|
کدخبر: 334854

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت دلار و یورو ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ | سیگنال گروسی به بازار ارز

در این گزارش، قیمت‌های مختلف ارز را رصد کرده و گردآوری کرده‌ایم. هدف ما آگاه‌سازی شما از آخرین نرخ‌ها و ارائه اطلاعات دقیق درباره تغییرات بازار ارز است. با ما همراه باشید تا جدیدترین قیمت‌ ها را بررسی کنیم.

اقتصاد قیمت دلار و یورو ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ | سیگنال گروسی به بازار ارز

قیمت دلار امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد و بر این اساس، قیمت خرید دلار آمریکا ۴۸,۹۴۱ تومان تعیین شده است.

در معاملات امروز دوشنبه ۲۶ شهریور در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل، به قیمت ۴۹ هزار و ۴۳۶ تومان و حواله دلار به قیمت ۴۶ هزار و ۷۳ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۵۴ هزار و ۷۴۸ تومان و نرخ حواله یورو به ۵۱ هزار و ۲۳ تومان رسیده است.

همچنین، قیمت یورو در بازار آزاد ۶۵,۴۴۰ تومان گزارش شده و دلار نیز به محدوده ۵۹,۰۴۰ تومان رسیده است.

ارز(6)

پیش بینی قیمت دلار

تحلیلگران بازارهای مالی پیش‌بینی می‌کنند که تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا، روند قیمت دلار در محدوده‌ ای رنج باقی بماند. این در حالی است که نشست دوره‌ای شورای حکام که هفته گذشته به پایان رسید، هر چند قطعنامه‌ ای برای ایران به همراه نداشت، اما موضع‌ گیری‌ های رافائل گروسی در این نشست نشان‌دهنده افزایش حساسیت پرونده هسته‌ای ایران نسبت به گذشته بود.

از این رو، به نظر می‌رسد دولت چهاردهم هفته‌ ها و ماه‌ های پرچالشی را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه موضوع هسته‌ای پیش رو خواهد داشت. برخی کارشناسان اقتصادی، با وجود انتخاب کامالا هریس به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا و نزدیک شدن ایران به توافق، اعتقاد دارند که توافقی برای رفع تحریم‌ها در کوتاه‌مدت به دست نخواهد آمد.

باید در نظر داشت که اگر این پیش‌بینی تحقق یابد، با وجود ارزپاشی بازارساز و سیاست تثبیت قیمت دلار به منظور تک‌نرخی کردن ارز، انتظار نمی‌رود که قیمت دلار در نیمه دوم سال جهش‌های قابل توجهی داشته باشد. این موضوع به‌ویژه با توجه به الگوی سال‌های گذشته که نشان‌دهنده افزایش حدود ۱۰ هزار تومان در هر سال است و همچنین واکنش‌های محدود دلار به رویدادهای سیاسی، قابل توجه است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها