|
کدخبر: 334054

استارتاپ ژاپنی Sakana AI جنجالی شد | هوش مصنوعی جان تازه می گیرد

انویدیا به استارتاپ ژاپنی Sakana AI در زمینه تحقیقات، دسترسی به مراکز داده و ایجاد جامعه‌ای برای هوش مصنوعی یاری خواهد رساند.

اقتصاد استارتاپ ژاپنی Sakana AI جنجالی شد | هوش مصنوعی جان تازه می گیرد

انویدیا به سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در استارتاپ ژاپنی Sakana AI که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند، ملحق شد. این اقدام یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های شرکت سازنده تراشه آمریکایی در حوزه هوش مصنوعی نوپای ژاپن به شمار می‌آید.

Sakana که سال ۲۰۲۳ توسط مهندسین سابق گوگل تاسیس شد، تأمین مالی سری A یا مراحل اولیه سرمایه‌گذاری خود را به رهبری شرکت‌های New Enterprise Associates ،Khosla Ventures و Lux Capital پشت سرگذاشته است. این استارتاپ اعلام‌کرد که با انویدیا در زمینه تحقیقات، دسترسی به مرکز داده و «جامعه‌سازی هوش مصنوعی» همکاری خواهد کرد.

این استارتاپ ژاپنی قصد دارد مدل‌های هوش‌مصنوعی کم‌هزینه‌ای را با استفاده از مجموعه داده‌های کوچک آموزش بدهد. همچنین تیم آن در سال جاری از چند مدل هوش‌مصنوعی برای اسپیکرهای ژاپنی رونمایی کرده است.

هوش-مصنوعی

صحبت‌های مدیرعامل انویدیا درباره هوش مصنوعی در ژاپن

«جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا درباره این همکاری می‌گوید که عمیقاً جذب تلاش‌های شرکت ژاپنی برای افزایش محبوبیت هوش‌مصنوعی شده است. شرکت او که تراشه‌های شتاب‌دهنده هوش مصنوعی را تولید می‌کند، از سال ۲۰۲۳ سرعت سرمایه‌گذاری‌های خود روی استارتاپ‌ها را افزایش داده است.

هوانگ می‌گوید:

    «کشورهای جهان از هوش مصنوعی مستقل استفاده می‌کنند تا داده‌ها، فرهنگ و زبان خود را از طریق مدل‌های زبانی بزرگ منحصر‌به‌فرد ضبط و کدگذاری کنند. تیم Sakana AI در حال کمک به مردمی‌شدن هوش مصنوعی در ژاپن است.»

ژاپن درچند وقت گذشته به مرکز توجه شرکت‌های بزرگ جهان به‌عنوان یک بازار نوظهور برای هوش‌مصنوعی شده است. مایکروسافت ۲.۹ میلیارد دلار در دو سال برای ساخت مراکز داده و زیرساخت‌های محاسبات ابری کشور سرمایه‌گذاری می‌کند و OpenAI به‌تازگی دفتری در توکیو افتتاح کرد. از سویی دیگر، این دو شرکت به‌ترتیب با SoftBank Corp و Rakuten Group Inc در زمینه هوش مصنوعی همکاری دارند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها