|
کدخبر: 335173

پیش بینی قیمت خودرو در هفته اول مهر ۱۴۰۳ | رکورد در بازار تا کی ادامه دارد؟

قیمت خودرو امروز، جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ثابت مانده و نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است. بازار خودرو در هفته اخیر در آرامش کامل به معاملات خود ادامه داده و با افزایش احتمال تسریع در واردات خودرو، به نظر می‌رسد که رکود بازار ادامه خواهد یافت.

اقتصاد پیش بینی قیمت خودرو در هفته اول مهر ۱۴۰۳ | رکورد در بازار تا کی ادامه دارد؟

قیمت خودرو امروز، جمعه ۳۰ شهریور ‍۱۴۰۳، با ثبات کامل نسبت به روز گذشته باقی مانده و خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی بدون هیچ تغییری در حال خرید و فروش هستند.

در هفته اخیر عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد دولت چهاردهم در توییتی در صفحه شخصی خود ادعا کرد که گره کور واردات خودرو باز شده و دولت جدید قرار است به مبارزه با انحصارطلبی خودروسازان برود. این توییت تا حدودی احتمال تخصیص یک میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو را بالا می‌برد که به معنی احتمال سرعت گرفتن واردات خودرو است. اما این اتفاق تا چه حدی روی روند بازار خودرو تأثیرگذار است؟ مسیح فرزانه، کارشناس بازار خودرو، روند بازار خودرو را در هفته آینده بررسی می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

اطلس G یکی از جدیدترین محصولات شرکت سایپا است که نسخه فیس‌لیفت کوییک به شمار می‌رود. این خودرو از روز شنبه این هفته پنج میلیون تومان ارزان‌تر شد و به ۵۲۰ میلیون تومان رسید.

شاهین G با مدل ۱۴۰۳، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا، یکی از کم‌نوسان‌ترین محصولات داخلی این روزهای بازار به شمار می‌رود که هفته گذشته افزایش قیمت ۱۴ میلیون تومانی را ثبت کرده بود. شاهین G این هفته هم پنج میلیون تومان رشد قیمت داشت و به قیمت ۷۱۵ میلیون تومان رسید.

سورن پلاس بنزینی، از دیگر سدان‌های محبوب بازار است که با توقف تولید پژو پارس، جانشین آن شد. این خودرو هفته گذشته هیچ تغییر قیمتی را تجربه نکرد، اما در معاملات هفته اخیر چهار میلیون تومان گران‌تر شد و به نرخ ۶۹۹ میلیون تومان خرید و فروش شد.

​پژو ۲۰۷i دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های محبوب بازار نیز که هفته پیش با رشد ۱۱ میلیون تومانی روبه‌رو شده بود، از ابتدای هفته جاری ۱۴ میلیون تومان دیگر گران‌ شد و اکنون با ۶۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای خارجی

جک J۴ آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که در هفته پیش رشد قیمت ۳۳ میلیون تومانی را تجربه کرده بود، این هفته تنها یک میلیون تومان ارزان شد و به ۸۱۴ میلیون تومان رسید.

ام‌وی‌ام X۲۲ پرو دنده‌ای یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X۲۲ به شمار می‌رود که هفته گذشته ۹ میلیون تومان ارزان‌ شده بود، اما این هفته ۲۳ میلیون تومان رشد قیمت داشت و به ۹۰۰ میلیون تومان رسید.

هونگچی EQM۵ سدان وارداتی و برقی گروه بهمن به شمار می‌رود که در طول ماه‌های اخیر بیش از ۹۰۰ میلیون تومان ریزش قیمت را تجربه کرده است! این خودرو هفته پیش ۳۰ میلیون تومان گران‌تر شده بود و از ابتدای این هفته هم ۱۰ میلیون تومان دیگر گران‌تر شد و با یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان معامله شد.

اکستریم VX لوکس‌ترین کراس‌اوور چینی بازار به شمار می‌رود که از هفته اخیر، قیمت آن در بازار مشخص شد. این خودرو که در هفته گذشته ۴۰ میلیون تومان گران‌ شد، این هفته هم ۴۰ میلیون تومان دیگر گران‌ شد و روی کانال چهار میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان قرار گرفت.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

مسیح فرزانه، کارشناس بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو هفته آینده، به ویژه خودروهای وارداتی تحت شعاع یک خبر قرار می‌گیرند. وزیر اقتصاد در روزهای اخیر از تخصیص یک میلیارد دلار برای واردات خودرو خبر داد که شفاف‌سازی در خصوص آن صورت نگرفته و معلوم نیست مبلغ فوق، اضافه بر ارزی است که از ابتدای سال تخصیص یافته بود یا خیر.

وی ادامه داد: خبر فوق باعث شد تا در روزهای بعدی، بازار خودرو با تعدیل قیمت بیشتری به فعالیت خود ادامه دهد که هفته آینده هم احتمالاً این وضعیت ادامه‌دار باشد. افزون بر این همه ساله، بازارهای مالی ایران خصوصاً بازار خودرو در فصل پاییز، دچار رکود شدید می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود که رکود فعلی بازار خودرو، حتی تا آخر فصل پاییز هم ادامه‌دار باشد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها