|
کدخبر: 333128

رونمایی از آخرین سنگر دفاعی بیت کوین | منتظر کاهش تقاضا در بازار ارز دیجیتال باشیم؟

بررسی های جدید حاکی از آن است که میزان خرید و تقاضای نهنگ‌های بیت کوین در مقایسه با ابتدای سال جاری که این ارز دیجیتال رکورد قیمتی خود را شکست، به طور تعجب آوری کاهش یافته است و اعتماد خود را نسبت به این ارز کم کاهش داده اند.

اقتصاد رونمایی از آخرین سنگر دفاعی بیت کوین | منتظر کاهش تقاضا در بازار ارز دیجیتال باشیم؟

به گفته تحلیلگران آنچین، اکثر شاخص‌های نشان‌دهنده تقاضای خرید بیت کوین در حال حاضر نشانه‌هایی از تضعیف روند را نشان می‌دهند.

نهنگ‌های بیت کوین فومو را کنار گذاشته‌اند

بر اساس گزارش هفتگی شرکت تحلیلی کریپتوکوانت، در حال حاضر تقاضای خرید بیت کوین به قدری نیست که بتواند به رکوردشکنی این ارز دیجیتال منجر شود.

به گفته تحلیلگران کریپتوکوانت، سرمایه‌گذاران بزرگ بیت کوین یا همان نهنگ‌ها، سرعت انباشت خود را از زمان رکوردشکنی ماه مارس کاهش داده‌اند. در این گزارش آمده است:

درصد تغییر ۳۰ روزه ذخایر نهنگ‌ها از ۶٪ فوریه به تنها ۱٪ در زمان کنونی کاهش یافته است. این سریع‌ترین کاهش از فوریه سال ۲۰۱۹ است. در گذشته، نرخ رشد ماهانه بیش از ۳٪ ذخایر نهنگ‌ها با رشد قیمت بیت کوین همراه بوده است و نرخ کنونی بعید است به این اتفاق منجر شود.

نهنگ-بیت-کوین

در حالی که بسیاری معتقد بودند ETFهای بیت کوین می‌توانند به جای نهنگ‌ها جرقه لازم برای آتش‌بازی بزرگترین ارز دیجیتال بازار را فراهم کنند، در حال حاضر این صندوق‌ها وضعیت مشخصی را تجربه نمی‌کنند.

بر اساس این گزارش، ورودی خالص روزانه ETFهای بیت کوین در حال حاضر تنها کسری از آمار ماه مارس آنهاست و میانگین روزانه هفته گذشته آنها به ۱۳۰۰ واحد بیت کوین رسیده است. تحلیلگران کریپتوکوانت در این رابطه می‌گویند:

بازیابی تقاضای ETFهای اسپات برای افزایش تقاضای خرید کلی بیت کوین ضروری است و می‌تواند به افزایش قیمت این ارز منجر شود.

بیت-کوین

اما یکی از نکات جالب توجهی که علیرغم رکورد تابستانی بازار کریپتو با آن مواجه هستیم، رفتار هولدرهای دائمی بیت کوین است. منظور از هولدرهای دائمی آن دسته از سرمایه‌گذارانی است که صرفا بیت کوین خریداری می‌کنند و هرگز نمی‌فروشند.

برخلاف نهنگ‌ها، در ماه‌های اخیر به نظر می‌رسد این دسته از سرمایه‌گذاران هیچ تردیدی در رابطه با انباشت بیشتر نداشته‌اند:

با وجود کاهش سیر تقاضا برای بیت کوین، هولدرهای دائمی این ارز با سرعت بی‌سابقه‌ای به انباشت بیشتر ادامه می‌دهند. کل عرضه در اختیار این هولدرها با سرعت چشمگیر ۳۹۱٬۰۰۰ بیت کوین در ماه در حال رشد است . حتی سریع‌تر از سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۴، زمانی که بیت کوین از ۷۰٬۰۰۰ دلار عبور کرد است.

زیان تحقق نیافته هولدرهای کوتاه‌مدت بیت کوین

اما وضعیت اخیر بازار بیش از همه بر سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت و تازه‌وارد تاثیر گذاشته است. همانطور که پیش از این گزارش دادیم، ریزش شدید قیمت بیت کوین در اوایل ماه آگوست، فشار زیادی بر این سرمایه‌گذاران وارد کرد.

بر اساس داده‌های وب‌سایت BGeometrics، میانگین هزینه خرید این دسته از سرمایه‌گذاران در حال حاضر در حوالی ۶۳٬۰۰۰ دلار و بالاتر از قیمت فعلی بیت کوین است.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها