|
کدخبر: 334761

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

بورس امروز سرخ به پله آخر رسید | خبرهای مهم در بازار سرمایه

بر اساس آمار معاملات روز ۲۵ شهریور ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران به ۲,۰۶۵,۵۰۹ واحد کاهش یافته که نشان‌دهنده افت بیش از ۹ هزار واحد است. این کاهش در شاخص کل بورس باعث کاهش ارزش کل بازار سهام شده است. در پایان معاملات امروز، ارزش بازار به ۶۷,۱۳۰,۶۸۴.۸۱۹ میلیارد ریال رسید.

اقتصاد بورس امروز سرخ به پله آخر رسید | خبرهای مهم در بازار سرمایه

در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۴۰۳، بازار بورس معاملات روز دوم هفته را با روندی نزولی شروع کرد. در پایان روز معاملاتی، شاخص کل بیش از ۹ هزار واحد افت کرد و این کاهش منجر به کاهش قیمت بسیاری از نمادهای معاملاتی شد که به وضوح در رنگ قرمز نمایان بود. این وضعیت نشان‌دهنده کاهش ارزش سهام نسبت به گذشته و در نتیجه، افت ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. شرایط نامساعد بازار سرمایه در این روز به وضوح قابل مشاهده بود.

این کاهش در بازار ممکن است به دلیل نگرانی‌ها و فروش گسترده سهام توسط سرمایه‌گذاران در واکنش به اخبار و وضعیت اقتصادی باشد. همچنین، افت قیمت‌ها در بورس می‌تواند تحت تأثیر عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی قرار گیرد که بر بازار سرمایه تأثیرگذار هستند. معاملات در این روز با روندی نزولی آغاز شد و به تدریج در ادامه این روند، افزایش یافت. در نیمه روز، کاهش قابل توجهی مشاهده شد و شاخص کل نزدیک به ۶ هزار واحد افت کرد. نمادهای بورسی مانند فولاد، شپنا، شبندر، حکشتی، شتران، خودرو و فملی تأثیرات مثبت و منفی بر رشد شاخص کل داشتند. به گفته کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد دارد و سهام‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری را نشان می‌دهند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس  ۲۵ شهریور ۱۴۰۳

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند ریزش افزایشی شد تا با ریزش ۱۸۴۰  واحدی به ۶۷۴ هزار و ۷۶۵ واحدی رضایت دهد. در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۹ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۷,۱۳۰,۶۸۴.۸۱۹ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۰,۸۵۷.۶۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۱۰۱ میلیارد سهم است.
 
بازار نقدی
 
 

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز خاور، وسپهر، کگهر، ساوه، شاوان، زاگرس و ارفع هستند.

خبرهای مهم بورسی در  ۲۵ شهریور ۱۴۰۳

براساس آمار ارایه شده از سوی مدیریت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس، مجموع حجم خرید و فروش اشخاص حقیقی و حقوقی در مرداد ماه رقمی معادل ۲۹۷ میلیارد و ۳۲۶ میلیون اعلام شده که از این میزان ۱۹۳ میلیارد و ۳۲۵ میلیون مربوط به اشخاص حقوقی و ۱۰۴ میلیارد سهم برای اشخاص حقیقی بود.

 بازارگردانی در نمادهای بازار دوم بورس تهران اختیاری شد

مهدی زمانی، معاون عملیات بازار با بیان مطلب فوق گفت: پیرو مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار تصمیم گیری درخصوص الزام بازارگردانی شرکت های پذیرفته شده در بازار دوم بورس تهران به هیئت مدیره بورس اوراق بهادار تهران تفویض شد؛ که پیرو آن، مصوب شد بازارگردانی برای نمادهای بازار دوم بورس تهران از ابتدای مهرماه اختیاری باشد.

 بانک مرکزی به شرکت ملی نفت ۳ میلیارد دلار تسهیلات تخصیص می‌دهد

شورای اقتصاد به استناد ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در جلسه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ و بر مبنای درخواست خرداد ماه وزارت نفت، طرح «ضربتی جهش تولید نفت خام به میزان ۲۵۰ هزار بشکه در روز» را تصویب کرد.

سید حمید پورمحمدی، رییس سازمان برنامه و بودجه در ابلاغیه‌ای خطاب به وزارت نفت اعلام کرد: بانک مرکزی تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۳، به منظور افزایش تولید نفت خام میادین به میزان ۲۵۰ هزار بشکه در روز از تولید پایه یک میلیون و ۹۳۹ هزار بشکه در روز به ۲ میلیون و ۱۸۹ هزار بشکه در روز، نسبت به پرداخت تسهیلات به شرکت ملی نفت ایران به مبلغ ۳ میلیارد دلار از طریق بانک‌های عامل اقدام می‌کند، بانک مرکزی مجاز است به تشخیص خود با استفاده از انواع راهکارها نسبت به تامین مالی طرح مزبور اقدام کند.در این نامه تاکید شده، پرداخت تسهیلات مزبور در چارچوب تفاهم نامه مابین بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و شرکت ملی نفت ایران درخصوص اجرای طرح ضربتی جهش تولید نفت خام به میزان ۲۵۰ هزار بشکه در روز صورت می‌پذیرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها