|
کدخبر: 334631

قیمت و هزینه اجاره غرفه نمایشگاه‌های تهران

قیمت و هزینه اجاره غرفه در نمایشگاه‌های تهران بر اساس حوزه صنعتی نمایشگاه، مکان برگزاری، نوع غرفه، مدت زمان اجاره و متراژ آن متغیر است. البته هزینه اجاره غرفه نمایشگاه‌های فصلی در مقایسه با نمایشگاه‌های دائمی نیز متفاوت است. با توجه به اینکه تهران به عنوان پایتخت میزبان همایش‌ها و رویدادهای بزرگ است، حضور در نمایشگاه های تهران با اجاره غرفه علاوه بر تسهیل امکان تعامل صاحبان صنایع با مشتریان، این فرصت عظیم را برای کارآفرینان ایجاد می‌کند که بتوانند برند، کالا و محصولات خود را تبلیغ و معرفی کرده و با بازاریابی بهتر، درصد فروش و سود خود را ارتقاء دهند.

طبیعتاً اجاره غرفه در نمایشگاه‌های تهران می‌تواند فضای مخصوص در نمایشگاه را در اختیار صاحبان برند قرار داده تا بتوانند از این موقعیت برای نمایش و تبلیغ محصولات و کالاهای خود برای بازدیدکنندگان استفاده کنند. بالاترین تعرفه و هزینه اجاره غرفه بین غرفه‌های نمایشگاهی، متعلق به اجاره غرفه نمایشگاهی برج میلاد است. البته در راستای حمایت از استارتاپ‌ها به جهت نو پا بودن کسب و کارشان هزینه‌های اجاره غرفه کمی متعادل‌تر و ارزان‌تر است. فاکتورهایی مانند نوع نمایشگاه، امکانات داخلی، میزان مساحت، موقعیت غرفه و مدت زمان اجاره از جمله مهم‌ترین موارد تاثیرگذار بر میزان تعرفه و هزینه اجاره غرفه نمایشگاه تهران است.

غرفه-سازی

مشخص سازی تعرفه اجاره به صورت هر متر مربع است و صرفاً متعلق به مساحت تحت اختیار بوده و هزینه مجزایی برای اجاره تجهیزات نمایشگاهی و غرفه‌سازی در نظر گرفته می‌شود که قیمت غرفه سازی را در سایت رایکا می توانید بررسی کنید. . ناگفته نماند که ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده به هزینه اجاره غرفه نمایشگاهی تعلق می‌گیرد. به طور کلی تعرفه و قیمت اجاره غرفه در نمایشگاه تهران، مصلی، شهر آفتاب، برج میلاد، مرکز همایش‌های رازی و سایت نمایشگاه ایران مال متغیر بوده و طبق فاکتورهای ذکر شده و نحوه هماهنگی مجری دارای نرخ‌های متفاوتی است.

 تعرفه اجاره غرفه بر اساس گرید و نوع سالن

در نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران که متشکل از چندین سالن است تعرفه اجاره غرفه بر اساس موقعیت و نوع سالن نیز متفاوت است. موقعیت قرارگیری بسیاری از سالن‌ها در قیاس با سالن‌های دیگر به لحاظ میزان بازدید کنندگان، تجهیزات و ویژگی‌های برتری هزینه بالاتری را به دنبال دارد. طبیعتاً هر کدام از سالن‌ها متناسب با ویژگی‌ها و امکانات بر اساس گرید طبقه بندی می‌شوند که سالن گرید A برترین نوع سالن بوده و هم از جهت موقعیت و هم از لحاظ نوع غرفه، نسبت به گریدهایB, c, D از مزیت بالایی برخوردار است.

به طور مثال در نمایشگاه بین المللی تهران هرچه غرفه اجاره شده به درب‌های اصلی ورودی نزدیک‌تر باشد مسلماً از تعداد بازدیدکنندگان بیشتری برخوردار بوده و نسبت به سالن‌های کوچکتر و دور از درب‌های اصلی، ارزش و قیمت بیشتری دارد.

مزایای اجاره نمودن غرفه های نمایشگاهی

اگرچه بسیاری از افراد می‌توانند با تهیه تجهیزات، طراحی و واگذاری آن به دست طراحان غرفه‌سازی، غرفه مخصوص به برند خود را در نمایشگاه‌ها داشته باشند اما امروزه اجاره غرفه نمایشگاهی با استقبال پرشور و بی‌سابقه‌ای مواجه شده است. دلیل این محبوبیت می‌تواند به دلیل هزینه پایین اجاره غرفه‌ها و تجهیزات نمایشگاهی، نسبت به تهیه و خرید آنها باشد. از جمله مزیت‌های اجاره غرفه نسبت خرید آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هزینه اقتصادی: هزینه تجهیزات لازم برای برپایی غرفه دارای قیمت‌ها بالایی بوده و نیاز به بودجه گزافی دارد. از طرفی دیگر برپایی غرفه‌ها در متراژ در نظر گرفته شده، نیاز به ارزیابی، رزرو وقت و اقدام برای پیدا کردن غرفه سازها جهت ساخت و تکمیل آن دارد که می‌تواند موجب افزایش هزینه‌های جانبی حضور در نمایشگاه شود. لذا اجاره غرفه نمایشگاهی باعث کاهش هزینه‌ها به میزان قابل توجه می‌شود.
  • سهولت در نصب و نگهداری: از دیگر مزایای اجاره غرفه نمایشگاهی سهولت در نگهداری و نصب اسپیس و تجهیزات است. به طور کلی نگهداری این تجهیزات به دلیل حجم بالا نیاز به فضای مناسب که می‌تواند هزینه‌های جانبی به دنبال داشته باشد. اما با اجاره غرفه شما بعد از اتمام نمایشگاه و با تحویل آن نیاز به نصب، اجرا یا نگهداری تجهیزات نخواهید داشت.
  • تنوع بالای طراحی: چنانچه برای داشتن غرفه اقدام به خرید و برپایی غرفه مد نظر خود داشته باشید به نوعی خود را از طراحی‌های متنوع، بی‌نظیر و خاص محروم می‌کنید و برای اینکه مجدداً برای ساخت غرفه دیگر درگیر هزینه نباشید مجبور به استفاده از یک نوع غرفه در تمامی نمایشگاه‌ها خواهید شد. اما با اجاره غرفه نمایشگاهی می‌توانید طراحی دلخواه خود را با توجه به محل اجرا، بازخورد نمایشگاه، شرایط و تعداد بازدیدکنندگان از میان طرح‌های متنوع انتخاب کنید.
  • ریسک کمتر: اجاره غرفه نمایشگاهی نسبت به خرید آن ریسک کمتری دارد. لذا چنانچه جزو برندهای نوپا و تازه کار باشید، باید بازخورد بازدید کنندگان را در اولین حضور خود ارزیابی کرده و بسنجید. لذا ممکن است در این مسیر جواب مورد انتظار را از سوی بازدید کنندگان دریافت نکنید و  ضررهای مالی قابل توجهی را دریافت کنید. اما با اجاره غرفه در صورت عدم تحقق اهداف خود می‌توانید  پس از اتمام نمایشگاه به غرفه‌سازان تحویل دهید و برای نمایشگاه‌ها یا دوره‌های بعدی طرح‌های دیگری را انتخاب کنید.

غرفه-سازی-۱

عوامل موثر در هزینه اجاره غرفه نمایشگاهی کدامند؟

برای اینکه بتوانید در هنگام اجاره غرفه نمایشگاهی در تهران به درستی اقدام کرده و غرفه‌ای را انتخاب کنید که از نظر طراحی با هویت برند شما تطابق و سنخیت داشته باشد و نسبت به هزینه صرف شده اهداف شما را تحقق بخشد باید موارد زیر را مد نظر قرار دهید. زیرا این معیارها از جمله عوامل تاثیرگذار در تعرفه و هزینه اجاره غرفه محسوب می‌شوند.

  1. مکان غرفه: موقعیت و مکان قرارگیری غرفه تاثیر بسزایی در میزان تعداد بازدیدکنندگان دارد. معمولا غرفه‌های قرار گرفته در فضاهای شلوغ و پر رفت و آمد به لحاظ جذابیت بیشتر از اجاره بالاتری برخوردار هستند. مسلماً سالن غرفه‌های نزدیک به درب‌های ورودی و خروجی نمایشگاه بیشتر مورد توجه بازدید کنندگان قرار می‌گیرند.
  2. نوع طراحی و تبلیغات: تبلیغات کاربردی موثر و طراحی حرفه‌ای و جذاب غرفه در جذب مشتری بیشتر دخیل بوده و باعث افزایش هزینه اجاره بها می‌شود.
  3. نوع متریال: نوع متریال به کار رفته در ساخت غرفه نیز تاثیر بسزایی در تعرفه اجاره غرفه دارد. غرفه‌های ساخته شده با سازهای اسپیس فریم از جمله غرفه‌های با استحکام و قدرتمند هستند که اکثر صاحبان مشاغل برای بهره‌مندی از این غرفه‌ها مستلزم به پرداخت هزینه‌های بالاتر هستند. سازه‌های truss  یا اسپیس فریم به دلیل مقاومت بالا در برابر هرگونه شرایط آب و هوایی برای بیشتر نمایشگاه‌ها و همایش‌ها بسیار مناسب هستند.
  4. مدت زمان اجاره: با توجه دخیل بودن مدت زمان اجاره بر هزینه، هرچه غرفه برای بازه‌ی زمانی بیشتری اجاره شود متعاقباً هزینه بالاتری نیز به دنبال خواهد داشت.
  5. میزان مساحت: میزان مساحت غرفه اجاره شده رابطه مستقیمی با هزینه آن دارد. زیرا هزینه‌ها بر اساس متر مربع تعیین می‌شود و کوچکی یا بزرگی غرفه اجاره شده نیز تعرفه متفاوتی دارد.
  6. نوع نمایشگاه: نوع نمایشگاه یعنی موقت یا دائمی بودن و معمولی یا بین المللی بودن آن نیز در هزینه اجاره غرفه دخیل است. بالطبع ماهیت نمایشگاه تاثیر بسزایی در میزان تعداد بازدید کننده دارد. در اختیار داشتن فضای خصوصی برای ارائه محصولات یا معرفی برند در چنین موقعیت‌هایی  در تحقق یافتن اهداف شرکت کنندگان و اجاره کنندگان غرفه  نقش خواهد داشت.

 

غرفه-سازی-۲

تاثیر زمان مناسب اجاره در هزینه اجاره غرفه

با توجه به اینکه نمایشگاه‌ها و اجاره غرفه در این اماکن فرصت حضور را برای خیل عظیمی از صاحبان مشاغل ایجاد می‌کند لذا بسیاری از افراد درصدد رزرو یا خواستار اجاره غرفه هستند. این تقاضای بالا باعث می‌شود افرادی که در بازه زمانی مناسب اقدام به اجاره کرده‌اند بتوانند غرفه‌های مهم و کلیدی را از آن خود کنند. لذا افراد باید حداقل دو ماه قبل از شروع نمایشگاه در نمایشگاه‌های معمولی و چندین ماه قبل‌تر در نمایشگاه‌های بزرگ برای اجاره غرفه اقدام کنند.

 هرچه شما در نمایشگاه‌ها نسبت به ثبت نام و رزرو و پرداخت هزینه‌های مربوط به ثبت نام زودتر اقدام کنید متعاقباً جای بهتری را در سالن‌های مهم به دست خواهید آورد. البته برخی از نمایشگاه‌ها  به صورت یکسان زمان مشخصی را برای همه شرکت کننده‌ها در نظر گرفته و با بارگذاری آن بر روی سایت، افراد می‌توانند نسبت به رزرو و درخواست اجاره غرفه اقدام کنند. لذا برنامه‌ریزی، تصمیم گیری و اقدام به موقع برای درخواست اجاره غرفه می‌تواند شانس شما در  اجاره غرفه در سالن‌های پربازدید و شلوغ را از افزایش دهد.

جمع‌بندی

در نهایت می‌توان گفت که هزینه و قیمت اجاره غرفه در نمایشگاه‌های تهران متناسب با نوع نمایشگاه، مساحت و متراژ، محل برگزاری، نوع غرفه، طراحی و متریال به کار رفته متفاوت است. هرچه رویداد و همایش مورد نظر از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار باشد طبیعتاً حضور در چنین موقعیتی مصادف با معرفی برند و بازاریابی بهتر خواهد شد و بالطبع هزینه اجاره غرفه در این نمایشگاه نیز نسبت به اجاره غرفه در نمایشگاه معمولی بیشتر است. صاحبان برند و شرکت های صنعتی و تولیدی می‌توانند با اجاره غرفه از هزینه های جانبی خرید تجهیزات، نصب، طراحی و نگهداری آن آسوده بوده و هر ساله از طرح‌های متنوع برای شرکت در نمایشگاه‌ها بهره‌مند شوند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها