|
کدخبر: 334859

اختصاصی گسترش نیوز؛

نرخ خرید خانه ۶۰ متری در شوش |‌ قیمت مسکن در تهران گران شد؟

بازار مسکن تهران متاثر از چند عامل می تواند در هفته های آینده دستخوش تغییرات چشمگیری شود. کارشناسان حوزه مسکن نسبت به افزایش بهای خانه طی ماه آینده در صورت وقوع برخی رخدادهای سیاسی هشدار دادند. در این مطلب به بررسی آخرین نرخ مسکن مناطق مختلف تهران در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ می‌پردازیم.

اقتصاد نرخ خرید خانه ۶۰ متری در شوش |‌ قیمت مسکن در تهران گران شد؟

کاهش حجم معاملات مسکن و رکود محسوس در بازار، مواردی هستند که اکثر تحلیلگران حوزه مسکن بر آن تاکید دارند و پیامدهای منفی و مخربی آن را گوشزد می کنند. قیمت ها در بازار روند صعودی نداشته است و اما این وضعیت می تواند آرامش قبل از طوفان برای بازار مسکن باشد. در این گزارش قصد داریم شما را با آخرین نرخ های خانه در پایتخت به تاریخ ۲۶ شهریور آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

قیمت خانه در هفته‌های اخیر ثبات نسبی را تجربه کرده است، اما احتمال تغییرات قابل‌توجه در بازار طی ماه آینده وجود دارد. به ویژه به دلیل برخی متغیرهای سیاسی، هرگونه دگرگونی در بازار محتمل به نظر می رسد. انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و شایعات مربوط به بازگشت دونالد ترامپ می‌تواند معادلات بازار مسکن را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

بر اساس مشاهدات میدانی، حجم معاملات مسکن در تهران همچنان پایین است و به دلیل قیمت‌های نجومی و کاهش قدرت خرید مردم، فعالیت‌های خرید و فروش به حداقل رسیده است. فرزانه صادق مالواجرد، وزیر جدید راه و شهرسازی، به تازگی وعده‌هایی درباره بهبود وضعیت بازار مسکن ارائه کرده است، اما تحلیلگران این حوزه در مورد امکان تحقق این وعده‌ها تردیدهایی دارند.

عوامل مؤثر بر تحولات قیمتی در بازار مسکن

در یک نگاه کلی، برخی موارد می تواند بر تغییرات نرخ ها در بازار مسکن تاثیرگذار باشند و از این حیث، معیشت مردم را تحت تاثیر قرار دهند. در ادامه به معرفی برخی از این عوامل اشاره خواهیم کرد.

    عرضه و تقاضا: نسبت میان تعداد واحدهای مسکونی موجود و تقاضای خریداران تأثیر مستقیم بر قیمت‌ها دارد.

    نرخ بهره: تغییرات در نرخ بهره بانکی می‌تواند هزینه وام‌گیری را تحت تأثیر قرار دهد و بر تمایل خریداران تأثیر بگذارد.

    وضعیت اقتصادی: شاخص‌های اقتصادی مانند رشد اقتصادی، نرخ بیکاری و درآمد خانوارها قدرت خرید مردم را تحت الشعاع قرار می دهند.

    سیاست‌های دولتی: قوانین و مقررات مربوط به مالیات، وام‌های مسکن و تسهیلات دولتی می‌توانند بر بازار تأثیرگذار باشند.

    نوسانات ارزی: تغییرات در نرخ ارز و تأثیر آن بر هزینه مصالح ساختمانی و واردات تجهیزات، دیگر عامل موثر در این مسیر محسوب می شود.

    روندهای اجتماعی: تغییرات جمعیتی، مهاجرت و الگوهای زندگی می‌تواند تقاضا برای مسکن را تغییر دهد.

    انتظارات بازار: کارشناسان مسکن، احساسات و انتظارات خریداران و فروشندگان نسبت به آینده بازار مسکن را در ردیف عوامل مهم در تغییر نرخ مسکن قرار می دهند.

    توسعه زیرساخت‌ها: پروژه‌های جدید حمل و نقل، مدارس و امکانات عمومی می‌توانند جذابیت مناطق خاصی را افزایش دهند و بر قیمت‌ها تأثیر بگذارند.

مسلما درک این عوامل می‌تواند به تحلیل بهتر وضعیت بازار مسکن کمک کند.

با نگاهی به آخرین نرخ های مسکن در مناطق مختلف پایتخت می توان به این نکته رسید که ثبات قیمتی در بازار وجود دارد اما اینکه این رکود تورمی تا کجا ادامه داشته باشد، مشخص و روشن نیست.

به عنوان مثال، یک واحد مسکونی در محله زعفرانیه، با قیمت هر متر ۲۲۶ میلیون تومان به فروش می رسد. مطابق قیمت مسکن در ۲۵ شهریور ۱۴۰۳، خانه ای نوساز در محله شوش، متری ۵۶ میلیون تومان معامله می شود. در تصویر زیر می توانید آخرین قیمت خانه در تهران به تاریخ ۲۵ شهریور را مشاهده کنید.

قیمت-خانه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها