|
کدخبر: 332651

اختتامیه المپیک با شکوه تر از همیشه | حضور پرچمدار ایرانی با گرمگن خبر ساز شد + فیلم

پس از سی روز رقابت سنگین بین بهترین های هر رشته؛ بالاخره المپیک پاریس به پایان رسید و اختتامیه آن با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد.

اقتصاد اختتامیه المپیک با شکوه تر از همیشه | حضور پرچمدار ایرانی با گرمگن خبر ساز شد + فیلم

اختتامیه بازیهای المپیک با حضور پرچمداران هر کشور و مدال آوران رشته های ورزشی در ورزشگاه استادو فرانس پاریس برگزار شد. در این مراسم مشعل بازی های المپیک در پاریس خاموش شد و بازیگر مطرح هالیود تام کروز مشعل بازیها را  به سمت لس آنجلس به حرکت درآورد.  در این مراسم فاطمه مجلل پرچمدار ایران بود و آرین سلیمی  قهرمان تکواندو در این مراسم حضور نداشت.

هنرنمایی کروز در اختتامیه


کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها موفق به گرفتن ۱۲ مدال( ۳ طلا، ۶ نقره و ۳ برنز) در دو رشته تکواندو و وزنه‌برداری  و کشتی شد.

المپیک1

 

المپیک

نمایی از برج ایفل و حلقه اتحاد المپیک

ایفل

حضور بسکتبالیست های قهرمان آمریکایی برای تماشای مسابقات دیگر المپیک

المپیک2

حضور رئیس فیقا در مسابقات المپیک به عنوان تماشاگر 

اینفانتینیو

نمایندگان و مدال آوران کشور ها در اختتامیه؛ پرچم کشور خود را حمل کرده و بر اتحاد و صلح جهانی تاکید کردند.

اختتامیه المپیک

تام کروز به عنوان نماینده لس آنجلس که برگزار کننده دوره بعد بازیهای المپیک است؛مشعل را تحویل گرفت.

تام کروز

حضور پرچمداران کشورهای مختلف با پرچم کشورهای متبوع یکی از برنامه های اصلی مراسم اختتامیه بود. از ایران نیز فاطمه مجلل قایقران ایرانی به عنوان پرچمدار در اختتامیه حضور داشت. این درحالی بود که کمیته ملی المپیک اعلام کرده بود در مراسم اختتامیه، دو ملی‌پوش تکواندو و قایقرانی پرچمدار هستند اما ظاهرا آرین سلیمی قهرمان تکواندوی المپیک در مراسم حضور نیافت و فاطمه مجلل ملی پوش قایقرانی به تنهایی پرچم را حمل کرد. در تنها عکسی که از این مراسم مخابره شده، تنها فاطمه مجلل با عنوان پرچمدار پرچم ایران را در دست دارد. این درحالیست که همه کشورها با توجه به پروتکل کمیته بین المللی المپیک مبنی بر برابری جنسیتی با دو پرچمدار مرد و زن در اختتامیه حضور داشتندـ

ورزشکار ایران با گرمکن سفید و سبز در مراسم رژه اختتامیه حضور داشت. ظاهرا بعد از جنجالی که درباره لباس های فرم ایران در افتناحیه به راه افتاده بود، ترجیح داده شد که پرچمدار با لباس گرمکن که البته کمتر انتقاد به همراه داشت در این مراسم شرکت کند. 

پرچمدار

المپیک بعدی چهار سال دیگر در لس آنجلس آمریکا برگزار می شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها