|
کدخبر: 333073

خیال متقاضیان نهضت ملی مسکن راحت شد | بیش از ۵۰۰ واحد افتتاح می شود

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از افتتاح ۶۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای شهرکرد و بروجن در هفته دولت سخن به میان آورد و توضیحاتی را در پیوند با این موضوع ارائه داد.

اقتصاد خیال متقاضیان نهضت ملی مسکن راحت شد | بیش از ۵۰۰ واحد افتتاح می شود

خدایار باقری مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۴۸۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد و ۱۲۰ واحد در بروجن در هفته دولت به بهره‌برداری می رسد و در این زمینه خبرهای خوشی در راه است.

وی ادامه داد: افتتاح واحد های تکمیل شده به معنای تحویل نمی باشد؛ تحویل کلید واحد ها به متقاضیان زمانی انجام خواهد شد که ابتدا آورده خود را تکمیل کنند؛ سپس توسط این اداره به بانک جهت دریافت دفترچه اقساط تسهیلات مسکن خود معرفی خواهند شد و انشاالله پس از طی کردن این مراحل، واحدها به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

باقری با اشاره به تکمیل واحد های قابل افتتاح اظهار کرد: انتظار می رود که متقاضیان در پرداخت و تکمیل آورده خود تا قبل از افتتاح طبق پیامک های ارسالی اقدام کنند.

باقری در پایان ضمن تقدیر از همه مسئولین مرتبط استانی در شروع و به سرانجام رساندن پروژه های طرح مهم نهضت ملی مسکن افزود: پروژه های دیگر نهضت ملی مسکن در استان فعال بوده و در حال عملیات اجرایی هستند و در شهر هایی که با کمبود زمین مواجه هستیم از طرق قانونی در حال پیگیری برای رفع مشکلات هستیم تا هرچه سریعتر بتوانیم عملیات اجرایی را در شهرهای فاقد زمین شروع کنیم.

فرزانه-صادق

استراتژی صادق‌مالواجرد، بها دادن به بخش خصوصی است

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن گفت: یکی از استراتژی‌های خانم صادق‌مالواجرد برای وزارت راه و شهرسازی این است که به بخش خصوصی بها دهند. در واقع اگر بخواهند در بخش مسکن و یا در بخش راه و یا کارهای عمرانی موفق باشند، باید رویکرد و نگاهی ویژه به بخش خصوصی داشته باشند.

ایرج رهبر درباره گزینه پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی دولت چهاردهم، اظهار داشت: ما جلسه‌ای با خانم فرزانه صادق‌مالواجرد داشتیم و یکی از حسن‌های ایشان این است که از بدنه وزارتخانه انتخاب می‌شوند و با محیط وزارت راه و شهرسازی آشنا هستند. ایشان به نظر من گزینه مناسبی بوده و امیدواریم در این بخش بتوانند موفق باشند.

وی افزود: یکی از استراتژی‌های ایشان این است که واقعا به بخش خصوصی بها دهند. یعنی اگر بخواهند در بخش مسکن و یا در بخش راه و یا کارهای عمرانی موفق باشند، باید رویکرد و نگاهی ویژه به بخش خصوصی داشته باشند.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن تصریح کرد: با توجه به این‌که دولت آن‌چنان سرمایه و بودجه‌ای ندارد که خودش بخواهد کار را انجام دهد، باید حتما از سرمایه بخش خصوصی در این زمینه استفاده کند و بخش خصوصی را مشارکت دهد.

رهبر با بیان این‌که این استراتژی در برنامه کاری ایشان هست، عنوان کرد: به‌هرحال ما به دلیل عدم امکان برخورداری از بودجه کار عمرانی و نیز در زمینه مسکن، اگر متقاضی نتواند آورده خود را در مسکن‌های حمایتی تکمیل کند، حتما در این‌جا بخش خصوصی می‌تواند ورود کند و کارها به اتمام برساند.

وی تاکید کرد: دولت می‌تواند با تهاتر زمین با بخش خصوصی و یا روش‌های مختلف، دوباره کار جدیدی را شروع کند و مشارکت بخش خصوصی را در این‌جا می‌طلبد.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن خاطرنشان کرد: به‌هرحال مسکن از قدیم در دست بخش خصوصی بوده و به نظر من دولت نباید در کار اجرایی ورود کند. این‌ها در استراتژی کار خانم صادق‌مالواجرد در وزارت راه و شهرسازی بود.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها