|

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

معرفی ثروتمندترین دختر ایرانی | ثریا میلیون ها دلار درآمد دارد!

شهرت در جامعه جهانی امروز آسان به دست نمی آید. موفقیت در هر زمینه ای نیاز به پیشینه ای قوی دارد. در این گزارش با معرفی ثریا دارابی به این موضوع می پردازیم که این دختر ایرانی در چه زمینه ای شهرت یافته است و چه مسیری را برای رسیدن به موفقیت طی کرده است.

اقتصاد معرفی ثروتمندترین دختر ایرانی | ثریا میلیون ها دلار درآمد دارد!

گسترش نیوزسارا سمیع شمس: امروزه موفق شدن در هر حوزه ای فراز و نشیب های خاص خودش را دارد. اولین موضوع در بحث شناخته شدن در هر کاری، برند شدن در آن حوزه است و اینکه بازارهای هدف شناسایی شود. موفقیت در جامعه پر سرعت امروزی هم سخت به دست می آید و هم سخت ماندگار می شود. حال تصور کنید در این دنیای پر رقابت که هیچکسی بر دیگری رحم نمی کند، بخواهید در قالب یک زن به موفقیت مد نظرتون برسید! قوانین دست و پاگیری در همه جای جهان پیش پای زنان وجود دارد و در برخی جوامع این محدودیت ها بیشتر است.

در همین رابطه خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در این مطلب قصد دارد با معرفی ثریا دارابی موفق در حوزه تکنولوژی به بررسی چالش های پیش رو در مسیر موفقیت این زن ایرانی بپردازد.

دارابی

ثریا دارابی کیست؟

ثریا دارابی در شهریور ۱۳۶۲ (سپتامبر ۱۹۸۳) در ایران متولد شد و در حال حاضر ساکن ایالات متحده، فارغ‌التحصیل رشته تاریخ هنر از دانشگاه جرج تاون آمریکا است. ثریا دارابی به دلیل فعالیت در پروژه «Foodspotting» به شهرت جهانی رسیده است. او در زمینه‌های مختلف دیگری نیز فعالیت چشمگیری دارد و  موفقیت‌ های زیادی کسب کرده است.

«Foodspotting» یکی از سایت‌ هایی است که  سود ۳ میلیون دلاری برای بنیان گذار آن به ارمغان آورده است و شاید می توان گفت که درآمد ماهیانه ثریا دارابی از این سایت قابل محاسبه نیست. ایده «Foodspotting» توسط الکسا، یکی از دوستان ثریا، در سفری به ژاپن و به همراه همسرش به وجود آمد.

یکی از دلایل ماندگاری ثریا در این پروژه، داشتن خانواده‌ ای علاقمند به غذا و فعال در این حوزه بود. به‌ویژه اینکه ثریا دارابی خدمات غذای مجالس را به عهده می گرفته است و همچنین مادر برزگ او در حرفه آشپزی فعالیت داشت.این موضوع باعث شد فود اسپاتینگ برایش بسیار جذاب به نظر برسد.

دارابی در چه حوزه هایی موفق است؟

ثریا دارابی، کارآفرین موفق ایرانی، در کنار پروژه موفق فود اسپاتینگ فعالیت‌ هایی در حوزه‌ های دیگر نیز داشته است. 

Zady، آخرین ابتکار ثریا دارابی، به‌زودی راه‌ اندازی خواهد شد و جالب است که حتی قبل از آغاز فعالیت، موفق به کسب درآمدی معادل ۱.۳ میلیون دلار از مرکز آموزش ملی آمریکا شده است. 

فعالیت‌های این زن موفق ایرانی از نیویورک‌ تایمز آغاز شد، جایی که در زمینه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و مدیریت مشارکت‌های دیجیتال فعالیت می‌کرد. همچنین، سابقه کار او در شرکت‌های معتبر مانند Conde Nast و Drop.io نیز قابل توجه است.

ثریا دارابی از طریق فود اسپاتینگ همکاری خود را با برنامه جهانی غذا آغاز کرد. او با برگزاری یک فراخوان برای فروش برگر ۱۰ دلاری، که می‌تواند هزینه سیر کردن ۴۰ کودک گرسنه را تأمین کند، به جمع‌آوری کمک‌های مردمی امیدوار است. هدف این اقدام تأمین غذا برای ۱۰ هزار کودک است.

مسیر موفقیت برای ثریا دارابی چگونه بود؟

ثریا از جمله افرادی بود که با اشتیاق به ایده کسب‌ و کار جدید واکنش مثبت نشان داد. وی به خوبی می‌دانست که این ایده حداقل سه فایده اساسی دارد: اول، ایجاد تعاملات بین کاربران؛ دوم، نرم‌ افزاری برای کشف چیزهای جدید؛ و در نهایت، سیستمی برای ارائه توصیه به مشتریان. این سه مورد در حوزه غذا به موضوعی جذاب و جالب برای همه افراد تبدیل می‌شد.

ثریا با توجه به علاقه‌ ای که به این موضوع پیدا کرده بود، چندین جلسه با الکسا و همسرش برگزار کرد. در این جلسات، با همفکری و مشاوره‌ هایی که به آن‌ها ارائه داد، تصمیم به تأسیس شرکتی گرفتند تا به توسعه نرم‌ افزار فود اسپاتینگ بپردازند. اولین استخدام آن‌ ها در این شرکت در سپتامبر ۲۰۱۰ انجام شد. قبل از معرفی ایده فود اسپاتینگ، وب‌ سایت‌ های زیادی وجود داشتند که غذاها و رستوران‌ ها را به کاربران پیشنهاد می‌ دادند. اما ایده فود اسپاتینگ به گونه‌ای طراحی شده بود که با جزئیات بیشتری رستوران‌ هایی را به شما معرفی کند که در آن لحظه بدانید چه غذایی را می‌خواهید امتحان کنید.

کدخبر: 335958 سارا سمیع شمس

ارسال نظر