|

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت جدید مسکن در تهران ۸ مهر ۱۴۰۳ |‌ خانه در پاستور چند؟ + جدول

طبق اعلام واسطه‌های املاک در منطقه یک تهران، بازار خرید و فروش مسکن در این منطقه همچنان در وضعیت رکود قرار دارد. بر مبنای ادعای این افراد، نرخ مسکن افزایش پیدا نکرده ولی تعداد خریداران ملکی روند نزولی داشته است.

اقتصاد قیمت جدید مسکن در تهران ۸ مهر ۱۴۰۳ |‌ خانه در پاستور چند؟ + جدول

بانک مرکزی اعلام کرده است که در ماه مرداد، تعداد ۱۹۷ معامله در بازار مسکن انجام شد و متوسط قیمت هر متر مربع زیربنا ۱۷۹ میلیون تومان بود. این در حالی است که متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در همان ماه سال گذشته ۱۳۴ میلیون تومان بود.

برای خروج بازار مسکن از رکود، باید اقداماتی مانند تغییر قوانین مسکن، افزایش سرمایه‌گذاری‌های دولتی در حوزه مسکن، افزایش تورم و رشد قیمت‌ها، و تغییر در نحوه توزیع مسکن در کشور انجام شود. این اقدامات می‌تواند به افزایش تقاضا و فشار بازار مسکن کمک کرده و منجر به خروج بازار از رکود شود.

عوامل مؤثر بر تحولات قیمتی در بازار مسکن

در یک نگاه کلی، برخی موارد می تواند بر تغییرات نرخ ها در بازار مسکن تاثیرگذار باشند و از این حیث، معیشت مردم را تحت تاثیر قرار دهند. در ادامه به معرفی برخی از این عوامل اشاره خواهیم کرد.

    عرضه و تقاضا: نسبت میان تعداد واحدهای مسکونی موجود و تقاضای خریداران تأثیر مستقیم بر قیمت‌ها دارد.

    نرخ بهره: تغییرات در نرخ بهره بانکی می‌تواند هزینه وام‌گیری را تحت تأثیر قرار دهد و بر تمایل خریداران تأثیر بگذارد.

    وضعیت اقتصادی: شاخص‌های اقتصادی مانند رشد اقتصادی، نرخ بیکاری و درآمد خانوارها قدرت خرید مردم را تحت الشعاع قرار می دهند.

قیمت-مسکن

    سیاست‌های دولتی: قوانین و مقررات مربوط به مالیات، وام‌های مسکن و تسهیلات دولتی می‌توانند بر بازار تأثیرگذار باشند.

    نوسانات ارزی: تغییرات در نرخ ارز و تأثیر آن بر هزینه مصالح ساختمانی و واردات تجهیزات، دیگر عامل موثر در این مسیر محسوب می شود.

    روندهای اجتماعی: تغییرات جمعیتی، مهاجرت و الگوهای زندگی می‌تواند تقاضا برای مسکن را تغییر دهد.

    انتظارات بازار: کارشناسان مسکن، احساسات و انتظارات خریداران و فروشندگان نسبت به آینده بازار مسکن را در ردیف عوامل مهم در تغییر نرخ مسکن قرار می دهند.

    توسعه زیرساخت‌ها: پروژه‌های جدید حمل و نقل، مدارس و امکانات عمومی می‌توانند جذابیت مناطق خاصی را افزایش دهند و بر قیمت‌ها تأثیر بگذارند.

مسلما درک این عوامل می‌تواند به تحلیل بهتر وضعیت بازار مسکن کمک کند.

با نگاهی به آخرین نرخ های مسکن در مناطق مختلف پایتخت می توان به این نکته رسید که ثبات قیمتی در بازار وجود دارد اما اینکه این رکود تورمی تا کجا ادامه داشته باشد، مشخص و روشن نیست.

به عنوان مثال، یک واحد مسکونی در محله نوبنیاد، با قیمت هر متر ۱۵۵ میلیون تومان به فروش می رسد. مطابق قیمت مسکن در ۷ میلیون ۱۴۰۳، خانه‌ای نوساز در محله بلوار آفریقا، متری ۱۸۲ میلیون تومان معامله می شود. در تصویر زیر می توانید آخرین قیمت خانه در تهران به تاریخ ۷ مهر ۱۴۰۳ شهریور را مشاهده کنید.

گسترش نیوز برای شما آخرین قیمت خانه در برخی از مناطق تهران را جمع آوری کرده است که در ادامه مشاهده می کنید.

قیمت هر متر مسکن در مناطق مختلف تهران - ۹ مهر ۱۴۰۳

نام محله قیمت هر متر
نوبنیاد ۱۵۵ میلیون تومان
بلوار آفریقا ۱۸۲ میلیون تومان
ارامنه ۷۴ میلیون تومان
پاستور ۸۴ میلیون تومان
علی آباد ۵۴ میلیون تومان

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز حوزه مسکن و آخرین تحولات در بازار اجاره، سرویس راه و مسکن پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

کدخبر: 336250

ارسال نظر

 

آخرین اخبار