|
کدخبر: 334700

خرید و فروش آنلاین طلا قانونی شد؟

عبدالرضا عسگرخانی، مجری طرح خرید و فروش طلا در سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبها، در یک نشست خبری بیان کرد: در حال حاضر، گروه‌های مختلف جامعه نگران حفظ ارزش دارایی‌های خود هستند. به همین دلیل، وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه نهادهای اقتصادی و نظارتی، اقدام به طراحی «سامانه سندباکس خرید، فروش و انبارداری فلزات گرانبها» کرده است.

اقتصاد خرید و فروش آنلاین طلا قانونی شد؟

این سامانه امکاناتی را فراهم کرده است که افراد به سادگی، با اطمینان و به صورت قانونی بتوانند طلا را در اوزان مختلف تهیه کرده و در صورت نیاز، به صورت آنلاین شمش خریداری کنند. مجری طرح خرید و فروش طلا در سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبها افزود: در این روش، شرایطی ایجاد شده که افراد می‌توانند از منزل یا محل کار خود با استفاده از موبایل یا کامپیوتر، به صورت آنلاین طلا معامله کنند و در هر زمان طلا را پس‌انداز کرده و در صورت نیاز، آن را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: داریک اولین و فعلا تنها مجموعه‌ای است که توانسته مجوز‌های لازم برای فعالیت در سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبهای وزارت صمت را به همراه اینماد آن، دریافت کند؛ این امکان برای سایر مجموعه‌ها نیز وجود دارد که از خدمات انبار هوشمند بهره‌مند شوند. عسگرخانی در واکنش به ایجاد شائبه‌های که درباره سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبها مطرح شده است، گفت: با توجه تقاضای موجود برای خرید و فروش طلا و فلزات گرانبها در بستر فضای مجازی و خارج از چهارچوب‌های سنتی، سندباکس فلزات گرانبها به صورت قانونی در کشور طراحی شد تا اتفاقات تلخی مانند سکه ثامن تکرار نشود. 

وی افزود: در دوره‌ای که تکنولوژی و فضای مجازی بخشی از زندگی مردم شده است دیگر نمی‌توان مردم را به تبعیت از روش‌های خرید و فروش سنتی مجبور کرد. مجری طرح خرید و فروش طلا در سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبها با بیان اینکه نرخ‌های اعلامی در این سامانه بر اساس نرخ اتحادیه‌های طلا تعیین می‌شود، گفت: این سامانه می‌توانند باعث کاهش هزینه‌ها و حتی افزایش سواد مالی مردم شود به طوری که افراد با سرمایه گذاری و پس انداز‌های خرد و کلان، می‌توانند برای آینده برنامه ریزی کنند.

طلا-سکه-دلار

یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا

در همین رابطه، محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا می‌گوید: دیروز و امروز نسبت ابتدای هفته افزایش قیمت متوسط ۲۳ دلاری در هر انس طلا را داشتیم.

وی تصریح می‌کند: قیمت ارز نیز با توجه به تعطیلات پایان تابستان همچنین تعطیلات پیش رو مقداری در بازار آزاد تغییرات نوسانی داشته که این باعث شده قیمت طلا و سکه نسبت به ابتدای هفته افزایش قیمت داشته باشد.

کشتی آرای با بیان این‌که افزایش قیمت ارز و طلا در بازارهای جهانی در بازار داخلی نیز تاثیرگذار است، عنوان می‌کند: با توجه به تعطیلات پایان تابستان، بازار تعادل و آرامش را نسبت به ماه های گذشته سپری کرده است.

وی می‌افزاید: نکته قابل توجه در یک هفته گذشته تعادل بین عرضه و تقاضا است؛ به طوری که این تعادل باعث شد حباب سکه تغییری پیدا نکند یعنی ما تقاضایی برای خرید سکه جهت سرمایه گذاری نداشته‌ایم. به همین دلیل حباب سکه در ابتدای هفته تا پایان هفته ۷ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان بوده است.

کارشناس بازار طلا، نوسان قیمت طلا و سکه را ناشی از دو شاخص عمده قیمت اونس جهانی و نرخ ارز دانست و تصریح می‌کند: با پایان ماه محرم و صفر و تعطیلات تابستانی بازار طلا و سکه رو به رونق است اما این رونق موجب ایجاد حباب طلا نشد و به نظر می رسد این رونق ادامه پیدا کند.

کشتی‌آرای پیش بینی می‌کند: با توجه به آخرین هفته تعطیلات تابستانی و اوضاع سیاسی و اقتصادی جهان به نظر می رسد قیمت جهانی طلا همین روند را داشته باشد و نرخ ارز تغییرات چندانی نداشته باشد.

وی خاطرنشان می‌کند: هفته آتی افزایش و کاهش زیادی در بازار طلا و سکه نخواهیم داشت و هفته آرامی را سپری خواهیم کرد.

 

منبع: اقتصاد۱۰۰

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها