|
کدخبر: 332898

نسخه جدید خودرو ژاپنی وارد ایران شد | قیمت تویوتا کرولا بازار خودرو را در شوک فرو برد

آیا واردات گسترده تویوتا کرولا و تویوتا لوین در مدت اخیر منجر به کاهش قیمت نسخه‌های قدیمی تویوتا کرولا شده است؟ تویوتا کرولا یکی از پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی در بازار خودروی ایران در دوره جدید واردات خودرو به شمار می‌آید.

اقتصاد نسخه جدید خودرو ژاپنی وارد ایران شد |  قیمت تویوتا کرولا بازار خودرو را در شوک فرو برد

 خودرو  تویوتا کرولا با مدل‌ها و پیشرانه‌های مختلف به بازار ایران عرضه شده است. همچنین نسخه‌ای دیگر از این خودرو با نام تویوتا لوین نیز به بازار آمده که از نظر ظاهری با تویوتا کرولا تفاوت‌هایی دارد. اما آیا این واردات تأثیری بر کاهش قیمت نسخه‌های قدیمی تویوتا کرولا داشته است؟

برای بررسی این موضوع، لازم است به قیمت تویوتا کرولا در نسخه‌های وارداتی در دهه هشتاد خورشیدی نگاهی بیندازیم. قدیمی‌ترین مدل‌های موجود از این خودرو به نسل نهم کرولا تعلق دارند که با کد اتاق E۱۲۰ شناخته می‌شود. این نسل از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ تولید شده و در بازار ایران به نام تویوتا کرولا GLi ۱۸۰۰ شناخته می‌شود.

نسخه آمریکایی تویوتا کرولا با تیپ CE

این اعداد و حروف، اشاره به حجم موتور خودرو و تیپ میان‌رده آن دارند. نسخه‌های وارد شده به بازار ایران مربوط به نمونه‌های این خودرو برای بازار ژاپن، استرالیا و اروپا بودند که نسبت به سایر نسخه‌ها ظاهر متفاوتی دارند.

جدول قیمت تویوتا کرولا قدیمی در بازار، مرداد ۱۴۰۳:

خودرو مدل رنگ وضعیت بدنه کارکرد قیمت
تویوتا کرولا اتوماتیک GLI - 1800cc 2007 سفید رنگ شدگی 280.000 کیلومتر 1.050.000.000 تومان
2007 سفید رنگ شدگی، شاسی جلو دارای ضربه 400.000 کیلومتر 760.000.000 تومان
2007 سفید رنگ شدگی 361.000 کیلومتر 1.130.000.000 تومان
2006 بژ رنگ شدگی 280.000 کیلومتر 1.040.000.000 تومان

 

همان‌طور که از نام تویوتا کرولا Gli ۱۸۰۰ مشخص است، یک پیشرانه ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی زیر کاپوت این خودرو قرار دارد. این پیشرانه حداکثر ۱۳۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۱ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. سیستم انتقال قدرت نسل نهم کرولا از گیربکس چهار سرعته اتوماتیک بهره می‌برد که قدرت و گشتاور را به محور جلو منتقل می‌کرد. نسل نهم تویوتا کرولا هنگام عرضه در ایران با سیتروئن زانتیا، هیوندای آوانته و مزدا ۳۲۳ رقابت می‌کرد.

تویوتا-کرولا

قیمت تویوتا کرولا

هم‌اکنون برای خرید تویوتا کرولا متعلق به دهه ۱۳۸۰، بایستی بیش از یک میلیارد تومان بودجه در اختیار داشته باشید. با همین بودجه شما می‌توانید انواع مختلف خودروهای چینی را در گزینه‌های صفرکیلومتر یا دارای کارکرد اندک خریداری کنید. بنابراین قیمت تویوتا کرولا قدیمی در ایران همچنان تا وضعیت ایده‌آل فاصله زیادی دارد.

قیمت تویوتا کرولا نسل نهم در بازارهای اروپایی همانند انگلستان، بین ۱۴۹۵ تا ۱۹۲۹۹ پوند (۱۱۳ الی ۱.۱ میلیارد تومان) متغیر است. این رقم به ویژگی‌های فنی، میزان سلامتی خودرو و کارکرد آن بستگی دارد. با این حال اکثر نسخه‌های این خودرو با قیمت تقریبی ۲۵۰۰ پوند (۱۹۰ میلیون تومان) قابل خریداری هستند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها