|
کدخبر: 332978

۲ الماسی که در بازار ارز دیجیتال دست کم گرفته شده است | پروژه هدرا چیست ؟

کایرن (Kyren)، تحلیل‌گر برجسته حوزه کریپتو که در پلتفرم X با نام مستعار noBScrypto فعالیت می‌کند، اخیرا به دو پروژه هدرا (Hedera)، با نماد HBAR و اینترنت کامپیوتر (Internet Computer)، با نماد ICP، به‌عنوان پروژه‌های دست کم گرفته‌شده در بازار ارزهای دیجیتال اشاره کرده است.

اقتصاد ۲ الماسی که در بازار ارز دیجیتال دست کم گرفته شده است | پروژه هدرا چیست ؟

کایرن این ارزهای دیجیتال را به‌دلیل پتانسیل بالایی که در بهره‌برداری از حوزه‌های توکنیزه شدن دارایی‌های دنیای واقعی (RWA)، زیرساخت‌های فیزیکی غیرمتمرکز (DePin) و هوش مصنوعی (AI) دارند، برجسته می‌داند.

HBAR و ICP دو پروژه پیشرو در بستر وب ۳

به گفته این تحلیل‌گر، دو آلت کوین HBAR و ICP به ما نشان می‌دهند که چگونه فناوری بلاک‌چین می‌تواند در چندین روایت مختلف تلاقی پیدا کند. به گفته او، این پروژه‌ها، برخلاف پروژه‌هایی که با تمرکز بر حوزه‌‌ای خاص، راه‌حل‌های مشخصی ارائه می‌کنند، با ترکیب روایت‌های متنوعی مانند زیرساخت‌های فیزیکی غیرمتمرکز (DePin)، هوش مصنوعی (AI)، و توکنیزه کردن دارایی‌های دنیای واقعی (RWA)، می‌توانند کاربرد گسترده‌ای از خود ارائه دهند.

کایر (Kyren) در پلتفرم X نوشت:

قطعاً باید حداقل یک پروژه در هر یک از این روایت‌ها داشته باشید و برخی پروژه‌هایی که همزمان چندین روایت را در بر می‌گیرند. تنوع را در پروژه‌های پیشرو ایجاد کنید، اما همچنین بر روایت‌هایی با بیشترین سرعت تمرکز کنید.

در واقع، تنوع در سبد سرمایه‌گذاری بر اساس روایت‌هایی با بیشترین سرعت، یک استراتژی هوشمندانه است. اما چیزی که حتی می‌تواند سودآورتر باشد، استفاده از پروژه‌هایی است که به‌طور همزمان در چندین حوزه فعالیت می‌کنند و فرصت‌های گسترده‌تری برای رشد و توسعه فراهم می‌کنند. در ادامه هرکدام از این دو پروژه را به شما معرفی می‌کنیم.

هدرا (Hedera)

هدرا با تمرکز زدایی از زیرساخت‌های اینترنت و ترویج مقاومت در برابر سانسور، بر ویژگی‌هایی مانند مقیاس‌پذیری، سرعت بالا و امنیت همگام با اصول DePin تمرکز دارد. هدرا هش‌گراف (Hedera Hashgraph)، فناوری پشتیبان HBAR، یک شبکه عمومی غیرمتمرکز با توان عملیاتی بالا، امنیت و اجماع منصفانه ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها زیرساختی قوی برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، HBAR با استفاده از ساختار گراف غیرمدور هدایت‌شده (DAG)، انتقال داده‌ها را در سراسر شبکه ممکن می‌سازد.

اگرچه هدرا به‌طور خاص بر پروژه‌های مرتبط با هوش مصنوعی تمرکز ندارد، اما طراحی و قابلیت‌های آن می‌تواند از برنامه‌ها و الگوریتم‌های هوش مصنوعی پشتیبانی کند. نهایی‌سازی سریع، هزینه‌های تراکنش پایین و مکانیزم اجماع امن این شبکه، آن را برای مدیریت محاسبات پیچیده هوش مصنوعی مناسب می‌سازد. توسعه‌دهندگان می‌توانند از مقیاس‌پذیری و عملکرد این شبکه، برای ساخت راه‌حل‌های هوش مصنوعی بر یک پلتفرم غیرمتمرکز بهره ببرند و به بررسی همگرایی بلاک‌چین و هوش مصنوعی بپردازند.

علاوه بر این، کاربردهای هدرا به توکنیزه کردن دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) از طریق ارز دیجیتال بومی آن، HBAR و قابلیت‌های قرارداد هوشمند گسترش می‌یابد. با استفاده از سرویس اجماع هدرا (HCS) و استانداردهای توکنیزه کردن، کاربران می‌توانند نمایندگی‌های دیجیتالی از دارایی‌های فیزیکی، اوراق بهادار یا کالاها را بر این شبکه ایجاد کنند. این فرآیند، انتقال و معامله آسان دارایی‌های توکنیزه شده را فراهم می‌کند و در عین حال شفافیت، تغییرناپذیری و تطابق با چارچوب‌های نظارتی را تضمین می‌کند.

اینترنت کامپیوتر (Internet Computer)

پروژه آلت‌ کوین اینترنت کامپیوتر، با نماد ICP، با ارائه یک پروتکل غیرمتمرکز و باز که محتوا و خدمات وب را مستقیماً بر سیستم بلاک‌چین میزبانی می‌کند قصد ایجاد یک انقلاب در اینترنت را دارد. ICP تلاش می‌کند تا با تمرکززدایی از مدل سنتی مشتری-سرور، زیرساخت اینترنتی ایجاد کند که از دستکاری و سانسور مصون باشد. این موضوع با اصول DePin نیز هم‌خوانی دارد، زیرا به ایجاد یک اکوسیستم مقاوم و فراگیر کمک می‌کند تا در آن کاربران بدون واسطه با dApps تعامل داشته باشند.

علاوه بر این، معماری و طراحی Internet Computer از مدل‌ها و برنامه‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند و از قدرت محاسباتی و مقیاس‌پذیری آن بهره‌برداری می‌کند. توانایی این پلتفرم در اجرای قراردادهای هوشمند با سرعت وب و ذخیره حجم زیادی از داده‌های آن‌چین، آن را برای استفاده از مواردی مانند بازارهای غیرمتمرکز هوش مصنوعی، تحلیل‌ پیش‌بینی‌ها و سیستم‌های خودکار، بسیار مناسب می‌کند.

اگرچه توکنیزه کردن دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) تمرکز اصلی Internet Computer نیست، اما معماری و قراردادهای هوشمند آن از مدیریت دارایی‌های توکنیزه شده پشتیبانی می‌کنند. از طریق ICP، کاربران می‌توانند نقدینگی، مالکیت جزئی و ویژگی‌های برنامه‌پذیر برای دارایی‌هایی مانند املاک و مستغلات و کالاها را فعال کنند. این کارایی، اکوسیستم Internet Computer را گسترش می‌دهد و تنوع آن در چندین حوزه را نشان می‌دهد.

هر دو پروژه هدرا و Internet Computer با فعالیت در حوزه‌های مختلف، به تنوع در سبد سرمایه‌گذاری دست می‌یابند و به چندین روند روایتی بازار نفوذ می‌کنند. با این حال، پروژه‌هایی که بر یک حوزه خاص متمرکز شده‌اند نیز می‌توانند با افزایش توجه به روایت‌های خاص خود، با استقبال زیادی روبرو شوند. معامله‌گران باید باتوجه به نیازهای خود، تحقیقات لارم را انجام دهند و در آخر پلتفرم‌های مناسب خود را بیابند.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها