|

اختصاصی گسترش نیوز

استون مارتین خودرو جذاب برای جاسوسان به ایران می آید

استون مارتین یک خودرو اسپرت کوپه لوکس بریتانیایی است.این خودرولوکس توسط استون مارتین در کارگاه کاروزریا تورینگ طراحی ، ساخته و تولید شده است.این خودرو در سال ۱۹۶۳ عرضه شد و به عنولن یکی از نمادین ترین خودروهای تمام دوران شناخته می شود. خودرو DB5نخستین بار در فیلم Goldfinger محصول ۱۹۶۴ ظاهر شد و از آن زمان تاکنون در تعدادی از فیلم های جیمز باند حضور داشته است. این خودرو بدلیل طراحی بی نظیر، شیک و عملکرد قدرتمند و گجت های جاسوسی منحصر به فردش مشهور است. این خودرو در سه تایپ کروک، کوپه و شوتینگ بریک تولید می شد.

اقتصاد استون مارتین خودرو جذاب برای جاسوسان به ایران می آید

استون مارتین ۱۹۶۴ یک خودرو نمادین است که جایگاه خود را در تاریخ سینما و فرهنگ پاپ تثبیت کرده است. این خودرو بدلیل طراحی زیبا و منحصر به فردی که دارد و گجت های فراوانی که بر روی آن بکار رفته است در سرتاسر جهان مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۵ نسخه دیگر از این خودرو نیز به خط تولید رسید و به مناسبت ۶۰ سالگی حضور در فیلم جیمز باند تولید شدند. جالب است بدانید این خودروها هر کدام به قیمت ۲.۷۵ میلیون پوند نیز فروخته شدند و هرکدام مجهز به گجت های جاسوسی عملیاتی بودند که آرزوی هر ماشین بازی است.

استون-مارتین۲

مشخصه های فنی استون مارتین DB5 1964

پیشرانه خودروی استون مارتین ۴ لیتری خطی شش سیلندراست.این خودرو قدرتی برابر با ۲۸۲ اسب بخار تولید می کند و گشتاور ۳۹۲ نیوتون متر است که به فوت برابر با ۲۸۰ پوند فوت می باشد چرا که هر پوند فوت برابر با ۱.۴ نیوتون متر است.

استون-مارتین۳

استون مارتین از یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیز بهره می برد و حداکثر سرعت این خودرو ۱۴۵ مایل بر ساعت معادل ۲۳۳ کیلو متر است .شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۷.۱ ثانیه است .البته باید برای این خودرو گفت شتاب ۰ تا ۶۰ مایل که معادل ۹۷ کیلو متر بر ساعت است.

استون-مارتین۳

گجت های بی نظیر استون مارتین DB5

جالب است بدانید در خودروی استون مارتین DB5 از گجت های مختلفی نیز استفاده شده است. کلیه این گجت هارا گجت جاسوسی می نامند.یگی از گجت هایی که در این خودرو بکار رفته و تحسین برانگیز است صفحه نمایش ضد گلوله ای است که در عقب خودرو از صندوق عقب بیرون می آید است.این صفحه از شیشه ضد گلوله ساخته شده و راننده را می تواند در برابر گلوله محافظت کند.

استون-مارتین۴

یکی دیگر از این گجت ها پخش کننده دود است. این دود از پشت خودرو آزاد می شود و به فضای ابری شکل در می آید.این دود ابری شکل باعث گمراهی و فرار از دست تعقیب کنندگان کار برد دارد.

شگفت انگیز ترین بخشی که می تواند در این خودرو موجب حیرت و تعجب افراد مختلف شود اسلحه هایی است که در پشت چراغ های کوچک جلو بکار رفته اند.این خودرو مجهز به دو مسلسلBrowning.25 است که در گلگیرهای جلو قرار دارند. البته فقط صدای رگ بار گلوله را دارد و تیری شلیک نمی کند.

موتور-استون-مارتین

هرچه جلوتر می رویم گجت ها و آپشن های این خودرو تمامی ندارد.شاید این خودرو را بتوان به جت های جنگنده هم تشبیه کرد چرا که صندلی سرنشین کناری می تواند به عنوان صندلی پرتاب کننده عمل کند و سرنشین  را از طریق سقف خارج کند.

آپشن دیگری که این خودور دارد و بسیاری از ماشین بازها عاشق این آپشن هستند پلاک های چرشی این خودرو است .راننده می تواند با فشردن یک دکمه، پلاک اصلی و هویت اصلی خودرو را پنهان و یک پلاک غیر واقعی دیگر جایگزین آن کند.

استون-مارتین۱

اسکی های برف که در مواقع برفی که می توان به زیر سپر جلو نصب کرد و خودرو را به یک سورتمه تبدیل کند. ناودان روغن از دیگر مزیت های این خودرو است. این گجت، روغن را از زیر سپر عقب بر روی زمین پخش می کند و باز هم باعث می شود تعقیب کنندگان با مشکل لیزی سطح جاده به مشکل برخورد کنند و تعقیب و گریز را با وقفه نیز روبرو می کند.

کدخبر: 335323 هادی خرسند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها