|
کدخبر: 334632

اجاره کانتینر در تهران داغ شد | اجاره یک انبار ۱۲ متری چقدر آب می خورد؟

مطابق آخرین مشاهدات، بازار اجاره کانتینر در پایتخت به شدت محبوب شده و تعداد انبارها رو به فزونی می رود. در این گزارش می توانید جزییات این اتفاق را مشاهده کنید.

اقتصاد اجاره کانتینر در تهران داغ شد |  اجاره یک انبار ۱۲ متری چقدر آب می خورد؟

برخی از انبارداران بر این باورند که هنوز با کمبود فضا در انبارها روبرو هستند و به دلیل محدودیت‌های موجود، گاهی قادر به ارائه خدمات به مشتریان نیستند. میزان فضایی که به نگهداری وسایل منزل اختصاص یافته، مشخص نیست، اما به گفته انبارداران، به نظر می‌رسد با توجه به افزایش قیمت اجاره، بخش عمده‌ای از ظرفیت انبارها به وسایل خانگی تعلق دارد.

با این حال، برخی انبارداران معتقدند که همچنان با کمبود انبار مواجه هستند و به دلیل محدودیت فضا، گاهی امکان ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان وجود ندارد.

مشخص نیست چه مقدار از ظرفیت این انبارها به نگهداری اسباب و اثاثیه خانه اختصاص دارد، اما به گفته انبارداران، به نظر می‌رسد با توجه به افزایش قیمت اجاره، بخش عمده‌ای از ظرفیت انبارها را اسباب منزل در برمی‌گیرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که اجاره انبارها در سال جاری نسبت به سال گذشته بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به عنوان مثال، سال گذشته در منطقه غرب تهران برای اجاره یک انبار ۱۲ متری جهت نگهداری وسایل مسکونی، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شد، اما اکنون این مبلغ به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در ماه رسیده که نشان‌دهنده ۵۰ درصد افزایش است. این افزایش قیمت نیز حاکی از رشد تقاضا برای اجاره انبارها است.

قیمت-اجاره

چالش جدید مستاجران

آمار‌ها و داده‌های بانک مرکزی از شاخص کرایه مسکن در مرداد ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور در شهر تهران نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۵.۵ درصد بوده است.

 در چند ماه اخیر، واسطه‌گران ملکی از افزایش حدودا ۴۰ تا ۵۰ درصدی اجاره‌ بها در تهران خبر می‌دادند و حالا نیز داده‌های رسمی منتشر شده توسط بانک مرکزی، مهر تاییدی به اظهارات مشاوران املاک است.

آمار‌ها و داده‌های بانک مرکزی از شاخص کرایه مسکن در مرداد ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که رشد نقطه به نقطه شاخص مزبور در شهر تهران نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۵.۵ درصد بوده است.

این در حالی است که طبق قیمت‌گذاری دولت، سقف افزایش نرخ اجاره‌ بها مسکن در تهران ۲۵ درصد تعیین شده است؛ اما به گفته کارشناسان و فعالان بازار، در عمل کنترل و پایبندی به این سقف برای موجران آسان نیست و بسیاری از آن‌ها به دلیل فشار تورمی و افزایش هزینه‌های زندگی، ناگزیر به افزایش بیشتر اجاره شده‌اند.

مشاوران املاک نیز تأیید می‌کنند که بازار اجاره مسکن در تهران متلاطم است و مستأجران با چالش‌های جدی در تامین مسکن روبرو هستند.

بررسی فایل‌های منتشر شده در پلتفرم‌های مسکن نشان می‌دهد که برای رهن کامل واحدی با متراژ ۵۰ تا ۶۰ مترمربع زیربنا و دارای امکاناتی همچون پارکینگ و انباری، حداقل باید ۵۰۰ میلیون تومان بودجه در نظر داشت؛ اگر نوساز بودن را نیز در نظر بگیریم، این مبلغ به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها