|
کدخبر: 334507

متقاضیان این خودرو ژاپنی بخوانند | قیمت نهایی هوندا ens۱ وارداتی مشخص شد

شرکت معین خودرو، که مسئول واردات این کراس‌اوور است، قیمت هوندا ENS۱ را برای مشتریان نهایی اعلام کرده است. هوندا ENS۱ یکی از کراس‌اوورهای جدید و وارداتی در بازار ایران به شمار می‌آید و در واقع نسخه الکتریکی هوندا وزل محسوب می‌شود. همچنین باید اشاره کرد که این خودرو با نام هوندا HR-V نیز شناخته می‌شود.

اقتصاد متقاضیان این خودرو ژاپنی بخوانند | قیمت نهایی هوندا ens۱ وارداتی مشخص شد

 قیمت خودرو هوندا ens۱ توسط معین خودرو دو میلیارد و ۴۸۹ میلیون تومان تعیین شده است. علاوه بر این، شرکت دیگری به نام اروین خودرو نیز به عنوان واردکننده هوندا ENS۱ فعالیت می‌کند.

هوندا ens۱ نخستین بار در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ به مشتریان ایرانی معرفی شد. همان‌طور که اشاره کردیم، دو شرکت معین خودرو و اروین خودرو به طور همزمان این کراس‌اوور را برای واردات به بازار ایران در نظر گرفته بودند. البته علاوه بر نسخه الکتریکی، نسخه درون‌سوز این خودرو یعنی هوندا وزل نیز در لیست خودروهای وارداتی به کشورمان قرار دارد.

هونداens

مشخصات فنی هوندا ens۱

قدرت هوندا ens۱ توسط تک موتور الکتریکی با ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تامین می‌شود. سیستم انتقال قدرت تک‌سرعته، قدرت و گشتاور را در این خودرو به دیفرانسیل جلو منتقل می‌کند. پکیج باتری‌های هوندا ens۱ ظرفیتی معادل ۶۸.۸ کیلووات ساعت دارد. با یکبار شارژ این باتری‌ها، می‌توانید مسافت ۵۱۰ کیلومتری را در حالت ایده‌آل طی کنید. شارژ سریع این باتری‌ها از ۲۰% تا ۸۰% حدود ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد اما برای شارژ کامل آن با برق شهری، نیاز به ۹.۵ ساعت زمان خواهید داشت.

هوندا eNS۱ از پیشرانه‌ای تمام‌الکتریکی سود می‌برد. تک موتور موجود روی محور جلوی این خودرو توانایی تولید ۲۰۱ اسب بخار (۱۵۰ کیلووات) قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. طبق داده‌های موجود در وبسایت‌های خارجی، شتاب صفر تا صد eNS۱ برابر با ۷.۷ ثانیه است، حداکثر سرعت آن هم در مسیر مستقیم به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

وظیفه تامین انرژی هوندا eNS۱ را پک باتری ۶۸.۸ کیلووات ساعتی بر عهده دارد. با اتکا به این باتری، می‌توان تا ۵۱۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر گذاشت. این کراس اوور در هر صد کیلومتر ۱۳.۸ کیلووات انرژی مصرف می‌کند. با احتساب تعرفه ۵۴۷ تومانی برای هر کیلووات شارژ خودروهای برقی، باید گفت طی مسافت ۱۰۰ کیلومتری با eNS۱ فقط ۷,۵۴۸ تومان هزینه خواهد داشت.

در ازای پرداخت قیمت هوندا ens۱، این امکانات نصیب مشتریان خواهد شد:

ترمز پارک برقی، کنترل ترمزها در پیچ، اتوپارک، حالات رانندگی مختلف، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نگهدارنده بین خطوط، دوربین عقب و دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی،‌ اتوهلد، سقف شیشه‌ای، کنترل از راه دور خودرو با تلفن همراه، صندلی برقی راننده، شش کیسه هوا، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سیستم تشخیص خستگی راننده و رادار تابلوخوان.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها