|
کدخبر: 334959

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت جدید مسکن در تهران | خانه در گیشا گران شد؟

کماکان رکود محسوسی بر بازار مسکن حکمفرماست و حجم معاملات در پایین ترین سطح خود طی هفته های اخیر قرار دارد. نرخ خانه دستخوش تغییر خاصی نشده و ثبات نسبی در بازار وجود دارد. در این گزارش می توانید آخرین قیمت آپارتمان های نوساز در تهران را مشاهده کنید. با ما همراه باشید.

اقتصاد قیمت جدید مسکن در تهران | خانه در گیشا گران شد؟

بنگاه های معاملاتی از ادامه رکود در بازار و سطح پایین خرید و فروش خبر می دهند و در این راستا نکات نگران کننده و قابل توجهی وجود دارد. معاملات آپارتمان در تهران به یک چهارم سطح عادی خود کاهش پیدا است. همچنین نرخ افزایش قیمت مسکن به نصف نرخ تورم عمومی رسیده و به دلیل رکود در معاملات، تعداد مشاوران املاک نیز در حال کاهش است؛ بنابراین، وضعیت کنونی نشان می‌دهد که بازار مسکن در حال حاضر گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست.

برای خروج بازار مسکن از رکود، باید اقداماتی مانند تغییر قوانین مسکن، افزایش سرمایه‌گذاری‌های دولتی در حوزه مسکن، افزایش تورم و رشد قیمت‌ها، و تغییر در نحوه توزیع مسکن در کشور انجام شود. این اقدامات می‌تواند به افزایش تقاضا و فشار بازار مسکن کمک کرده و منجر به خروج بازار از رکود شود.

عوامل مؤثر بر تحولات قیمتی در بازار مسکن

در یک نگاه کلی، برخی موارد می تواند بر تغییرات نرخ ها در بازار مسکن تاثیرگذار باشند و از این حیث، معیشت مردم را تحت تاثیر قرار دهند. در ادامه به معرفی برخی از این عوامل اشاره خواهیم کرد.

    عرضه و تقاضا: نسبت میان تعداد واحدهای مسکونی موجود و تقاضای خریداران تأثیر مستقیم بر قیمت‌ها دارد.

    نرخ بهره: تغییرات در نرخ بهره بانکی می‌تواند هزینه وام‌گیری را تحت تأثیر قرار دهد و بر تمایل خریداران تأثیر بگذارد.

    وضعیت اقتصادی: شاخص‌های اقتصادی مانند رشد اقتصادی، نرخ بیکاری و درآمد خانوارها قدرت خرید مردم را تحت الشعاع قرار می دهند.

    سیاست‌های دولتی: قوانین و مقررات مربوط به مالیات، وام‌های مسکن و تسهیلات دولتی می‌توانند بر بازار تأثیرگذار باشند.

قیمت-مسکن

    نوسانات ارزی: تغییرات در نرخ ارز و تأثیر آن بر هزینه مصالح ساختمانی و واردات تجهیزات، دیگر عامل موثر در این مسیر محسوب می شود.

    روندهای اجتماعی: تغییرات جمعیتی، مهاجرت و الگوهای زندگی می‌تواند تقاضا برای مسکن را تغییر دهد.

    انتظارات بازار: کارشناسان مسکن، احساسات و انتظارات خریداران و فروشندگان نسبت به آینده بازار مسکن را در ردیف عوامل مهم در تغییر نرخ مسکن قرار می دهند.

    توسعه زیرساخت‌ها: پروژه‌های جدید حمل و نقل، مدارس و امکانات عمومی می‌توانند جذابیت مناطق خاصی را افزایش دهند و بر قیمت‌ها تأثیر بگذارند.

مسلما درک این عوامل می‌تواند به تحلیل بهتر وضعیت بازار مسکن کمک کند.

با نگاهی به آخرین نرخ های مسکن در مناطق مختلف پایتخت می توان به این نکته رسید که ثبات قیمتی در بازار وجود دارد اما اینکه این رکود تورمی تا کجا ادامه داشته باشد، مشخص و روشن نیست.

به عنوان مثال، یک واحد مسکونی در محله ظفر، با قیمت هر متر ۱۷۷ میلیون تومان به فروش می رسد. مطابق قیمت مسکن در ۲۵ شهریور ۱۴۰۳، خانه‌ای نوساز در محله گیشا، متری ۱۴۱ میلیون تومان معامله می شود. در تصویر زیر می توانید آخرین قیمت خانه در تهران به تاریخ ۲۷ شهریور را مشاهده کنید.

گسترش نیوز برای شما آخرین قیمت خانه در برخی از مناطق تهران را جمع آوری کرده است که در ادامه مشاهده می کنید.

بهای-مسکن

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز حوزه مسکن و آخرین تحولات در بازار اجاره، سرویس راه و مسکن پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها