|
کدخبر: 334416

ایران خودرو به مالش آتش زد | غول خودروسازی دست بردار نیست

بر اساس انتشار یک آگهی مزایده در رسانه‌های عمومی، سایت ایران خودرو در کرمانشاه با مبلغی قابل توجه به مزایده گذاشته شده است. در روزهای اخیر، این آگهی در روزنامه‌ها توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است.

اقتصاد ایران خودرو به مالش آتش زد | غول خودروسازی دست بردار نیست

 ایران‌خودرو قصد دارد ۱۰۰ درصد سهام سایت کرمانشاه خود را به فروش برساند و ارزش این شرکت تولیدی به مبلغ یازده هزار و ۳۰۱ میلیارد ریال (تقریباً معادل ۱۸۸ میلیون دلار) اعلام شده است. جالب است که انتشار این آگهی در حالی انجام می‌شود که مسئولان استان کرمانشاه از این موضوع بی‌خبر هستند.

«عبدالوحید محمدی»، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، از چگونگی و چرایی این مزایده اظهار بی‌اطلاعی کرده است. همچنین «محمد ملکی»، مدیرعامل ایران‌خودرو کرمانشاه،  گفت: «این موضوع را باید از مسئولان ستاد مرکزی شرکت بپرسید و من در جریان آن نیستم.»

ایران خودرو کرمانشاه ممکن است به سایت مونتاژ خودروهای چینی تبدیل شود

این نخستین بار نیست که شرکت‌های خودروسازی داخلی، تصمیم به فروش یا واگذاری سایت‌های تولیدی خود گرفته‌اند. به‌عنوان مثال سایپا سایت نیمه تمام تولیدی خود در شهرستان خمین استان مرکزی را به شرکت آرین پارس موتور فروخت. هم‌اکنون در این سایت خودروهایی نظیر لاماری ایما، کامیونت‌های جک و محصولات شکموتو به تولید می‌رسند. بااین‌حال فروش یک سایت تولیدی فعال با سابقه چندین ساله، نشان از وضعیت نامطلوب خودروسازان بزرگ ایرانی دارد. هم‌زمان با این اخبار، کرمان‌موتور نیز درحال افزایش سهم خود در شرکت‌های زیرمجموعه سایپا است.

آگهی مزایده ایران خودرو کرمانشاه

ایران‌خودرو کرمانشاه فعالیت خود را حدود یک دهه پیش آغاز  کرد. این شرکت از سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد و در این سال‌ها به تولید محصولات مختلفی همچون پژو پارس مشغول بوده است. این شرکت طی نیمه اول سال ۱۴۰۳، حدود ۱۸ هزار خودرو به تولید رسانده است. سایت تولیدی ایران خودرو کرمانشاه در نزدیکی شهر صحنه قرار دارد. انتظار می‌رود خودروسازان خصوصی مشتری خرید این سایت باشند، بنابراین ممکن است خط تولید فعلی ایران‌خودرو در آینده نزدیک به خطوط مونتاژ محصولات چینی از برندهای دیگر در ایران تبدیل شود.

ایران-خودرو

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها