|

اختصاصی گسترش نیوز

غول ۴ تنی آمریکا خوش درخشید | هامر جاده را در ۳ ثانیه می بلعد

یکی از خودروهایی که امروز گسترش نیوز برای بررسی به سراغ آن رفت، خودروی تمام برقی هامرEV2022 بود.پیکاپ تمام برقی بزرگترین خودروساز آمریکا باقیمت پایه ۱۱۲ هزار دلاری است که قیمت آن هم مانند طراحی و سیستم فنی بکار رفته درآن باعث حیرت می شود.این خودرو از ۳ موتور برقی بهره می برد.این غول ۴ تنی دارای ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت است که صفر تا صد آن ۳ ثانیه اعلام شده است و شاهکاری بی نظیر در صنعت خودروسازی است که می تواند نقطه عطفی برای پیش‌نمایش موفقیت تمام مدل‌های الکتریکی آیندهٔ آن باشد.وزن باتری های هامر EV2022که می توانند با یکبار شارژ ۵۳۰ کیلومتر برد داشته باشند به ۱۳۰۰ کیلوگرم می رسند.

اقتصاد غول ۴ تنی آمریکا خوش درخشید | هامر جاده را در ۳ ثانیه می بلعد

شرکت خودروسازی جنرال موتورز برای ساخت هامر برقی تنها ۲ سال زمان لازم داشت.مرحله طراحی تا مرحله تولید هامر EV2022۲ سال بیشتر زمان نبرد،به طوری که برای به روزرسانی یک خودروی موجود در بازار شاید بازده زمانی دوسال کم باشد، چه رسد به خودرویی که هنوز طراحی آن هم انجام نشده بود که این موضوع گویای توانایی و قدرت بی نظیر کمپانی جنرال موتور را نمایش می دهد.علاوه بر قابلیت های آفرودی این ماشین و سیستم تعلیق منحصر به فرد آن، حرکت خرچنگی این ماشین با این هیبت مورد توجه دنیا قرار گرفته است و خود شرکت سازنده هم روی این مسئله توجه ویژه ای داشته است. این غول آمریکایی که از موتور الکتریکی، یکی در جلو و ۲ تا در عقب بهره می برد دارای ۱۰۰۰ اسب بخار و ۱۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

هامر۸

برای اینکه بتوانید هامر مورد بحث را در ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسانید باید دکمه کنترل کشش را ۲ بار بزنید و حالت WTF را با فشردن یک دکمه روی غربیلک فرمان تأیید کنید.عملکرد این سیستم به گونه ای است که سیستم تعلیق بادی خودرو برای بهبود آئرودینامیک پایین‌تر می‌آید و موتورهای الکتریکی شروع به فعالیت می کنند.

این خودرو دارای سیستم تعلیق بسیار نرمی است .گاهی کنترل این خودرو با این حجم از قدرت بسیار خطرناک است و تاجایی پیش می رود که گویا قوانین فیزیک را نقض می کند.همه ی این مسائل را می توان نتیجه باتری های اولتیوم دانست که در این خودرو و خودروهای برقی بعدی جرنال موتورز بکار رفته اند.

هامر

نگاه متفاوت کمپانی جنرال موتور نسبت به رقیب خودرو یعنی فورد باعث شده است تا باتری اولتیوم خودروهای برقی این خودروسازآمریکایی سیستم برقی پیشرفته تر ۸۰۰ ولتی برخورد دار شوند و این در حالی است که کمپانی فورد در خودروهای مثل F150 لایتنینگ و موستانگ مک‌ایی از معماری الکتریکی ۴۰۰ ولتی استفاده کنند.

این ویژگی باتری های هامر باعث شده است تا با ۱۲ دقیقه شارژ با استفاده از شارژرهای ۳۵۰ کیلوواتی ۱۶۰ کیلومتر به برد باطری های ۲۰۰ کیلوواتی اضافه شود. این قابلیت باتری های هامر که در حین اینکه می تواند یک مزیت برای این خودروساز به حساب آید و آن را از رقیب خودرو متمایز جلوه دهد می تواند یک برای فروش یک امتیاز منفی به حساب آید، چرا که خریداران این خودرو اگر برای شارژ این خودرو از شارژرهای ۲۴۰ ولتی و مدار ۶۰ آمپری در خانه استفاده کنند می توانند پس از ۱۷ ساعت از این خودرو استفاده کنند .و استفاده از مدار ۴۰ آمپری این زمان را به یک شبانه روز نیز افزایش می دهد.حداکثر ظرفیت شارژ این خودرو ۳۵۰ کیلووات بر ساعت است که بردی ۵۳۰ کیلومتر را دارد.

هامر۵

تقریبا بیش از یک دهه است که از تولید آخرین هامر بنزینی می گذرد و جی‌ام‌سی هیچ مبنای قبلی برای طراحی و توسعهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خاص هامر جدید نداشته است اما این برند از ابتدا شروع کرده و بهترین تکنولوژی‌های جنرال موتورز را ارائه کرده است. بااین‌حال، در کابین هامر EV مشکلاتی هم وجود دارد. تریم‌های طلایی‌رنگی که در تصاویر بسیار زیبا به نظر می‌رسند چیزی جز پلاستیک خشک نیستند، کلیدهای بالابر شیشه و دیگر دکمه‌ها مثل نمونه‌های روی غربیلک فرمان از انبار قطعات عمومی جنرال موتورز گرفته شده‌اند و کنترل‌های سیستم تهویه هم از پلاستیک به رنگ مشکی پیانو ساخته شده‌اند.

کدخبر: 335947 هادی خرسند

ارسال نظر