|

اختصاصی گسترش نیوز:

قیمت تور دبی در مهر ماه ۱۴۰۳ | دیدن برج خلیفه چقدر آب می خورد؟ +جدول قیمت

دبی یکی شهرهای امارات متحده عربی و از مدرن‌ترین شهرهای توریستی دنیا به شمار می‌رود که باعث شده است گردشگران زیادی برای تماشای معماری شگفت‌انگیز و آسمان‌خراش‌های فوق‌العاده، صحرا و دریای آرام و سواحل زیبا، خود را از گوشه‌وکنار دنیا به این منطقه از خاورمیانه برسانند. این شهر در خلیج فارس قرار دارد و از شمال شرقی به شارجه، از جنوب به ابوظبی و از جنوب‌شرق به سلطان‌نشین عمان متصل می‌شود. در این گزارش، به بررسی انواع تور دبی می پردازیم.

اقتصاد قیمت تور دبی در مهر ماه ۱۴۰۳ | دیدن برج خلیفه چقدر آب می خورد؟ +جدول قیمت

دوبی یا دبی بزرگ‌ترین شهر و پایتخت امارات، یکی از ثروتمندترین هفت امارت تشکیل‌دهنده «امارات متحده عربی» است که در سال ۱۹۷۱ پس از استقلال از بریتانیا ایجاد شده است. در مورد ریشه نام دبی نظریه‌های مختلفی وجود دارد. یکی آن‌ را با «دابا»، نام نوعی ملخ که به این منطقه هجوم می‌آورد، مرتبط می‌داند و دیگری معتقد است به بازاری اشاره دارد که در نزدیکی شهر قرار داشته است.

دبی شهری است پر از آسمان‌ خراش‌ها، بنادر و سواحل که مهاجران زیادی را در خود جای داده است. همچنین پرجمعیت‌ترین شیخ‌نشین (استان)، در امارات‌ متحده‌ عربی است که به‌عنوان یک شهر زیبا و مدرن در سطح جهانی و بین‌المللی در غرب آسیا قرار دارد. در حال حاضر دبی با تدبیر حاکمانش، سیر صعودی پیشرفت را طی کرده و به یکی از جذاب‌ترین شهرهای جهان در حوزه گردشگری  تبدیل شده است. از بزرگ‌ترین‌ مرکز خرید جهان تا بلندترین برج دنیا همه و همه گردشگران را تشویق می‌کند تا برای یک‌بار هم که شده از نقاط مختلف جهان، خود را برای سفر به این شهر شگفت‌انگیز برسانند.

در سال‌های اخیر هم برگزاری بهترین نمایشگاه های بین المللی در دبی و مسابقات جهانی، از عمده دلایل جذب گردشگران در دبی بوده است. در شهر دبی، اسلام دین اکثریت بوده است؛ ولی وابستگی‌های مذهبی جنبه برجسته‌ای از زندگی شهری نیست و کلیساها و معابد هندو، در کنار مساجد شیعه پابرجاست و روابط مسالمت‌آمیزی با هم دارند.

تور-دبی-مهر

آب و هوای دبی

آب و هوای دبی به طور کلی بسیار گرم و مرطوب است. این شهر در فصل تابستان آب و هوای گرم، مرطوب و پربادی دارید و میانگین دمای آن در تابستان ۴۰ درجه سانتی‌گراد است. شهر دبی در اغلب روزهای سال آسمان آفتابی دارد و در فصل زمستان نیز این شهر گرم است به طوری که در این فصل دمای آن به ۲۳ درجه سانتی گراد می‌رسد.

بهترین زمان سفر به دبی

همانطور که می‌دانید شهر دبی دارای آب‌ و هوایی بیابانی و گرمسیری بوده که با توجه به موقعیت‌ جغرافیایی آن در کمربند بیابانی شمالی، در اغلب روزهای سال، دارای آب وهوایی گرم و طاقت‌فرسا است. بنابراین گشت‌ و‌ گذار در داخل شهر دبی در فصل تابستان به‌دلیل آب‌وهوای گرم، در ساعات آغازین روز بسیار سخت و کلافه کننده است. در فصل پاییز نیز هوا تا حدودی گرم‌ و مرطوب است ولی امکان بارش‌های اندک در این فصل وجود دارد. آب‌ و هوای دبی در زمستان از نوع استوایی شناخته می‌شود و بارش‌های پراکنده‌ای مشاهده می‌شود. بنابراین از اواسط مهر ماه تا اواسط فروردین‌ ماه بهترین زمان مسافرت به دبی به ‌لحاظ آب و هوایی محسوب می‌شود.

تور-دبی

بایدها و نبایدهای فرهنگی در سفر به دبی

با توجه به این‌که دبی شهری بسیار مدرن و پیشرفته است؛ احتمالا شما هم تصویری از فرهنگ غالب اروپایی در این شهر داشته باشید. در صورتی‌ که محدودیت‌هایی در سطح شهر دبی وجود دارد که رعایت نکردن آن‌ها، خلاف قوانین دبی بوده و ممکن است برای شما دردسر ساز باشد. در این‌جا لیستی از نکات فرهنگی را که در سفر به دبی باید بدانید؛ برای شما آماده کرده‌ایم.

بوسیدن و بغل‌کردن همسر در ملاعام ممنوع است و همچنین در فضاهای عمومی دست همدیگر را نباید بگیرید.

رقصیدن در ملاعام زشت و دور از عرف است.

نباید در ملاعام از اشخاص سیاسی و مسئولان دبی انتقاد کنید و باید سعی کنید در بحث‌های سیاسی شرکت نکنید.

باید برای تردد در سطح شهر، لباس به تن داشته‌ باشید. حاضر شدن در سطح شهر بدون لباس ممنوع است.

عکاسی از زنان عرب هم از لحاظ عرفی و هم از لحاظ قانونی ممنوع است.

به دین اسلام و سایر ادیان بی‌احترامی نکنید، همچنین در روزهای ماه‌ رمضان از خوردن و آشامیدن در ملاعام خودداری نمایید.

پخش موسیقی با صدای بلند در فضای عمومی، تف کردن، آشغال ریختن در سطح‌ شهر و همچنین ریختن مدفوع حیوان‌ خانگی در سطح‌ شهر هم ناپسند بوده و هم از لحاظ قانونی دارای جریمه است.

نوشیدن مشروبات‌ الکلی در سطح شهر و خارج از مکان‌های مشخص‌شده ممنوع است.

مصرف مواد مخدر ممنوع بوده و با جریمه‌های سنگینی همراه است.

باید در مکالمات خود با مردم بومی جانب ادب را رعایت کنید. استفاده از دشنام و رفتار نامحترمانه می‌تواند عواقبی چون مجازات و زندان را برای شخص خطاکار به همراه داشته باشد.

جاهای دیدنی دبی

شهر دبی جاهای دیدنی بسیاری دارد که از قضا از برترین جاذبه‌های گردشگری دنیا نیز محسوب می‌شوند. جاذبه‌های دیدنی این شهر گزینه اول اغلب گردشگران است. جاهای دیدنی دبی و تفریحات دبی که نباید دیدنشان را از دست بدهید عبارتند از:

برج خلیفه دبی

برج العرب جمیرا دبی

آکواریوم دبی مال

سواحل زیبای جمیرا

تفریحات بیابانی دبی

پارک آبی وایلد وادی

تور دبی

قیمت تور دبی به عوامل مختلفی از جمله مدت سفر، تعداد روزهای اقامت، زمان سفر از نظر شلوغ یا خلوت بودن مقصد، کیفیت و تعداد ستاره های هتل مد نظر بستگی دارد. در جدول زیر، قیمت برخی از این تورها در مهر ماه ۱۴۰۳ درج  شده است: 

تور دبی شروع قیمت (تومان)

تور ۴ روزه دبی با پرواز ایر عربیا

۱۶,۶۵۰,۰۰۰

تور ۴ روزه دبی با پرواز ایران ایرتور

۱۷,۵۰۰,۰۰۰

تور ۴ روزه از دبی با پرواز امارات

۱۹,۶۰۰,۰۰۰

تور ۵ روزه دبی با پرواز ماهان

۱۹,۴۷۰,۰۰۰

تور دبی ۷ شب و ۸ روز

۲۲,۱۹۰,۰۰۰

کدخبر: 336288

ارسال نظر