|

حداقل افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۴ | افزایش ۴۵ درصدی دستمزدها تایید شد

سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده است که حداقل افزایش حقوق کارکنان برای سال ۱۴۰۴، به صورت متغیر صورت گیرد، که نشان می‌دهد دولت قصد دارد این افزایش را به صورت متغیر اعمال کند.

اقتصاد حداقل افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۴ | افزایش ۴۵ درصدی دستمزدها تایید شد

یک ماه قبل اعلام شد که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد حقوق کارمندان دولت برای سال ۱۴۰۴ با افزایش ۴۵ درصدی روبرو خواهند شد. بر اساس اطلاعات پیشین، بخشی از لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ به طور رسمی میزان افزایش حقوق کارمندان دولت را تا حداکثر ۴۵ درصد تعیین کرده است؛ البته این افزایش مرتبط با کارمندان دارای حق عائله با پنج فرزند یا بیشتر است و در موارد دیگر ممکن است مقدار آن متفاوت باشد.

حال پس از گذشت این مدت، سازمان برنامه و بودجه حداقل افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۴ را پیشنهاد کرده است.

با این وجود احتمال می‌رود این افزایش ۲۰ درصدی فقط مختص به کارمندان مجرد باشد و کارمندان متأهل و دارای فرزند، میزان افزایش حقوق بیشتری خواهند داشت. در ادامه مطلب با جزئیات خبر همراه ما باشید.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ در ۳ بخش زیر برای بررسی تقدیم مجلس خواهد شد:

حال سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد کرده که میزان افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده ۲۰ درصد باشد.

لازم به ذکر است که میزان قطعی افزایش حقوق کارکنان دولت پس از تصویب لایحه بودجه توسط هیئت وزیران و مجلس و در نهایت با تأیید شورای نگهبان تعیین خواهد شد. در جدول زیر می‌توانید جزئیات افزایش حقوق پیش‌بینی شده کارمندان دولت برای سال ۱۴۰۴ را مشاهده کنید:

حقوق-کارگران

پیشنهاد حداقل افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۴

ضمناً باید اشاره کنیم که افزایش حقوق کارگران نیز در دستور کار مجلس قرار دارد. البته که نمی‌شود از فرق گذاشتن‌ها و تفاوت فاحش بین حقوق کارمندان و حقوق کارگران و دیگر رفاهیات آنها چشم‌پوشی کرد؛ ولی دولت می‌تواند با برنامه‌ای دقیق، فاصله بین این دو قشر را از بین ببرد.

این قضیه متأسفانه زمانی مورد اهمیت قرار می‌گیرد که حوادثی وحشتناک مانند «انفجار معدن ذغال‌سنگ معدنجوی طبس رخ می‌دهد». گفتنی‌ست که دولت تصمبم گرفته به خانواده هر کارگر این معدن مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان اهدا کند.

حداقل-افزایش-حقوق-کارمندان

منبع: مهر
کدخبر: 335987

ارسال نظر