بازگشت قوی مشاهده شد.

منبع: X

میلکی‌بال کریپتو (MilkyBull Crypto)، تحلیلگر بازار در رابطه با بازار آلتکوین خاطرنشان کرد:

تسلیم نهایی در واقع به پایین‌ترین نقطه رسید. همانند سال ۲۰۲۰ که نشان‌دهنده ایجاد کف بود.

فکر نمی‌کنم این بار نیز فرقی داشته باشد.

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها