|
کدخبر: 332633

کاهش شدید قیمت بیت کوین دوشنبه ۱۲ آگوست | بازار ارز دیجیتال در فروپاشی کامل

بر اساس تحلیل پلتفرم کوین‌گلس، نقشه حرارتی نقدینگی بیت‌کوین نشان می‌دهد که سطح ۵۶,۸۰۰ دلار خطوط کلیدی برای آزمایش قیمت است.

اقتصاد کاهش شدید قیمت بیت کوین دوشنبه ۱۲ آگوست | بازار ارز دیجیتال در فروپاشی کامل

اگر قیمت بیت‌کوین از این سطح بازگردد، ممکن است به سطوح بالاتری صعود کند. اما اگر بازگشت ضعیف باشد، ممکن است قیمت کاهش یابد.

باید توجه داشت که رسیدن قیمت بیت‌کوین به این سطوح حساس نقشه حرارتی می‌تواند موجب فعال‌سازی زنجیره‌ای از لیکوییدیشن‌ها شود. این می‌تواند باعث کاهش سریع قیمت شود، همانطور که در تاریخ ۵ آگوست اتفاق افتاد و بیت‌کوین در کمتر از یک روز ۱۲,۰۰۰ دلار سقوط کرد.

هرچند بیت‌کوین بعدا توانست به ۶۲,۰۰۰ دلار بازگردد، اما این بازگشت موقتی بود و شتاب این حرکت صعودی در آخر هفته کاهش یافت و منجر به سقوط امروز قیمت بیت‌کوین به ۵۸,۶۲۷ دلار شد.

در حال حاضر، شاخص ترس و طمع بیت‌کوین به محدوده «ترس شدید» رسیده و بر اساس داده‌ها، در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۱۲۳ میلیون دلار پوزیشن لانگ لیکویید شده‌ است.

نکته جالب توجه اینجاست که دیروز، تحلیلگر CrypNuevo پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت‌کوین به حدود ۵۳,۴۰۰ دلار کاهش یابد.

در همین حال، ارزش بازار آلت‌کوین‌ها هم به شدت کاهش یافته و حدود ۶۰ درصد از اوج تاریخی خود پایین آمده است. این در حالی است که ارزش بازار بیت‌کوین تنها ۱۵ درصد کاهش داشته و تسلط آن بر بازار افزایش یافته است.

تحلیلگران معتقدند که بازار آلت‌کوین‌ها در حال تست مجدد خط روند صعودی بلندمدت خود است. در طول هفت سال گذشته، هر بار که آلت‌کوین‌ها این سطح حمایتی را تست کرده‌اند، بازگشت‌های قابل توجهی داشته‌اند.

با این حال، در زمان نگارش این خبر، بیشتر آلت‌کوین‌ها از جمله سولانا، تون‌کوین و دوج‌کوین، بیش از ۷ درصد کاهش قیمت داشته‌اند.

رمز-ارز

منبع: رمز ارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها