|
کدخبر: 333799

قرعه کشی ایران خودرو روهوا |غول خودروسازی دبه درآورد

ایران خودرو پس از کش و قوس های فراوان سرانجام قرعه کشی را انجام داد .در روز های گذشته حرف و حدیث های بسیاری در رابطه با این قرعه کشی پر حاشیه مطرح شد که بازخوردهای گوناگون کارشناسان و همینطور متقاضیان را به دنبال داشت. ایران خودرو اعلام کردکه در این طرح بین ۸۰ تا ۱۲۰ هزار خودروی خود را در بازار عرضه ‌می‌کند.

اقتصاد قرعه کشی ایران خودرو روهوا |غول خودروسازی دبه درآورد

ایران خودرو که قرار بود روز سه شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ قرعه کشی خود را انجام دهد باتوجه به مشکلاتی که پیش آمد به امروز یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۹ صبح موکول شد.

این کمپانی که به تازگی طرح فروش محصولات خود را برای ۳ گروه از متقاضیان عادی، مادران و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بود را عملی کرد. در این طرح تقریبا ۲ میلیون نفرشرکت کردند .

خودرو هایی که شرکت ایران  در این طرح به فروش می رساند پژو ۲۰۷ دستی ، تارا،  رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی و هایما است.

در مرحله اول متقاضی باید برای شرکت در این طرح فروش از ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ تا ۲۷ مرداد سال ۱۴۰۳یکی از حساب های بانکی خود را انتخاب می کرد و با واریز ۲۳۰ میلیون تومان وجه نقد ( وکالتی کردن آن )  را به عنوان ودیعه مسدود می کرد.

مدت زمان بلوکه شدن پول در بانک‌های کشور ۱۵ روز بود که بانک‌‌ها می‌توانستند در این مدت از نقدینگی‌های جمع آوری شده، جهت افزایش اعتبار خود استفاده کنند. بانک‌ها در این راستا، درصورت کمبود وجه مشتریان برای ثبت نام، وعده داده‌اند که ۱۲۰ میلیون تومان از ۲۳۰ میلیون تومان پول مورد نیاز برای ثبت نام در طرح های فروش خودرو را به صورت وام در این دوره ۱۵ روزه به خریداران خواهند داد.

ایران-خودرو

ایران خودرو طی اطلاعیه ای اعلام کرد که ۴۸ ساعت بعد از وکالتی کردن حساب و از تاریخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ متقاضیان می توانند به ثبت خودرو مورد نظر خود اقدام کنند. قابل ذکر است متقاضیان می توانستند تا تاریخ ۲ شهریور در این قرعه کشی بزرگ شرکت کنند.

این خودروها از محل ظرفیت تولید ایران خودرو تا پایان سال ۱۴۰۳ به صورت طرح‌های پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده طبق اولویت‌بندی و چهارچوب مصوبه‌های شورای رقابت تامین می‌شود.

فرایندهای این طرح، دو مرحله‌ای است (مرحله اول: وکالتی کردن حساب و بلوکه کردن وجه و ثبت درخواست برای اولویت‌بندی؛ مرحله دوم: اعلام فراخوان‌ها برای انعقاد قرارداد با واجدان شرایط)

پول بلوکه شده در این طرح که برای ۲ میلیون حساب وکالتی بود در تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۳ نیز با اعلام شرکت ایران خودرو نیز آزاد و امکان برداشت وجه برای متقاضیان باز شد.

زمان قرعه کشی ایران خودرو

بنابر اخبار منتشر شده، قرار بود مراسم قرعه‌کشی ایران خودرو برای تعیین اولویت‌بندی محصولات عرضه شده در مرداد ۱۴۰۳، روز سه‌شنبه، ۶ شهریورماه ۱۴۰۳ برگزار شود اما با توجه به اختلالی که پیش آمد مراسم قرعه کشی امروز ساعت ۹ صبح نیز انجام می شود.

براساس اطلاعات جدید بدست آمده نتایج این قرعه کشی امروز پس از پایان مراسم اعلام نمی شود . از این رو احتمالا در چند روز آینده باید منتظر اعلام نتایج این قرعه کشی باشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها