|
کدخبر: 333630

متقاضیان نهضت ملی مسکن به آرزوی خود رسیدند

علی محمد زنگانه اعلام کرد: در استان گلستان، بیش از ۶۲ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی در طول ۳۳ ماه گذشته با مجوز ساخت صادر شده و یا فرآیند ساخت آن‌ها آغاز شده است.

اقتصاد متقاضیان نهضت ملی مسکن به آرزوی خود رسیدند

استاندار گلستان ضرورت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را یکی از اولویت‌های مهم مردم برشمرد و اعلام کرد: در طی ۳۳ ماه گذشته، پنج هزار واحد مسکونی به مردم این استان تحویل داده شده است. همچنین، بیش از ۶۲ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی گلستان در همین مدت با دریافت مجوز ساخت، یا شروع عملیات ساخت، مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار مورد از پروانه‌های صادر شده مربوط به روستاهاست که بیش از ۱۷ هزار واحد با انعقاد قرارداد وارد عملیات ساخت و ساز شده که ۱۰ هزار واحد آن مرحله سفت کاری را رد کرد و پنج هزار واحد آن تحویل مردم شده است.

استاندار گلستان گفت: به صورت متمرکز در استان ۱۷۷ طرح هادی به بهره برداری رسید که سهم گنبدکاووس با توجه به تعداد بالای روستاها ۲۱ طرح هادی است.

زنگانه افزود: امروز شاهد افتتاح سیصد و هجدهمین واحد مسکونی که از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت امسال ساخته شده در روستای حاجی قوشان هستیم و در ساخت آن الگوی معماری اسلامی رعایت شده است.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن علاوه بر روستاها در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هم به عنوان قائم مقام مسکن و شهرسازی خدمات ارزشمندی به مردم ارائه می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بانک‌های عامل باید در ارائه تسهیلات بانکی برای طرح‌های نهضت ملی مسکن همراهی لازم را داشته باشند تا روند اجرای طرح شتاب بگیرد.

«محمد کرمی» استاندار سیستان و بلوچستان در نشست کارگاهی با سازندگان طرح نهضت ملی مسکن و مدیران بانک های عامل سیستان و بلوچستان افزود: همه دستگاه‌ها به ویژه بانکها باید در اجرای مطلوب و سریع طرح‌های نهضت ملی مسکن به صورت هدفمند پای کار باشند و از حداکثر توان خود برای اجرای مطلوب کارها استفاده کنند.

وی هیچگونه کم‌کاری در پرداخت تسهیلات بانکی را پذیرفتنی ندانست و گفت: باید پرداخت وام ساخت مسکن گسترش یابد چرا که امروز تلاش به منظور ساخت مسکن برای مردمی که محروم و نیازمند هستند، یک کار جهادی است.

در پژوهش صورت گرفته علاوه بر برآورد زمین مورد نیاز مسکونی برای کل کشور، میزان اراضی مورد نیاز برای خانوارهای کم درآمد نیز برآورد شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ساخت مسکن در دولت چهاردهم نیز همانند دولت سیزدهم، یکی از اولویت‌های کشور است، گفت: هیچ دستگاهی نباید برای جهادی که در توسعه ساخت مسکن شروع شده است، کوتاهی کند.

کرمی با بیان اینکه مردم نباید نگران خانه دار شدن باشند، بیان کرد: با توجه به اینکه بخش مسکن زنجیره های زیادی دارد و رونق این بخش می تواند ضمن ایجاد اشتغال، زمینه توسعه بخش های دیگر اقتصادی را فراهم کند باید با همدلی، هماهنگی و وفاق تلاش شود تمام موانع از مسیر ساخت مسکن استان برداشته شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز با تامین اراضی مورد نیاز شهروندان استان در تمامی شهرها به جز زاهدان و چابهار، می توانند از مزایای ساخت مسکن ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن بهره مند شوند چرا که اعتقاد بر این است که برخورداری عمومی از مزایای این طرح حرکتی در راستای افزایش رفاه اجتماعی است.

وی مسوولیت فرمانداران را در اجرای موفق این طرح در شهرستان ها مورد تاکید قرار داد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: در یک ماه اخیر حدود هفت هزار میلیارد ریال توسط این اداره برای اجرای خدمات زیربنایی نظیر آب و برق و خدمات روبنایی همانند ساخت فضاهای آموزشی، فرهنگی و مذهبی در سایت‌های در دست اجرای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای زیر پوشش و طرح‌های آماده سازی اراضی تامین اعتبار شد.

عطاء‌الله اکبری با بیان اینکه هیچ وقفه‌ای در اجرای این طرح ایجاد نشده و طرحها در سایت‌های مختلف با قوت درحال ساخت و آماده سازی است، بیان کرد: با توجه به اینکه مدیران در برابر همه مشکلات مردم مسوولیت دارند و امروز مسکن نیاز اساسی مردم محسوب می‌شود این اداره کل نسبت به گذشته تلاش خود را مضاعف کرده تا جهاد خدمت لحظه ای متوقف نشود.

منبع: ایرنا
  • رضا ارسالی در

    آره براستی کشوری با چنین منابع خدادادی و ثروتی سهم ایرانی یک زمین با وام و سود آ نچنانیست ،در عوض برای عرب خونه،بیمارستان ،ورزشگاه،حقوق و....‌میدن

  • اکبربخشنده منفرد ارسالی در

    سلام،علیکم ،چرادرکهگلوبه وبویراحمد بزرگ شهرستان دهدشت ،،بع عنوان حقیقت روی خودم که الان دارای ۶فرزند میباشم که بنده هم ک ارگر هستم ودوتای فرزند کوچکم ۳ماهه و۳سال ه هستند،نه زمینی ونه خانه ای در،مسکن ملی ،که ثبتنام هم کردم خبری نبست وهنوزتعلق نگرفته

  • حمیدرضا غلامی ارسالی در

    سلام
    به داد مسکن ملی استان فارس/ل امرد
    برسید

    همین

    • نادری ارسالی در

      سلام واس استان خراسان شمالی چطوربایدثنت نام کنیم واس زمین یامسکن راهنمای کنید مم نون

  • حسین ارسالی در

    از سال ۹۸ تامین زمین روی کاغذ کردن شاخ ف یل رو شکوندن خدا قوت پهلوان...

  • یدالله کاظمی نژاد ارسالی در

    سلام یه نظری هم به شیرازد اشته باشی دریغ ازیه افتتاح مسکن ملی دیگه توان اجاره ند اریم ماهم زمان جنگ درهمه زمینه شرکت داشت م جبهه رفتم والومتولد51هستم سال 65 و66جب هه رفتم حالا باسه فرزندبایداجاره نشین با شم لااقل اگه مردیم دیگه یه سرپناه بالای سرز ن
    وبجه مون باشه تشکر

  • ناشناس ارسالی در

    آخه جه زمین رایگانی توبیابون میدن 210 ملیون بابت آماده سازی میخوان این چه زمین رایگانه آخه اصلا چرااسم این طرح گذاشتن حمایت ازمحرومین تازه بدون توجه به درآمد برات زمان ساخت هم تعیین میکنن با30 کیلومترفاصله کیمیتونه خونه بسازه با ام 500 تومن اونم وقتی خودت غرق قسطی

  • ناشناس ارسالی در

    بخداازبس حرص خوردم 15 روزه دنبال یه راهم بتونم امتازم ازدست ندم همش بن بست بعداز3 سال پیامک زمین انفرادی اومده اونم به اسم رایگان 210 تومنم میخوان چرابه فکرقشر محروم وضعیف نیستید ماکه دهک 3 هستیم چه گناهی داریم که بدسرپرستیم امتیاز کمیته بهزیستی نداریم

  • علی ارسالی در

    باسلام چرا استان فارس به خصوص شهر شیراز اصلا هیچ کاری نمیشه

  • ناشناس ارسالی در

    در بعضی از شهرهای کشور ساخت اپارتمان از مقرون به صرفه بودن خارج شده و این مساله مطلوب نیست
    چون مسگن ملی به سادگی ساخته نمیشه و به مردم معمولی تحویل داده نمیشه
    در بعضی از شهرهای کویری قیمت مسکن تصنعی بالا برده میشه
    بنظر من آن که میگه دولت نباید در اقتصاد شرکت بکنه درست میگه

  • ناشناس ارسالی در

    سلام مسکن ملی استان فارس شهرستان مرودشت کاری نمیکنن اصلا پیشرفت نمیکنه تا کی ما باید منتظر باشیم پول واریز کنیم یکی به داد ما مستأجران برسه

  • قربان صالحی ارسالی در

    تو رو خدا جو ندید آرزوی هرکسی که مسکن ملی نوشته بود مرد دیگر خانه دار شدن برای هر ایرانی ابدو یک روز شد می‌فرمائید چرا چون که من. رفتم شهرسازی میگن باید ۸۰۰ میلیون آورده داشته باشی تا خونه تحویل بگیری آخه مردحسابی من هرچی داشتن فروختم پس انداز طلا وام توانستم ۳۲۰ میلیون جور کنم به اون خدایی که میپرستیم در حال حاضر اسباب اساسیه من تو انبار فامیل هست داره خاک میخوره من با خانواده ۴ نفری داریم خونه برادر خانم زندگی می‌کنیم تا کی میتونم این وضع را تحمل کنم

  • مهرداد ارسالی در

    گور باباتون با نهضتتون

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها