|
کدخبر: 334402

همسان سازی حقوق بازنشستگان اصلاح می شود

همسان‌سازی حقوق یا یکسان‌سازی دریافتی بازنشستگان از دهه ۸۰ در میان گروه‌های مختلف مورد بحث قرار گرفت. هدف این اقدام کاهش تفاوت‌های قابل توجهی بود که بین دریافتی بازنشستگان و شاغلان وجود داشت و همچنین رساندن حقوق آن‌ها به سطح دریافتی شاغلان و تطابق با نرخ تورم کشور.

اقتصاد همسان سازی حقوق بازنشستگان اصلاح می شود

محمد اسدی، رئیس کانون بازنشستگان، اظهار داشت: بار دیگر میان بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان لشگری و کشوری تبعیض قائل شده‌اند. مبلغ یک میلیون تومان مربوط به همسان‌ سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی هنوز واریز نشده است، در حالی که این مبلغ برای بازنشستگان کشوری و لشگری پرداخت شده است.

اسدی در ادامه می‌افزاید: سازمان تأمین اجتماعی با پشتوانه صندوق‌هایی که ۳۰ سال بیمه شدگانش حق بیمه به آن واریز کردند امروز از پرداخت مبلغ همسان‌سازی ناتوان است.

بیشتر بخوانید:

مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان در راه است

او تأکید می‌کند ناتوانی سازمان تأمین اجتماعی در پرداخت مبالغ همسان‌سازی به بهانه عدم تأمین منابع مالی است.

اسدی اضافه کرد: ضعف مدیریت درادوار گذشته باعث شده که امروز بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور با ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیمه شده از پرداخت ماهانه یک میلیون تومان برای همسان‌سازی ناتوان باشد.

رئیس کانون بازنشستگان گفت: همین مبلغ اندک یک میلیون تومان هم به بسیاری از بازنشستگان تعلق نمی‌گیرد. چرا که در اجرای قانون همسان‌سازی بر اساس مصوبات مقرر گردید مبلغ همسان‌سازی برای حداقل بگیران اجرا شود.

محمد اسدی رئیس کانون بازنشستگان از اصلاح این مصوبه خبر داد و گفت: با اجرای این قانون انتقادات زیادی از سوی غیر حداقل بگیران مطرح شد که بر اساس تلاش‌های صورت گرفته در برنامه هفتم توسعه با ارائه یک طرح دو فوریتی قانون ملزم با اتصال غیر حداقل بگیران به قانون همسان‌ سازی شده است.

این فعال بازنشستگان ادامه داد: درباره جزئیات اجرای این قانون مقرر گردید ۱۰ درصد پایه حق غیر حداقل بگیران در پرداخت همسان سازی در نظر گرفته شود.

او با اشاره به اینکه تبعیض در میان بازنشستگان کشوری- لشگری و تأمین اجتماعی بسیار مشهود است گفت: متأسفانه ما بازنشستگان نمی‌دانیم پرداخت همسان‌سازی تأمین اجتماعی وظیفه چه ارگانی است، مگر سازمان تأمین اجتماعی مستقل نیست و صندوق در اختیار او نیست.

اسدی تأکید کرد: صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی موظف است به بازنشستگان و تأخیر در پرداخت‌ها همسان‌سازی پاسخگو باشد.

حقوق-بازنشستگان

معطل ماندن اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

همسان‌سازی حقوق یا یکسان‌سازی دریافتی بازنشستگان از دهه ۸۰ میان گروه‌های مختلف مطرح شد. هدف از آن نیز این بود که تفاوت‌های زیادی که میان دریافتی افراد پس از بازنشستگی با شاغلان وجود دارد از بین برود و حقوقشان به سطح افراد شاغل و تورم کشور برسد.

نمایندگان در نشست علنی ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی (یک) ماده ۲۹ این لایحه درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با ۲۰۲ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بند الحاقی یک ماده ۲۹ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از این قرار است که؛ به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز منتاسب سازی حقوق بازنشستگان با نود درصد (%۹۰) حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همطراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل چهل درصد (%۴۰) و در سال‌های دوم و سوم هر کدام سی درصد (%۳۰) ما به التفاوت تا نود درصد (%۹۰) یاد شده خواهد بود. آیین نامه اجرائی این بند به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

هادی طحان‌نظیف «سخنگوی شورای نگهبان» ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در یک نشست خبری درباره معطل ماندن اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به‌دلیل ایراد شورای نگهبان به برخی از احکام برنامه هفتم گفت: نسبت‌به این موضوع ایرادی نداشتیم اما لایحه برنامه هفتم مواد و احکام متعددی دارد که نسبت به مفاد احکام دیگر ایراد و ابهاماتی داشتیم که در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان است.

چرایی تاخیر در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان؛ از تغییر دولت تا آماده نبودن آیین‌نامه شیوه اجرای آن توسط سازمان اداری استخدامی

وی افزود: قاعدتاً در رفت‌وآمد این ایرادات باقی‌مانده هم باید برطرف شود و پس از آن مصوبه به‌صورت یک‌جا جهت اجرا ابلاغ خواهد شد. طبق مفاد مصوبه، قانون برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا خواهد بود.

در پی تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس و تایید برنامه هفتم در شورای نگهبان دوم مرداد ۱۴۰۳ محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری دولت سیزدهم آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرد. بر اساس این ابلاغیه، صندوق‌های بازنشستگی مکلفند از ابتدای سال ۱۴۰۳ و در حدود اعتبارات مصوب مربوط، حقوق بازنشستگی مشمولان صندوق خود را با رعایت این آیین‌نامه و سایر قوانین و مقررات مربوط، متناسب‌سازی کنند.

همه بیمه‌شدگانی که مطابق با قوانین و مقررات صندوق بازنشستگی ذیربط تا پایان سال ۱۴۰۲ مشمول دریافت حقوق بازنشستگی شده‌اند، در سال ۱۴۰۳ مشمول متناسب‌سازی موضوع این آیین‌نامه هستند.

متناسب‌سازی اما تا به اینجای سال به‌صورت کامل اجرایی نشده است و تنها برای چندماه مبلغی به صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز شده است.

بهروز محبی نجم‌ آبادی، ضمن اشاره به تاخیر در روند اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بیان داشت: مجلس بر اساس برنامه هفتم توسعه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی را در دستور کار داشت و آن را مصوب کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و تبدیل به قانون شد افزود: متاسفانه در زمان لایحه بودجه و بودجه‌نویسی ۱۴۰۳ متوجه شدیم دولت این موضوع را در نظر نگرفته است.

وی اظهار کرد: در آن زمان لایحه دولت را پس فرستادیم و اعلام کردیم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی در لایحه بودجه حتما باید دیده شود اما دولت در منابع دچار مشکل بود.

محبی نجم‌آبادی گفت: در نهایت مجلس مصوب کرد قانون مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود و ما مبلغی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان را در ۳ سال متوالی «۴۰ درصد، ۳۰ درصد، ۳۰ درصد» بتوانیم همسان‌سازی کنیم که بازنشسته ما در انتهای ۳ سال معادل ۹۰ درصد شاغل دریافتی داشته باشد، در نهایت این اتفاق افتاد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات افزود: اما تغییر و تحولات ماه‌های اخیر و تغییر دولت باعث شد اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی طول بکشد و به اطاله موضوع بیانجامد.

نجم‌آبادی با اشاره به اینکه آیین‌نامه شیوه اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی باید توسط سازمان اداری استخدامی آماده شود گفت: بخشی از تاخیر ناشی از این موضوع است که به زودی انجام و به سازمان بازنشستگی کشور ابلاغ می‌شود و احکام اعمال خواهد شد.

وی گفت: به طور کلی منابع برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کاملا حساب شده دیده شده است و در این باره هیچ مشکلی نداریم.

منبع: رکنا
  • یعقوب ارسالی در

    آقای نماینده پارسال هم بودجه همسان سازی محاسبه وبه دولت ابلاغ شد پس چرا اجرا نکر دند؟

  • ش ارسالی در

    اینقدر زر نزنید برید ببینید درد بازنشست گان چیه

  • ناشناس ارسالی در

    آقای محترم چه فرقی گذاشتن الان تامین اجت ماعی با۳۰سال کار ومدرک سیکل بیشترازیک لی سانس با۳۰سال کاردر کشوری حقوق میگیرد برو نگاه کن

  • حبیب قاسم نژاد ارسالی در

    جای تعجب است خق کارگران بدبخت ازتارسوزن میگدرد ولی اختلاص گران ازازاد راه،

  • محمد ارسالی در

    رای را از بازنشستگان کارگری گرفتن تمام ش د..همه چی توی این مملکت فیلمه..۳ میلیون هم دادن که بیام رای بدیم....

  • ناشناس ارسالی در

    آشغالهای کثیف‌ . بعضی سایتها رو میگم الا ن شش ماهه با اعصاب بازنشسته ها بازی می ک نید یه روز می گید حل شد فرداش می‌نویسید منتفی شد. آدم نیستید یا شرف و .جدان ندار ید.‌‌حیاحیا

  • ناشناس ارسالی در

    آدم بشید

  • یوسف یاوری ارسالی در

    مامستمری بگیران تامین اجتماعی نمیدونیم که متعلق به کدام ارگان هستیم که این مبلغ ناچیز علی‌الحساب رو به ما نمیدهید تعبیض تا کی مگر ما 30سال بیمه پرداز نبودیم

    • جواد ارسالی در

      سلام اقایان بازنشسته زحمت بکشیدیک هفته ج لو تامین اجتماعی شهرتان تجمع بکنیدمجببور میشوندقانون رااجراکنندالبته همه شهرهای ایران نه۵الی۶شهرستان

  • علی ارسالی در

    از رئیس جمهور جناب دکتر پزشکیان تقاضا من دیم قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان لش گری و کشوری رو که در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم تصویب شد و از طرف شورای نگهبان و مصلحت نظام تصویب و ابلاغ شده است و لایحه آئین نامه آن توسط سرپرست ریاست جمهوری د کتر مخبر اعلام چرا باید بعد از ۶ ماه از سال همه بازنشستگانی که به دکتر پزشکیان ر ای دادند معطل بماند و اجرایی نشود ،مگر م صوبه قانونی باید ۶ ماه از سال بگذرد و اج رایی نشود ،چرا بازنشستگان رو عصبانی و نا راحت میکنید و مایه شرمساری هستید مگر میخ واهید فضانورد به مریخ بفرستید،خجالت خوب چیزیه،،بازنشستگان لشگری و کشوری کمترین د رآمد رو در سایر کشورهای منطقه دارد،،واقع ا ۱۲۰ دلار ۲۰۰ تا با شرایط بسیار اسفبار و افتضاح و مشقت بار چه زندگی میتوان کرد ،جناب پزشکیان خانواده بزرگ بازنشستگان بخ اطر دیده گاهها و حرف و خواسته به حق این مجموعه بزرگ به رای تاثیر گذاری برای پیرو زی شما در انتخابات داشتند و این درست نیس ت آیین نامه دو ماه قبل برای اجرایی ابلاغ شده و دولت موظف است آن را عملی کند و بی ش از این روح و جسم بازنشستگان رو جریحه د ار نکند ،منابع اون در سال قبل در قانون ب رنامه هفتم دیده و مجلس آن را تصویب کرده است ،واقعا متاسفیم که فقط حرف و شعار زده میشود ،بازنشستگان لشگری و کشوری برای یه زندگی معمولی باید با شرایط سخت اقتصادی بالای ۵۰ میلیون حداقل حقوق داشته باشند و واقعا باید به حال خودمون تاسف بخوریم که حقوق بگیران و بازنشستگان در کشورهای حوز ه خلیج فارس چه درآمدی دارند ،،آقای پور م حمدی رئیس برنامه و بودجه همه حقوق بگیران و بازنشستگان و کارگران و.‌از درصد و افز ایش حقوق خود به هیچ عنوان رضایت ندارند و کاری نکنید انتخابات بعد صندوق ها خالی ب ماند،،این دولت آمده که ایران و مردم رو ن جات دهد و باید خودتان رو بلای مردم کنید باید برید در بطن جامعه و کف جامعه و ببین ید یک بازنشسته که متاهل و دارای فرزندان بزرگ هستند و مستاجر در تهران ساکن است با ید تمام ضروریات یک چنین فردی رو در تمام حوزه های اقتصادی قرار داده و ببینید چنین بازنشسته ایی حقوقش باید چقدر باشه ،،در تمام دولت ها یک عقب مانده گی حقوق تا ام روز مانده که بیشتر طی ۶ سال اخیر شدت یاف ته که دولت باید ان را مد نظر بگیرید ،وال له بخاطر اینکه دکتر پزشکیان زندگی بازنشس تگان رو با توجه به مشکلات اقتصادی و معیش تی اصلا خوب ندانستند و اراده بر رفع آن د اشتند که در دوران انتخابات و مناظره ها م شخصا بیان میکردند.

  • ناشناس ارسالی در

    چرا عده ای حقوقهای چند میلیونی میگیرند ولی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران نمیتوانید زیاد کنید چرا من که مدام مریضم باید برم دکتر. وآزمایش وعکس وغیره نیاز دارم باید از کجا تامین کنم با این حقوق چی بخریم چی بپوشیم

  • ناشناس ارسالی در

    دولت چهاردم متاسفانه مرگ باد

  • بازنشسته ایرانی ارسالی در

    با سلام: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ن یز باید اصلاح وزیاد شودولی آنها ومسئولین ذیربط نباید حقوق بازنشستگان کشوری را جه ت جلوگیری از تبعیض و......مورد مثال و قر آن سر نیزه کنند.کار عاقلانه اینست که فقط ازحقوق خودشان دفاع کنندوافتی را برای سا یربازنشستگان موجب نشوند

  • ناشناس ارسالی در

    ۹۹9

  • محمود ارسالی در

    اصل ماجرا اینکه دولت سیز دهم با متناسب س ازی حقوق بازنشستگان مخالف بود به همین دل یل پس از استقرار دولت اولین کاری که کرد لایحه متناسب سازی روپس گرفت و به همین دل یل تاجایی که توانستند بااجرای این قانون باعناوین وبهانه تراشیهای گوناگون تااخرین فرصت های باقی مانده ازاجرای آن خودداری کردن دلیل این همه مخالفت و کینه آنها هم مشخص نشد

  • رسولی ارسالی در

    باز چی شد؟ دوباره می خواهید متناسب سازی را اصلاحش کنید؟ فقط بلدین این ثانون را پ اس بدین به این اون؟ خداوند از سرتقصیرتان نگذرد که اینقدر بازنشستگان را سرکار میز ارید.خداوند به آه خانواده بازنشستگان گرف تارتان کند.چه کردین ؟

  • امان فر هادیان ارسالی در

    موخوام هر گز اصلاح نشود از این مزخرفات زیاد شنیدیم

  • به‍روز ارسالی در

    با سلام خدمت عزیزان محترم برای همسان ساز ی حقوق بازنشسته ها بنظر من ه‍مان 10تومان کافی است خودتان را ناراحت نکنید چون واس ه آن طرف واسه بچه هاتون پول لازمه خودتان را اذیت نکنید بقیه مردم که آدم نیستن لط فاً کم درؤغ بگین مردم خسته شدن.

  • ناشناس ارسالی در

    گور بالای دروغگو ریدم بیست ساله منتظر هم سان‌سازی هستیم

  • ناشناس ارسالی در

    میرهاشم اینقدر فیس میومد که شیر گرفتیم و شغال کشتیم عرضه پرداخت حقوق بازنشسته ها از پول خودشون نداره تازه زمزمه ابقا اون با با عرف نورزی هم به گوش میرسه.

  • سبحان ارسالی در

    دروغگو. دشمن خداست .بخدا راست میگم

  • ناشناس ارسالی در

    تازه میگن قرار است قانون نا مناسب سازی اصلاح شود. اریشگر چه کسی خواهد بود. اصلاح سر. و. صورت یا فقط سر ما را اصلاح خواهند کرد. با کلاه یا بدون کلاه.

  • برادر شهید ارسالی در

    سلام//وای بدین وپیر وبه پیغمبر خدا قسم ما بازنشستگان میخواهیم یه چیزی هم از جی ب بدهیم دیگه اسم این کلمه رو دیگه تو اخ بار واین جوز موارد نشنویم روانی کردید م اها رو چی اعصاز قوی دارید شماها//ان دولت رفت کنار دولت اقا مسعو د امد اینم یه ط وری است شمل رو بهرخدا دیگه میخو اهید اجر ل کنید یا نکنید برای ما فرقی نمی کند همی نجوری ادامه اش بدهید تا ۲۸/۱۲/۱۴۰۳ بعد ا ون وقت بفرمایید ما معذرت میخواهیم ما خوا هیمدید((مثل معروفی است که میگویند؛؛؛ما گ ور خود مان را ندیده ایم ولی گور دیگران را خیلی وزیاد دیده ایم

  • مهدی ارسالی در

    همسان‌سازی شوخیه حقوق بازنشستگان 5برابر هم بشه مشگلی از مشگلات بازنشستگان حل نمی شه

  • اصغر مهدی‌زاد ارسالی در

    سلام
    دروغ گفتن ودروغ میگن کسی بفکر بازنشسته تامين اجتماعي نبوده. ونیست

  • ابن بی عرضه ارسالی در

    خاک بر سر بی لیاقت و بیسواد تان و هزار رنگ تان که ۱۰ساله مردمو سرکار گذاشته اید برای دوریال اضافه حقوق جان تان بالا داره

  • کارگر بیچاره ارسالی در

    در هیچ کشوری بابت یک امظا و تغییر یک ماد ه هزار بار وهزار نفر وهزار دفعه تکرار نم ی شود و دست آخر متوجه می شوند که باید اج را شود اشتباه شده و اجرا نشود ذکر شده ،ا ه آه به این همه بیسوادی وکا هلی در کار ، ا ن هم در یک مجلس و یک وزارتخانه ،

  • سیدعلی مشهد ارسالی در

    صبر کنین تا بریزن همون 3 تومان رو که موقع انتخابات ریختن پس نگیرن اضافه مردن و همسان سازی طلبمون صنوق های بازنشستگی پولی ندارن که بخوان پرداخت کنن متاسفانه هر چند وقت یه مدیر عاملی میاد روی کار بعد چند وقت پولها گم میشه

  • بازنشسته ارسالی در

    تا ریشه این ظالمان از سر ما کم نشود همین آش و کاسه هست.

  • بازنشسته کشوری ارسالی در

    بابا اینقدر با اعصاب بازنشستگان کشوری بازی نکنید به خاطر چندرغاز اضافه شدن متاسفانه به راحتی اختلاس میشه اما برای رسیدن به حقوق حقه مان با مصوبه و قانون و منابع مالی و ماده و تبصره بازم ایراددارد؟! حالا چرا ؟! الله اعلم! واقعا واگذارتون به همون خدایی که قبول دارید

  • ناشناس ارسالی در

    چرا با زندگی مردم بازی میکنید دروغگوها بیچارگان کردید بر مدر مادرتون لعنت خدا ا زتون نگدره حرومخورا حروم لقمه ها

  • بازنشسته انتظامی ارسالی در

    باسلام در دولت سیزدهم گفتند بودجه ایی بر ای همسان‌سازی وجود ندارد در حالی که در ب رخی از ارگان ها وادرات کارکنان بجز حقوق برابر حقوق پرداختی پنهان بهشون می دادند اگه بودجه نبود باید حقوق مضائف هم برای ب عضی کارکنان نمی بود پس نتیجه میگیریم که مملکت فقط داره دروغ تحویل بازنشستگان می دهد... بابا دست بکشید از این همه دروغ و دغل بازی....

  • ادم ارسالی در

    این دولت هم دولت نفاق و تفرقه شد این مثلا دکتر دولت تبعیض شد نه وفاق

  • علی ارسالی در

    زندگی بازنشستگان و ازکارافتادگان رو نابود کردین فقط دروغ و گول زدن و دزدی بلدین
    آقا نظرم رو بزار روی سایت

  • ارام ارسالی در

    وای تورو خدا یه جور میگید انگار یک ملیارد واریز شده برای کشوری ها و لشگرها

  • Xfhtryy ارسالی در

    ازاین فرمایشات زیاد میشود ولی در عمل هیچ کار انجام نمیشود وصر مردم رادارن ماست م الی میکنند

  • جمشید زارعی ارسالی در

    اگر حقوق دوازده ملیون غیر حدعقل هست حقو ق من بی چاره خدا زده بند زر سازمان زده پس نامش چیست من بی چاره خدا زده دو ملیو ن سیصد میگیرم دو نفر هستیم هر دو هم بیما ر ما باید چطور زندگی کنیم خدا شاهد است د زدی بلد نیستم وتنه دزدی هم ندارم چون نمی توانم راه برم من هفده سال سابقه داشتم که سازمان مثل نوشابه هفت سال آن را خورد که انشاالا بشه سرطان خدا ازشان بگیرد حالا ببینید ما چطور با عروس نوه داماد چطور اب رو داری می‌کنیم تکلیف ما چه است به کی ب اید پنا ببریم به کی باید شکایت کنیم فقط خدا انتقام شکم کرانه ما را از شما برادرا ن دزد بگیرد سزای شما با خدای یگانه

  • حبیب ارسالی در

    بیهوده خودتان و مردم و به ویژه بازنشستگان عزیز را مسخره نکنید هر روز اخبار ضد ونقیص و دروغ را تحویل مردم ندهید مسوولین مملکت در هر مقام که باشد بی لیاقت ، دروغگو و بی سواد و بی کفایت هستند . خجالت بکشید و اگر به خدا اعتقاد دارید بترسید . خجالت بکشید.

  • ناشناس ارسالی در

    بابا این همسان سازی نخواستیم اینقدر بحث بی خود ننویس مردم سر کار می‌زاری گناه دارن این باز نشسته ها هزار دفعه الکی نوشته ای بس کن اعصاب همه داغون کردی

  • ش خ ارسالی در

    با سلام آخه حساب کتابتون هم اشتباهه به ب ازنشسته ۱۴۰۳ که حقوق معادل کارمند داره ۱ میلیون می دهید به بازنشسته ای هم که ۱۰ ساله چشم به راه همسان سازیه ۱ میلیون می دهید.
    حتما اگه ۴۰ درصد به بازنشست ه های قدیمی برا همسانسازی اضافه کنید دوب اره به بازنشسته های ۱۴۰۲ و۱۴۰۳ هم ۴۰ درص د اضافه میکنید.
    اشکال نداره تورم زیاده اما لابد حقوق ما را هم مثل بازنشست ه های ۱۴۰۲و۱۴۰۳ کنید باتشکر لطفا پیگیری کنید.🤲🤲

  • بازنشسته ارسالی در

    بر پدر ومادرتان لعنت که شش ماهه دروغ می گویید

  • شهره کشت پور ارسالی در

    فقط حرف مفت سر مردم و گرم کردن و امروز فردا کردن مثلاً قبلا این چیزا رو نمی دونستم

  • یک حد آقلی بگیر ارسالی در

    مگر بازنشسته تامین اجتماعی ایرانی نیس و همینطور صندوقش؟چرا یک بام وچند هوا هست؟چ را به مردم آرامش و آسایش نمیدین؟رفاه چه رنگیه؟ما که نفهمیدیم.....

  • حمید ارسالی در

    حرفهای تکراری بسه دیگههههههههههههههههههه ههههههعهه ه حرفهای تکراری بسه دیگه حرفها ی تکراری بسه دیگه حرفهای تکراری بسه دیگه حرفهای تکراری بسه دیگه

  • ناشناس ارسالی در

    بس کنید این قدر با احساسات باز نشستگان ب ازی نکنید آخه همه مردم همه چیزها را می د انند خدا از شما ها نگذرد

  • حسین ارسالی در

    سلام،،، متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کارگری را دراسرع وقت انجام داده تا شاید گوشه ای از مشکلات این قشر زحمت کش کمتر بشود،،، ما هم در معادن و زیر کوه کار کرده ایم . وبا فولاد چه فرقی داریم ما کرومیت از دل کوه بیرون آورده ایم آنها فولاد،،، پس یک میلیون علی الحساب حق ما هم هست،، پس تیعیضی وجود ندارد.

  • همایون ارسالی در

    سلام بازنشستگان تامین اجتماعی فکرمیکنندماهم ۳۰میلیون میگیریم نه من باسی سال خدمت ده میلیون میگیرم

  • حسین ارسالی در

    خواهشا متناسب با حقوق بگیران حالا ده در صد کمتر هم باشه ما بازنشستگان تامین اجتم اعی کارگری پذیرفته ایم نه اینکه ما ۲۰سا ل جان داده ایم والان هم حقوقی نداشته باش یم، پس متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کارگری را انجام داده تا شاید گو شه ای از مشکلات این قشر زحمت کش کمتر بشو د ،، یا حق

  • م ارسالی در

    کمتر بدزدید تا حق ما داده شود

  • بازنشسته در هم شکسته ارسالی در

    مگر آه خوش داریم که از آن میگویید

  • رضا مرادی ارسالی در

    از سال ۹۹ تا به الان برای متناسب سازی حق وق بازنشستگان را فقط پاس میدن بین شورای نگهبان و مجلس و برنامه و بودجه و هیا دول ت وزارت کار و ....... متاسفم برای یک مم لکتی که یک قانون که حدود پنج سال مجلس تا یید نموده ولی هر کسی برای خودش شده دولت و پاس میدن اما اگر آقا زاده ای در آن سهی م بود سری انجام می‌شد و هر روز روزنامه ه ا هم با روان مردم بازی میکنند و علکی شعا ر می‌دهند خجالت بکشید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها