|
کدخبر: 335146 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

معروفیت جهانی برای یک زن ایرانی | ماریا خرسند کیست؟

زنان موفق هر جای دنیا که باشند از موفقیت و عملکردشان همه مردم دنیا بهرمند خواهند شد. ماریا خرسند یک زن ایرانی است که او را به عنوان بیان گذار بلوتوث می شناسند. ماریا هم اکنون در شرکت دل سوئد مشغول به کار است. در این گزارش به ابعاد مختلف شخصیتی ماریا خرسند می پردازیم.

اقتصاد معروفیت جهانی برای یک زن ایرانی | ماریا خرسند کیست؟

موفقیت به تعداد مردم روی زمین تعریف های جداگانه ای دارد. ساده ترین تعریفی که از موفقیت وجود دارد این است که فرد به هدف معین شده خود برسد. حال این هدف می تواند رسیدن به درجه های بالای علمی باشد و یا می تواند رسیدن به یک سرمایه هنگفت باشد. موفقیت آسان به دست نمی آید و اغلب باید با هدف گذاری های کوتاه مدتی برنامه ریزی کرد و به آن رسید. حال تصور کنید این راه پر فراز و نشیب که خالی از سختی و مشکلات نیست را به عنوان یک زن بخواهیم طی کنیم. زن بودن به خودی خود محدودیتی برای رسیدن به موفقیت ندارد اما قوانین دست و پا گیر و محدود کننده شاید مسیری که قرار است طی شود را پیچیده تر کند.

به همین بهانه خبرنگار گسترش نیوز به معرفی یکی از موفق ترین زنان ایرانی به اسم ماریا خرسند پرداخته است و قصد دارد با معرفی این زن موفق یکی از قفل های موفقیت را برای هر کسی که در اول راه است بازگشایی کند.

ماریا-خرسند

معرفی ماریا خرسند

ماریا خرسند متولد ۱۲ ژوئن ۱۹۵۷ در ساری به دنیا آمد و بعد از رسیدن به سن  پانزده سالگی به لس آنجلس مهاجرت کرد. او پس از دریافت مدرک لیسانس در رشته کامپیوتر، تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه فولرتون کالیفرنیا گرفت.

 ماریا خرسند در دوران دانشجویی در دانشگاه فولرتون کالیفرنیا با همسر سوئدی‌ خود آشنا می شود و در نهایت سال ۱۹۸۷ به سوئد مهاجرت می کند. قبل از مهاجرت، او در چند شرکت نفتی و کامپیوتری آمریکایی کار کرده بود که این تجربه به او کمک کرد تا در شرکت اریکسون در سوئد استخدام شود و به عنوان یکی از بنیانگذاران تکنولوژی بلوتوث شناخته شود.

ماجرای بلوتوث و ماریا خرسند

بلوتوث را به عنوان یکی از معروف ترین تکنولوژی‌ های دنیا می شناسند که در سال ۱۹۹۴ تحول عظیمی در ارتباطات به خصوص موبایل به همراه آورد. تکنولوژی بسیار پرطرفدار و پر فایده ای که از مدیران ارشد و اصلی این پروزه خانم ماریا خرسند بود. ماریا در زمانی که عضو هیئت مدیره این شرکت بود، مدیریت پروژه بلوتوث را با بیش از ۲۰۰ مهندس و کارشناس بر عهده داشت و با سیاست‌ گذاری‌های درست خود، راه را برای فراگیر شدن این تکنولوژی طی کرد و به همین دلیل او را مادر این تکنولوژی می شناسند.

بلند پروازی ماریا در مدیریت پروژه بلوتوث

ماریا خرسند درباره اینکه چه چیزی منجر به این شد که مدیریت پروژه بلوتوث را به عهده بگیرد و باعث شد او به مدیریت پروژه بلوتوث برسد، می‌گوید:کسی چیزی در این رابطه به من نگفت؛ اما تصور می‌کنم بلند پروازی و علاقه من به رسیدن به هدف های بزرگ و سخت در این موفقیت نقش مهمی داشته است.
 
ماریا بعد از این افتخار و گرفتن نشان‌ های مختلف از آکادمی‌ها معروف، بالاخره توانست در سال ۲۰۰۱  ریاست بخش لایسنس تکنولوژی اریکسون را به اسم خود بزند و همچنین مدیریت لایسنس تکنولوژی اریکسون و مدیریت شرکت دل را از سوی شرکت فناوری OMX عهده دار شود وخدمات بسیار عالی به شرکت ارائه ‌دهد که به دنبال آن منجر به محول شدن خدمات بخش بازار‌های مالی این شرکت به ماریا خرسند می‌ شود.
 
ماریا خرسند، مدیر موفق در صنعت آی‌ تی، از دستیابی به سطوح بالای مدیریتی در این حوزه که عموما تحت تسلط مردان است، ابایی ندارد. او به وجود مدیران زن دیگر در شرکت اریکسون و خارج از آن اشاره کرده و تأکید می‌ کند که این موضوع هرگز ذهنش را مشغول نکرده است. خرسند در سال ۲۰۱۴ به خاطر تلاش‌ هایش در کسب و کار، نشان عالی افتخار از دولت سوئد دریافت کرد و سال‌هاست که مشاور وزارت ارتباطات این کشور و عضو شورای فناوری اطلاعات دولت بوده است. همچنین، او در سال ۲۰۱۱ به عنوان عضو آکادمی علوم مهندسی انتخاب شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها