|
کدخبر: 333171

آخرین وضعیت اجاره خانه در جنوب پایتخت | نرخ اجاره بها روند صعودی پیدا کرد

تحلیل فایل‌های اجاره در دو منطقه جنوبی تهران نشان می‌دهد که نرخ اجاره در این مناطق حداقل ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا است.

اقتصاد آخرین وضعیت اجاره خانه در جنوب پایتخت | نرخ اجاره بها روند صعودی پیدا کرد

یک مشاور املاک در مناطق ۱۹ و ۱۷ تهران اظهار می‌کند که بازار اجاره در این مناطق حداقل ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. به گفته او، اگر سال گذشته برای رهن هر مترمربع از یک واحد مسکونی نوساز ۶ میلیون تومان هزینه می‌شد، امسال این مبلغ به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۹ میلیون تومان افزایش یافته است.

او ادامه می‌دهد: با وجود این افزایش، غالب مستاجران به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها ترجیح‌ می‌دهند قرارداد خود را تمدید کنند اما اگر فرض کنیم مستاجری برای واحدی در سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان رهن و ۵ میلیون تومان اجاره پرداخت می‌کرده و حالا مالک اجاره را به ۱۰ میلیون افزایش داده، برای مستاجر هزینه زیادی است و مجبور به جابه‌جایی است.

در محله شکوفه، برای واحدی ۱۱۰ متری و ۱۱ سال ساخت، ۴۰۰ میلیون رهن و ۲۰ میلیون تومان اجاره و در محله یافت‌آباد، واحدی ۵۰ متری و ۱۷ سال ساخت، ۱۰۰ میلیون رهن و ۸ میلیون تومان اجاره ماهانه تعیین شده است.

در محله زمزم، آپارتمانی ۱۲۵ متری و ۴ سال ساخت، ۷۵۰ میلیون رهن و ۳ میلیون تومان اجاره ماهانه و در محله دولتخواه، واحدی ۹۸ متری و ۹ سال ساخت، ۶۵۰ میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

نرخ-اجاره

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها